Hoi,
Met 2,5 maand kreeg ik van cb te horen dat Teun best wat meer mocht hebben en de flessen uiteindelijk uit mochten komen op 5x 180 of 6x150.
Ik ben toen begonnen met aan te bieden wat hij wil hebben, want hij had honger, maar dit lijkt niet te stoppen!!!
In 2 weken tijd is hij naar de max voeding van 5x 180 gegaan en huilt soms nog als zijn fles leeg is en smakt dan nog heel zielig na. Ik meng de flessen nu sinds een dag met 3 scheppen Nutrilon Forte in de hoop dat hij verzadigder zou zijn en dus rustiger zou gaan drinken zodat hij minder zou gaan spugen. Helaas pindakaas.
Hij is een mooie ronde vrolijke boeddha geworden ondertussen.
Dingen als de fles minder vol doen of stoppen onder het drinken helpen niet.
Ik ben van mening dat een kind stopt met drinken als ie genoeg heeft, maar is dit wel altijd zo? Wie herkent dit en heeft nuttige tips voor mij?
Hoi
Annemieke moppert ook vaak als de fles leeg is, maar dan geef ik haar een speen. Het is bij haar puur de zuigbehoefte die ze dan nog heeft. Binnen een paar minuten is het over. En aangezien ze prima 4 uur tussen de voedingen kan hebben, krijgt van mij nog niet meer.
(Ze krijgt nu 2x 165 en 3x 135)
Groetjes,
Heleen
overgaan op voeding voor hongerige baby`s …
of anders meer keer per dag minder in de fles …
dus ipv 5x180
6x 150 ofzo ??
Of helpt dit ook niet … :think:
Hier ook zo’n ontzettende niet verzadigbare honger lap.
Ik ben sinds gisteren overgestap op de friso forte voor hongerige baby’s.
Jart is nu 7 weken en drinkt nu al 5x 150cc.
Kus Moon
Hallo,
Bedankt voor de reacties!
Jeetje 5x 150 met 7 weken is fors, maar als ie het nodig heeft, dan heeft ie het nodig. Zelf was ik bij Teun in eerste instantie terughoudender, omdat ik bang was dat ie zich zou overeten. ( cb stelde bij 4 weken al voor voeding voor hongerige babys te gebruiken)
Als ik weet wat ik nu weet, had ik dat gewoon gedaan.
De speen erin na de fles werkt niet als ik bijv 150 geef. Hij begint al te huilen als hij merkt dat de fles leeg is en accepteert de speen dan echt niet. Heeft echt honger.
Nu ik de flessen half/ half doe merk ik wel dat hij wat rustiger drinkt, waardoor hij ook minder knoeit.Maar hij blijft wel met het zelfde enthousiasme de fles achterover slaan.
Hij heeft wel meer last van krampjes nu.
Djenno heeft ook altijd na zijn flesje nog enorme zuigbehoefte. Hij begint dan gelijk op zijn handjes te zuigen. Wij geven hem na zijn boertje ook zijn speentje en na 5 minuutjes is zijn zuigbehoefte bevredigd.
Hoi…
Jart krijgt nu sinds 27-4 die voeding en ik heb een heel (ander) tevreden mannetje!!
Hij is nu tenminste verzadigd na zijn flessen en hij slaapt goed.
Hij heeft nu tenminste voldoende aan de 150cc, laat er soms zelfs wat van over.
En al 2 nachten tot 7 uur :dance: doorgeslapen.
Ik had dit ook al veel eerder moeten doen.
Kus Moon
He meiden,
ik zat met 8 weken al op 5x 180 + 6 en ben nu over op de hongerige babyvoeding en nu is hij tevreden. Speentje werkte niet, vaak geprobeerd, drie keer zuigen en dan weer krijsen: Oplossing–> speen met eten!
Mijn mannetje is ook lang en groot (6,5 kilo en 64 cm) dus hij heeft het nodig…ik voeg ook nog nutriton toe tegen het spugen en gulzig drinken en we zitten nog steeds op speentje no. 1. En werkelijk, 20 minuten max!
@Pipi, 150cc + 5 gaven we al met 5 weken op advies van CB. Thymen woog toen 5450 gram en het was ook in no time op!
Hee, die Thymen van jou lijkt op Teun haha!
Teun is iets minder lang en zwaar, 60 cm en 6 kilo, maar toch, een behoorlijke knul. :inlove:
Sinds ik de flessen half/ half doe gaat het goed. Hij drinkt nog wel snel maar schrokt gelukkig niet meer. Hij is inderdaad een stuk tevredener.
Goeie uitvinding!
Die speen vloog bij ons ook onmiddelijk een meter de lucht in, als we dat probeerden.
Hier ook absoluut geen speen.
Meneertje heeft sinds een paar dagen zijn duim ontdekt :dance:
Duimt zichzelf nu zelf in slaapt 's nachts.
Sinds vandaag toch de voeding weer opgehoogt.
Nu dan 5x 150cc + 5 dus 165cc.
Kus Moon