honger, echt niet leuk meer, wie?

Nou, geen zwangerschap is hetzelfde, dat is me duidelijk. Maar dit is voor mij ook nieuw.

Ik zit op net 8 weken (of morgen 9 als verloskundige gelijk gaat krijgen) en sinds een dag of 8 a 9 heb ik honger, niet leuk meer.

Het begint al snachts, 4 uur word ik wakker en ben ik misselijk van de honger, mijn maag knort dan ook vervaarlijk. Ik kan niet anders dan eruit en wat eten, al is het maar een schaaltje yoghurt. Dan slaap ik tot ongeveer 6.30 en begint de dag.

Dan ontbijt ik met 2 bruine boterhammen, meestal hartig erop.

Maar als ik terug kom van school met mies, lus ik er zo nog wel 2 en 2 uur later weer en 2 uur later weer en … nouja je snapt hem.

Ik blijf eten, fruit, brood, crackers, maar ook onbedwingbaar de behoefte aan koppen soep, stukjes gekookte kip, een moot zalm, repen augurk enz enz.

Het is geen zoet, geen snoep, geen koek, echt allemaal hartig en warm en stevig (echt zwart brood) en dan nog heb ik s’avonds na het warme eten om een uur of half tien weer een knorrende maag. Als ik niet eet word ik mega misselijk en krijg ik het enorm koud.

Nou heb ik angstvallig mijn gewicht (wat toch al gewichtig is :shifty: ) in de gaten gehouden en ik ben toch maar 1 kilo aangekomen de afgelopen weken.

Maar vind het wel erg irritant dat ik zo’n honger heb, is er iemand die dit herkent?

Manlief denkt dat ik het gewoon nodig heb omdat erwtje blijkbaar zo’n energie vraagt van mijn lijf. Maar er zijn er ook al zeker 8 die dan roepen… oh joh, straks krijg je er 2!

whaaaaaaaaa :silenced:

help??

Ik herken het wel, ik had het ook rond dat termijn. Inmiddels is dat alweer verminderd tot een redelijk normale eetbehoefte :slight_smile:

Heel herkenbaar…ik had het ook tijdens mijn zwangerschap en de eerste periode erna. Geen idee wat je er aan kunt doen, ik at gewoon maar meer…maar probeerde er wel op te letten dat ik niet de hele dag door at, wat ik eigenlijk wel wilde…

Dat poog ik idd ook… ik lust wel 2 boterhammen steeds, maar probeer het dan bij 1 te laten.

Eet meer appels en droge cracottes.

Maar soms, dan is er geen houden aan en van de week had ik zo’n honger en zo’n zin in… pizza… dat ik om 11 uur s’ochtends een pizza heb gegeten… 2 uur later had ik alweer zin in brood.

Vond mezelf toen echt een schranskip… das toch niet normaal meer.

En dat dan bij iemand die normaal altijd ontbijt met yoghurt zonder suiker en muesli, een tussendoortje ala een plak ontbijtkoek bij de koffie, 2 bruine boterhammen bij de lunch, een kakie bij de thee van 2 uur en een cracotte met kaas bij een kopje cup a soup om 4 uur en dan s’avonds normaal portie warm met een bakje yoghurt na.

En nu… eet ik echt wel vaker en meeeer… er zit turbo op ofzo.

Dacht na de pizza dat ik toch wel idioot deed en zette mezelf de rest van de dag op rantsoen. Toen ging ik naar bed met sokken, joggingbroek, t-shirt en dikke trui en heb ik 3 uur liggen klappertanden van de kou… Ruuds droge commentaar… had je maar energie naar binnen moeten werken, eten dus… :roll:

Heb het geloof ik zelf niet zo sterk gehad. Wel dat er ineens een eeeenorme behoefte aan fruit en salade de kop opstak. Nu zijn dat relatief eenvoudige dingen om aan toe te geven want echt aanzetten doen ze niet. Misschien kun je eens kijken wat je ‘mag’ eten bij een dieet als je suiker hebt. Daar staan de meest gezonde tussendoortjes met zgn langzame suikers erin. Die zouden je honger ook zo lang mogelijk moeten stillen omdat je ze langzaam verbrandt. Aangezien je al donker brood eet zit je daar wel aardig goed mee. Cracottes ed zou ik toch proberen te vermijden of ze moeten ook volkoren zijn anders raak je straks misschien verstopt voel je je daar weer beroerd van. Sterkte en natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie onverwachte toetje! :inlove:

Ik heb het ook. Nu al een week of 14 :eh:

Wat helpt is vaker kleine beetjes eten. Dus niet elke keer blijven eten tot ik helemaal vol zit. Volgens de vk kan een lage bloeddruk ook voor een hongergevoel zorgen. Nooit geweten maar ik heb idd een lage bloeddruk.

Ik hoop dat het niet tot het einde van deze zwangerschap doorgaat!

ik herken het van mijn vorige zwangerschap. toen heb ik ook echt gegeten als een bouwvakker. echt gezonde dingen…

ik kan alleen maar zeggen, geef eraan toe, je lijf zal het nodig hebben. let alleen wel op wat je dan eet…

Ik herken het absoluut, ik had 40 weken constà nt honger en ook meer zin in stevig eten dan in zoetigheden.

Boterhammen met kaas en soep :drool: en aardappelen met vlees en groenten… :drool: …

Als ik niet meteen eten in de buurt had dan werd ik ook misselijk.

