honger

Wat moet ik hier nu weer mee…

Aniek eet slecht, uit haarzelf want ze krijgt genoeg aangeboden.

Maar ik word nu al enige weken stapelgek van haar gezeur de hele dag met “mammm ik heb honger!”

We ontbijten gewoon maar zoals vanmorgen wil ze dan alleen maar 2 beschuiten.

nog geen half uur erna begint het gezeur alweer.

Geef je haar brood dan moet ze het niet, fruit mondjesmaat, drinken laat ze ook staan, tenzij het yoki is (wat ze maar 1x per dag krijgen hier)

net was ik boven om te strijken, zij zat tv te kijken. Ik hoor gestommel, ga naar beneden heeft ze een bakje gevuld met suiker! :shock:

Zat ze op te lepelen :o

Ik zeg tegen d’r "wat is dit nu weer voor frats? :naughty: )

Zegt ze… ik heb zo honger :roll:

Ik heb haar nu dus maar een zakje smoeltjes met fruitvulling gegeven want haar eerder gegeven boterham lag onaangeroerd.

Ik kan er niets van snappen, wel honger hebben, maar niet eten, ja alleen lekkere dingen.

Ik ben best consequent in het lekkere dingen weigeren en brood enzo voorschotelen, maar ze blijft zeuren dat ze honger heeft en weigert dus categorisch er brood of crackers voor te eten.

Moet ik het gaan zien als een spel? straf geven voor elke keer dat ze weigert brood op te eten, of juist negeren… ik snap er niks van en weet het dus niet meer.

Het spijt me, maar van mij had ze die fruitsmoeltjes niet gekregen. Hier kan Anne haar boterham opeten en zo niet, pech gehad. Als ze dan zegt dat ze honger heeft mag ze uit 2 dingen kiezen (bv een wortel of een stuk fruit), neemt ze niks, heeft ze pech. Als je echt honger hebt eet je ook die dingen die goed voor je zijn en niet alleen koekjes en suiker :shock: .

Ik denk dus idd dat ze een spelletje speelt en kijkt hoever ze kan gaan, en nu heeft ze lekker suiker gehad en haar fruitsmoeltjes, dus geen boterham hoeven te eten…zo kan ze het de volgende keer weer proberen.

Anne heeft het ook (gehad) hoor. Ook dat als je s ochtends vroeg wat ze wilde eten, dat ze zei: een koekje!. Maar goed dat kreeg ze dus nooit. Misschien kan een keer cornflakes of zo proberen.

Veel succes

@Cell wrote:

Ik kan er niets van snappen, wel honger hebben, maar niet eten, ja alleen lekkere dingen.

Ik ben best consequent in het lekkere dingen weigeren en brood enzo voorschotelen, maar ze blijft zeuren dat ze honger heeft en weigert dus categorisch er brood of crackers voor te eten…

herkenbaar!

ethan heeft het nu dus ook eet niks behalve lekkere dingen of hij wil persee van mij eten.

hij krijgt nu een krentebol en als hij die niet eet heeft hij pech.

hij zegt stellig nee en wijst naar de koek die die die.

ik zeg dan nee deze krentebol of helemaal niks. uiteindelijk neemt hij de krentebol. zo ook met een appel bijvb. uiteindelijk
) duurt wel even :wink:

Hier is Amy ook een moeilijke eter geweest.Wil ze ook geen pap of een ontbijt koek s’morgens dat vult meer dan beschuit.

Ik gaf ook niet makkelijk toe met koek of zo en anders een kapteinkoek of liga.

weet dat dit zo moeilijk is kinderne die niet eten.Maar amy eet nu goed dus er is hoop.

Ik denk inderdaad dat ze je nu aan het testen is: wat krijg ik wel, wat niet!

Amy is ook een slechte eter en klaagt ook wel eens over honger, dan biedt ik haar wat (gezonds) aan, wil ze dat niet krijgt ze niets!

Ik leg haar ook uit als ze iets niet opeet dat ze dan honger kan hebben maar dat ze pas weer iets gezonds krijgt als het daar tijd voor is.

Consequent zijn doet hier op dat gebied wonderen ( al eet ze nog steeds veel te weinig)

Dat ze nu die fruitsmoeltjes kreeg was omdat ze wel gewoon 2 beschuiten had gegeten vanmorgen en ik Peter als tussendoor ook die fruitsmoeltjes gaf.

