Hongerig?

@eisblume wrote:

omdat mijn borsten zo vol waren had Jasper moeite met aanhappen, daarom gaf ik hem mijn tepels telkens aan(zoals Renzosmam toen zei: net als een sigaret :silenced: ).

Als je de borst afgeplat zou willen aanbieden (zodat je baby meer borstweefsel in zijn mondje krijgt en de tepel meer achterin het mondje komt te liggen… waar deze ook hoort), dan is het aan te raden om dit (afhankelijk van de voedingshouding) in de c-greep of in de u-greep te doen. Je plaatst je hand tegen je ribben aan, vingers onder de borst en duim er bovenop (ver achter de tepelhof!). Als je in de Madonnahouding voedt, vormt je hand de letter U. Als je nu met je hand wat druk op je borst uitoefent en deze dus wat afplat, is dit in de juiste richting namelijk de richting van het mondje van je baby (verticaal). Vergelijk het maar eens met een Italiaanse bol; die maak je immers ook in de richting van je mond platter. Als je de bol overdwars in je mond zou doen, eet dat alleen nog maar moeilijker :wink:

@D. wrote:

Ik heb de laatste twee voedingen echt huilend gegeven, ik ga door de grond van de pijn, niet normaal meer :oops: Ik wil echt heel erg graag mn best doen voor borstvoeding, maar ik raak er zo gestresst en onzeker van… pfff. Ik bel morgen de verloskundige (ook al is ze hier vandaag nog geweest :roll: ) want dat speentje-verhaal zit me niet helemaal lekker (hij heeft m niet van me gehad trouwens) en die kloven… daar moeten we iets mee. Ik zie nu al op tegen de volgende voeding… :oops:

Beetje raar misschien, maar ik ga mezelf even quoten :shifty:

@Yvonne Z. wrote:
Je kunt ook altijd bellen met één van de borstvoedingorganisaties: de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk of Borstvoedingorganisatie LLL. contactpersonen van de VBN en leidsters van LLL hebben, met hun eigen borstvoedingservaring als basis, een opleiding gevolgd via hun organisatie en geven wetenschappelijk verantwoorde informatie over borstvoeding. De VBN en LLL hebben beide een eigen telefonische informatiedienst, die zowel overdag als 's avonds en in de weekenden bereikbaar is (VBN: 0343-576626 en LLL: 0111-522882). Je hoeft geen lid te zijn om te kunnen bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (je betaalt alleen je eigen gesprekskosten). Dus gerust bellen hoor!

@Yvonne Z. wrote:

Als je de borst afgeplat zou willen aanbieden (zodat je baby meer borstweefsel in zijn mondje krijgt en de tepel meer achterin het mondje komt te liggen… waar deze ook hoort), dan is het aan te raden om dit (afhankelijk van de voedingshouding) in de c-greep of in de u-greep te doen.

Klinkt misschien ook raar: maar precies dat deed ik dus, alleen dan niet tussen duim en wijsvinger maar tussen wijs- en de middelste vinger :wink:

Wat dat speen verhaal betreft: misschien heeft hij wel zuigbehoefde, had

Jasper ook. Daarom heb ik toen mijn nagels kort geknipt, mijn handen met anti-bacteriele wasgel gewassen en toen kreeg Jasper mijn pink om op te zuigen. Was een tip van een bevriend stel met 2 kids :wink:

Van een bevriende kraamhulp kreeg ik toen overigens te horen dat zij het eens aan een kinderarts gevraagd had(daar kraamde zij toen) en die zei: “Hebt u ooit een tepel gezien die de vorm van een fopspeen heeft?”. Hij vond het zuigverwarrigsverhaal onzin.

Hoe dan ook kreeg Jasper pas na een week of 4 een speentje en toen wilde hij hem niet(weigerd nu ook de fles: is gewoon anti-nep :wink: ). Dus of jij het risico wel of niet neemt is aan jou :wink: , maar ik zou in ieder geval zoals Yvonne zegt even bellen voor een consult.

Succes :hug: en :-*

Ja, BELLEN met de VBN of LLL

want voeden met pijn is niet leuk, als je zit te huilen is het al helemaal niet leuk en er zijn echt oplossingen.