honger, huilen, teveel voeding?

ofwel HELP :lol:

even het verhaal vooraf :wink:

eerst gaf ik borstvoeding afgekolfd in een flesje toen kreeg ik heel veel hoofdpijn en kreeg ik sterke pijnstillers waarbij ik de afgekolfde melk moest weggooien een week lang :?

dus toen zijn we de borstvoeding die ik op voorraad had gaan mengen met kunstvoeding

uiteindelijk zit hij nu op 30bv 120kv en zou hij dus 5 flesjes mogen op een dag…(volgens de verpakking

en fles nr 5 heeft hij dus nu al :? (ok met een beetje geluk komt hij pas na 12 uur vannacht :wink: )

hij heeft z’n flessen vandaag om 3.00/7.00/11.00/15.00/18.30

zou het veel kwaad kunnen als hij op 6 flesjes zou zitten per dag?

en anders tips hoe ik kan zorgen dat het er 5 zijn ipv 6

Dat is helemaal niet erg hoor.

Bij mijn dochter was dat ook zo in het begin.

De eerste 3 weken kreeg ze 5 flessen en 'snachts kreeg ze er ook 1.

Maar naar 3 weken sliep mijn dochter al door van 23:00 tot 8:30.

Die fles gaat er vanzelf wel af.

Ik gaf in ieder geval nooit heel erg veel in de nacht.

het zijn uiteindelijk toch 6 flessen geworden

en vandaag lijkt het al wat beter te gaan met tijd tussen de flessen :pray:

aan doorslapen doet hij nog niet :frowning:

Kolf je nog?

Er zit namelijk geen maximum op moedermelk, dus dat kan je onbeperkt geven.

Als je uitgaat van de berekening van 150 ml per kg lichaamsgewicht, dan reken je alleen de kv en niet de moedermelk mee. Hij krijgt nu dus 5 keer 120 ml en niet 5 keer 150.

Hebben we hier ook wel eens gehad. Na een paar dagen was dat weer over. Ik dacht toen ook steeds: kan dat wel, is dat wel goed. Maar na een paar dagen was dat groeispurtje (denk ik) weer over en kwam ik makkelijk met 5 flessen uit.

Onze zoon is trouwens in die periode van 6 flessen overgestapt naar 5 flessen. Dus dat kan bij jou ook meespelen.

ik kolf niet meer

ik dacht dat teveel niet goed was voor de maag/darmpjes ofzo? maar dat valt dus best mee :thumbup:

6 is geen probleem (voor ik bv gaf) heeft Riley vaak op 7/8 flessen gezeten maar ook rustig 5.

Wat wij toen hebben gedaan is de flesvoeding ophogen, weet niet hoeveel hij nu krijgt?

Bij ons werd aangeraden te stoppen met ophogen bij 120, maar Riley dronk dus meer dan die 120 elke keer.

Dan was het 120 weg, en daarna kleine beetjes van 20, dus zijn we op gaan hogen naar 150 en kwam hij weer op 5 flessen.

Misschien dus fles ophogen dat hij dus gewoon op 5 blijft.

hij krijgt nu 150

180 lijkt me weer zoveel nu…

@Angel & Luna wrote:

hij krijgt nu 150

180 lijkt me weer zoveel nu…

1 fles misschien 180? Kijken of hij dit wilt?

Riley zat ook snel op 180, en kwam er ook niet meer af ook.

we hebben fles van 180cc geprobeerd en die drinkt hij goed leeg :thumbup:

hij heeft zelfs van 20.00-3.00 geslapen :dance: terwijl hij normaal ook 's nachts gewoon om de 4 uur kwam