honger en krampjes

Ons zoontje is nu 2 maanden. Sinds 3 weken ben ik overgestapt van nutrilon forte naar omneo. omdat ie harde ontlasting had. Moet zeggen dat de ontlastin g wel stukken beter is maar hij blijft hele erge honger houden. toen ben ik maar weer gaan mengen met forte ,maar volgens mij heeft ie alleen forte nodig. maarja dan zit ie weer met zijn ontlasting.mkoet wel zeggen dat ik vind dat ie van de omneo meer krampjes is gaan krijgen. overigens krijgt ie nu 5x 165cc en dan heeft ie nog hionger. de laatste keer (24 april) woog ie 5100.ik moet vanmiddag wel met hem naar het bureau voor zijn prikje maar wilde toch weten of mensen dit herkennen.ik weet het ff niet meer

wellicht kun je de forte aanlengen met johannesbroodpitmeel… dit verdikt de voeding wat, en zorgt voor wat zachtere ontlasting…

@mv2kids wrote:

wellicht kun je de forte aanlengen met johannesbroodpitmeel… dit verdikt de voeding wat, en zorgt voor wat zachtere ontlasting…

Inderdaad. Ik doe dat ook. Wel een ander merk :wink: maar ook voor hongere beebjes en daar doorheen N*triton.

Ik gebruik geen voeding voor hongerige baby’s (omdat ik geen hongerige baby heb :wink: ) maar doe er idd wel johannesbroodpitmeel door omdat ze ook harde ontlasting heeft. Ook doe ik er vaak wat extra water bij. Dus als jij 150 cc water + 5 schepjes doet, zou je 165cc water + 5 schepjes kunnen doen. En dan de johannesbroodpitmeel er nog door.

ow meid wat herken ik dit…

Alleen een tip wil ik je meegeven…

Meng geen forte en omneo!!!

Dat gaat in de darmen in strijd met mekaar.

tenminste dat is mijn ervaring Jurre kreeg juist veel meer darmkrampjes daardoor.

Zou het dan gewoon om en om doen( dus een fles forte een fles omneo snap je) of gewoon geen forte!

ben gister op het bureau geweest en die adviseerde mij om eerst even de voeding op te hogen. dus 180water met 6 schepjes. overdag geven we hem alleen omneo en s’avonds (de laatste fles) forte. moet zeggen dat ie nu al een stuk rustiger is.mocht ie volgende week nog zoveel last hebben van krampjes enzo dan moest ik even terug komen en dacht ze misschien aan koemelkallergie. f afwachten dus. maar in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden

Hoihoi,

Je zou voor de harde ontlasting ook homeopatisch druppeltjes van VSM kunnen geven. Kindicol heten die. Emma had er ook last van en we geven het nu preventief 3 maal daags en ze heeft nergens meer last van.

Groetjes, Daniëlle

Al eens gedacht aan voedselovergevoeligheid/allergie. Ik heb 2 van deze kids gehad. Luuk heeft zelfs bijna een jaar lang lactulose moeten gebruiken naast de nutramigen omdat hij niet zelf kon poepen.

Omneo…leverde hier alleen maar meer buikpijn en krampen op.