honing.

Hoi,

babys onder de 1 jaar mogen geen honing.Nu is mijn zoon in jan 1 geworden. Wel/geen honing? en waarom?

Groetjes

hier vanaf een maand of 11 al honing…

het mag onder de 1 jaar niet omdat er in honing bacterien kunnen zitten die botulisme kunnen veroorzaken en waar een groter kind/volwassene daar enkel goed ziek van word, kan een niet weerbare baby er dood aan gaan.

Bij peter hebben we gewacht tot 18 maanden, hij is lactoseintolerant en was dus vaak ziek.

Ik vond hem allezins niet veel weerstand hebben en dacht dat het niet best zou zijn als hij toch es besmette honing zou krijgen.

Maar Mies was als baby zelden ziek, eenmalig heel erg met 7 weken en toen nog een poosje hersteld.

Met 11 maanden had hij ook al pindakaas op (griste hij gewoon uit broers handen) en toen zijn we wel makkelijker geworden.

Ik koop wel heldere honing, met name ongezuiverde natuurhoning, dus die troebele, heeft een hoger risico.

mijn zoon heeft een aantal weken geleden een luchweginfectie gehad.

nu moet hij weer hoesten en ik dacht aan honing met thee.

Wat zouden jullie doen?

voor de rest is hij rond en gezond :wink: en eet/verdraagt alles!

thee op zich verzacht al wat, zeker groene thee met kamille of met citroen.

Honing voegt eigelijk niets toe, behalve zoetigheid.

Mijn ervaring is dat zoetigheid meer slijm opwekt, ik ga in elk geval meer hoesten als iets zoets heb gedronken en mijn middelste heeft dat ook.

Dus daar zou ik geen honing voor doen.

Ik heb weleens begrepen dat honing een antibacteriele werking heeft op de luchtwegen :think: . Stijn vindt thee verschrikkelijk maar als er dan een beetje honing in zit lust hij het wel de smiegt whahaha.

Ben eigenlijk wel benieuwd of er meer meiden ervaring hebben met deze honing kwestie :mrgreen:

het is heel simpel, honing en kinderen onder het jaar gaan niet samen, veel potjes hebben al een waarschuwing, als de honing gekookt is is de bacterie dood, dan is er geen risico, maar honing heeft geen toegevoegde waarde

bij verkoudheden is het goed om lindebloesemthee te drinken en/of kamillethee, kamillethee heeft een infectieremmende werking

lindebloesemthee is goed voor de luchtwegen

honing is alleen maar om te zoeten. en dat kan, als je het niet met suiker wilt doen ook met STEVIA…een natuurlijke zoetstof die wordt gewonnen uit een plantje