Hoi dames,
Mijn zoontje Boaz is 2,5 week en krijgt fv, nl Friso 1. Hij komt om de 2 a 2,5 uur voor zijn eten. Ik kom soms op 8 flessen op 1 dag. Hij krijgt nu 100cc per keer en s’avonds om 23.00 en s’nachts( tijden variëren) 115 cc. Hij weegt nu denk ik 4000 gram. Geboortegewicht was 3420 gram. In principe krijgt hij al meer dat hij mag hebben maar hij heeft dan echt honger. Moet ik het cb bellen voor advies of zou ik andere voeding moeten proberen? Ik hoor graag van jullie
kuzzz
ze mogen niet boven een liter melk uitkomen op een dag , dat kunnen de nieren niet aan …dus als je daar rekening mee houdt en er niet boven komt komt het wel goed … hij is nog maar 2,5 weekjes oud alles moet zijn gangetje nog vinden
Is het wel zo dat hij echt honger heeft of heeft hij krampen? Dat kan nml ook omdat hij al best veel voeding krijgt. Anne was ook hongerig hoor, maar naast het hongerige had ze ook veel buikpijn. Maar idd niet boven de liter per 24 uur uitkomen. Anne zat met 3 maanden aan 1 liter kv per dag en met 4 maanden moesten we al gaan bijvoeden omdat ze er niet mee toe kwam.
Dave zat ook al heel snel boven het max per dag…
ik ben toen overgestapt naar friso extra 1 (geel/oranje pak)
die is voor hongerige kindjes…
maar ik zou wel ff overleggen met cb of HA
Met 4 kilo zit je aan een max van 600cc kv per dag
(hij mag 150cc per kg lichaamsgewicht)
Daar ga je dus flink overheen.
Misschien helpt Friso Extra idd wel…
Klinkt heel herkenbaar :mrgreen:
Hier is het CB altijd aan het zeuren over eten dus ik volg gewoon mijn gevoel. Remco heeft ook na 2 uur alweer honger en nu mix ik de gewone voeding met een schep voeding voor hongerige babies. Daar doet hij het goed op. En zodra dat niet meer voldoende is ga ik volledig over op voeding voor hongerige babies. Remco zit ongeveer op dezelfde hoeveelheden per fles als jouw zoontje (circa 100 cc).
Mijn dochter (ze is nu 3) had als baby hetzelfde “probleem” en toen hebben we dat zo opgelost. En nu dus weer.
Meer voeding is niet altijd een oplossing. Voeding voor hongerige babies blijft gewoon wat langer in de maag, ze hebben langer een vol gevoel dus komen ze niet meer zo snel voor de volgende voeding. Er zitten niet meer kalorien in dus je hoeft niet bang te zijn dat je hem daarmee gaat overvoeden.
Bij Bas hielp het goed om door zijn voeding twee schepjes nutriton te doen. De voeding wordt daarvan dikker en daardoor heeft hij langer een gevult gevoel. Moet nu wel ook over op friso voor hongerige baby’s, want hij begint ook alweer meer te vragen en hij groeit anders de klippen uit.
Hey,
Cleo (4100 gr) krijgt ook fv (nutrilon hypo allergeen). ze is nu 13 dagen en ik zat op 7x 110. Dus om de 3 uur.
Ik heb het CB gebeld en ik mocht gewoon blijven verhogen en voeding minder, dus moest ik naar 6x 120 (cb zei dat bij 120 naar 6 voedingen moet)
Nu wil ze alleen savonds (00.00 uur) en sochtends (8.00 uur) 120 cc (snachts komt ze niet) rest van de dag drinkt ze variabel. Ik doe gewoon 120 in de fles en ze kijkt maar wat ze op drinkt.
Ik denk niet dat je aan andere voeding moet, ik zou CB bellen, daar zijn ze voor. Succes :-*
Mijn oudste dochter kreeg in het begin (5wk) bv. Maar ze huilde erg veel, krampjes zeiden ze en als onervaren moeder geloof je dat. Toen ik moest stoppen met bv vanwege ontstekingen en kloven kreeg ze nutrilon. Huilen bleef. krampjes was weer het antwoord, maar ze dronk vaak ook 8 tot 9 flessen. Toen heb ik zelf voeding voor hongerige baby’s gekocht en ze huilde niet meer en sliep veel beter. Kind had dus eerste 3 maanden van haar leven gewoon honger gehad. Mijn conclusie: volg je hart en je gevoel tenzij het om iets medisch gaat natuurlijk. Als jij denkt dat je kindje gewoon nog honger heeft kan je het rustig proberen lijkt mij.
CB heb ik persoonlijk geen goeie ervaringen mee. Zoals bij mijn tweede kindje met ernstige allergie heb ik hun alles moeten vertellen over voedsel en dieeten etc. Nee daar kom ik alleen voor de inentingen.