Echter… bij haar is het dan zo dat ze daarna weeeer beweert honger te hebben en het liefst nog een zakje fruitsmoeltjes wil… EN dat krijgt ze dus NIET :naughty:

Ik vind het gewoon heel moeilijk, zeker nu ik zwanger ben en daardoor zelf ook de hele dag door wel wat eet, maar dan gezond, fruit, een cracker of gewoon een bam.

Ze kan dat dus ook krijgen, maar weigert het.

Waar het mij een beetje om gaat is… wat kan ik zeggen of doen als ze weigert maar wij wel de kop gek zeurt omdat ze honger zegt te hebben.

Ik zit er namelijk hard over te denken om haar dan te waarschuwen dat ze gezond een broodje kan eten of dat ze anders bij doorzeuren en niet eten maar even op de gang moet zeuren.

Al ben ik dan weer bang dat ze helemaal nare ideeen krijgt over eten en echt goed eten doet ze al niet.

Cell ik denk dat je zelf het antwoord al geeft mischien zeurt ze gewoon om het zeuren nou dan moet ze dat maar even op de gang doen,ze moet merken dat je er geen aandahct aan schenk,net als het niet willen eten dan eet je maar niet en dan hoef je ook niet te zeuren want ze heeft de tijd gehad om te eten,als het tijd is voor fruit dan krijg je weer.

Mamy zou het aan de naam liggen het niet willen eten.

Een jonger broertje én een kindje op komst (wat ze neem ik aan weet?)…mmmmmmmmmmmm…AANDACHT!!!

Ik denk dat ze héél goed weet dat ze aandacht van je krijgt op al die momenten die je noemt: als ze zegt dat ze honger heeft, als jij dan iets aanbiedt, als zij dan weigert en als zij dan weer om iets anders vraagt.

Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je haar heel consequent alleen op tijden die je zelf in je hooft hebt iets aanbiedt, of ze dat nou weigert of niet, en voor de rest het gezeur negeert. Alleen zeggen dat ze iets krijgt als dit of dat afgelopen is (mama klaar is met de strijk, Peter wakker is, etc. Als het voor haar maar een duidelijke aanwijzing is van een moment.)

Stan is pas 2,5 maar ook slechte eter (met slecht en héle slechte periodes), en hij valt nog steeds niet van de graat… Sommige kinderen lijken echt van de lucht te kunnen leven…

Kinderen weten op die leeftijd zelf helemaal nog niet het verschil tussen honger en zin in wat lekkers hebben.

Dus ik denk dat ze gewoon wat lekkers wil :wink: .

Ik zou gewoon een vaste volgorde met eten aanhouden; dan weet ze wannneer ze wat lekkers krijgt.

En zeggen dat ze verder een cracker of rijstwafel kan krijgen (waar ik hier mee uit moet kijken want het chocopasta zijn dat ook net koekjes natuurlijk :mrgreen: ).

Hier zou het hetzelfde zijn als ze de kans krijgt. En die krijgt ze dus niet. Ik hou me wat dat betreft aan mijn moeder’s regels. Maar geen snoep. Eten hoeft niet, echt niet, maar als je niet eet, dan geloof ik niet dat je honger hebt en dan hoef je daarna dus ook geen snoep. Heb je je snoepje gehad en zeg je dat je honger hebt, dan kun je een boterham krijgen of een cracker, maar niet meer snoep. Wil je dat niet, dan heb je geen echte honger maar lekkere honger en dan heb je pech.

Warm eten idem. Je hoeft niet te eten, maar er is daarna niks anders. Hadewijch is een behoorlijk slechte eter, dus we zijn tegenwoordig iets strenger dan vroeger. We scheppen heel kleine beetjes op, als ze meer wil van iets dat ze wel lekker vindt, pasta bijvoorbeeld, mag dat als ze de rest ook (grotendeels) op heeft, tenzij ze iets niet lust. En dat mag als ze geproefd heeft. Wil ze niet proeven, prima maar dan dus geen toetje want dan zal ze wel geen honger hebben. En je hoeft niet te eten als je geen honger hebt, maar dan ook echt niet.

En de volgende keer krijgt ze een heel klein beetje van datgene dat ze niet lust, en dat gaat dan meestal wel naar binnen, mits het vooruitzicht op meer pasta/worst/vlees in zicht is.