Na mijn warm avondeten at ik vaak nog een paar boterhammen met soep ofzo…

Tussendoor at ik constant koekjes en zo…

Tja… :shifty: :wink:

Whooo!!!

Ik ken het gevoel… Tijdens de zwangerschap van de 1e had ik me toch ook een trek, maar ik was zo misselijk!

Nu heb ik weer hetzelfde, alleen is het nu nog erger… Als ik wat eet dan heb ik na 1, 1 1/2 uur weer trek!

Ik heb wel gemerkt dat thee heel erg helpt tegen de misselijkheid en de trek, misschien dat dat helpt?

Lage bloeddruk! gaat lampje branden Ik heb al jaren lage bloeddruk, is erfelijk bij ons in de familie. Maar mijn “normale” bloeddruk is 100 over 60 of 110 over 65 Hooguit.

Ik heb bij de jongens de hele zwangerschap, zelfs aan het eind, altijd een pracht bloeddruk gehad van 120 over 70… logisch dus dat ze mij opnamen bij Aniek toen mijn bloeddruk 140 over 90 was… terwijl 90 normaal als grens word gezien.

Het verschil met mijn normale was echter zo groot.

Ik heb het altijd al wel sneller koud en kan echt instorten met hoofdpijn en duizeligheid als ik niet optijd iets heb gegeten.

Hmmmm… toch maar eten dus :think:

Thee kan ik momenteel niet goed hebben, ik boer het steeds op. Dat had ik ook toen ik zwanger was van Peter.

Ga maar eens kijken of het werkt om niet steeds 2 boterhammen te eten, idd tot ik vol zit, maar elke 2 uur 1 broodje of 1 cracker.

proberen kan altijd lijkt me :thumbup:

Yep, hier ook. Als ik gegeten heb, heb ik zo’n 2 uur later alweer honger. Probeer er maar niet te veel aan toe te geven, of anders iets van fruit.

Maar als je er niet van kan slapen zou ik toch maar wat meer eten. Je slaap kun je natuurlijk ook goed gebruiken.

Wist het ook niet van een lage bloeddruk, misschien dat dat bij mij ook wel het probleem is :think:

He wat apart, die combinatie van veel eten en lage bloeddruk. Hier dus ook niet zo hoog, had vorige 120/75, voor mijn doen wel veel (tijdens de zwangerschap meestal 110/60 of zelfs lager). En wat ik naar binnen stouw zo af en toe, bij het avondeten rollen de ogen van mijn man zowat uit zijn hoofd :lol:

Cell, als je echt zo’n trek hebt, zou ik gewoon eten, anders ga je je toch alleen maar beroerd voelen. En wat al gezegd wordt, als je gewoon gezonde dingen eet kan het geen kwaad. Ik zit hier ook regelmatig te genieten van een beschuit, fruit of yoghurt met muesli :smiley: .

En oh ja, nergens op gefundeerd, maar ik krijg wel eens de indruk dat trek in hartige/zoute dingen ook wel past bij lage bloeddruk. Zou ook wel een logische reactie van t lichaam kunnen zijn om je bloeddruk wat omhoog te trekken daardoor. Is gewoon mijn eigen gedachte hoor, maar bij mij sluit dat iig bij elkaar aan…

Eet smakelijk :wink:

En gefeliciteerd nog met je zwangerschap :thumbup:

@cell.

Nou ik ben zwangre geweest van een tweeling en toen had ik precies het zelfde als jiij nu hebt. Nu ben ik 7 weken van een eening en heb ik het weer.

Het is balen en een klote gevoel. het is ook niet echt honger alleen vloet het wel zo.

Ieder uur een kleine bite is het beste voor mij nu, hoewel het dan nog niet weg is. Het duurt niet de hele zewangerschap hoor. de vorige keer was het bij mij met 14 weken helemaal over.

Ik herken het ook maar dan met andere etenswaren, ik pak vaak 2 mandarijnen om een uur later alweer een banaan te pakken, dan 2 sneetjes brood, etc.

Wat bij mij goed helpt is stevig ontbijten.

Ik eet iedere ochtend een volle bak Cruesli met Yoghurt, glas jus en een pot thee die ik in mijn eentje leeg drink (vult ook). Dan kan je al een stuk langer teren op je voedsel.

Misschien helpt het om echt langzame koolhydraten te nemen zoals havermout? Ik at dat op begin toen ik tegen ziekenhuisopname aan zat (i.v.m. overgeven), beetje jus d’orange erdoor en het is nog lekker ook hoor… :wink:

Bij Levi geen honger, hoefde echt niks.

Nu? Wordt er gek van, heb zo’n honger e.d. continue.

Ik eet ook echt veel meer dan normaal!

Of ja ben even gevuld en daarna weer honger :?

Ook ik heb trouwens een lagere bloeddruk. Niet extreem laag maar wel dat ik er soms behoorlijk knikkende beentjes van krijg en vlekjes voor de ogen.

Hmm misschien ligt het dan ook een beetje daar aan?!

@Cell: Normaal eet je dan ook wel wat weinig. Ik weet niet wat je nu op een dag eet? Maar misschien valt het wel mee en is het vooral veel in vergelijking met ‘normaal’? Geen idee, hoor, maar misschien lijkt het dan minder erg. :wink: