Hondenvraag: Phenoral en hele dikke buik

Ik weet dat er hier dames schrijven die beroepsmatig met dieren te maken hebben en ook veel kenners.



Mijn Jack Russeltje is doodsbang voor vuurwerk, eigenlijk pas heel erg sinds onze Rottweiler 2,5 jaar geleden is overleden. Tis sowieso een hele grote stresskip en bangebroek van zichzelf. Nou hebben we dit jaar voor het tweede jaar medicatie voor de vuurwerkangst. Vorig jaar ging hij ondanks de medicatie in het donker evengoed de straat niet op dus dit jaar iets zwaarders. We zijn de 20ste begonnen. Nou heeft hij sinds gisteren eigenlijk ineens een hele dikke opgezette buik, hij wil ook meer eten en drinken, en dat is wel een normale bijwerking. Maar op de verschillende fora lees ik verhalen over leverfalen bij dit middel. Dat is dan voor honden of katten die epilepsie hebben en waarschijnlijk ook een hogere dosis krijgen. Maar toch maak ik me een beetje zorgen. Hij heeft ook ineens een flinke bult op één van zijn schoudertjes voor zitten, maar ik denk dat dat toeval is en een vetbult is, het beweegt iig wel mee.



Ik denk er nu over om maar te gaan stoppen met het spul, maar moet ik nu accuut een da inschakelen, of kan ik na de kerst even met de mijne bellen om na te gaan wat verstandig is… Liever een bang hondje dan een heel ziek hondje zullen we maar zeggen…



En dit jaar valt het ook heel erg mee hier met de knal voorpret…

Ik zou toch even de DA bellen. Misschien hoef je niet te komen en krijg je je antwoord al telefonisch.



Maar ik moest denken aan hondje van de buuf. Die had een aantal jaar geleden ook een hard dik opgezette buik. Bleek zijn dat buikje vol wormpjes zat. Is eraan geopereerd.

Suus,

Ik zou in dit soort gevallen zeker even de DA bellen…

ook al is het kerst, even het zekere voor het onzekere nemen…



succes :-*

Ik sluit me bij de rest aan en ik zou bellen!!

Een dikke buik en niet eten/drinken is niet goed.

Stoppen met de phenoral en wel de dierenarts bellen, ook al is het kerst.

Al is het alleen maar voor overleg.



Groetjes,

Heleen

@Heleentje wrote:

Een dikke buik en niet eten/drinken is niet goed.

Stoppen met de phenoral en wel de dierenarts bellen, ook al is het kerst.

Al is het alleen maar voor overleg.



Groetjes,

Heleen




Volgens mij zei TS dat het hondje juist wel wil eten…



Bij mensen kan anti-epileptica (ik begrijp uit je verhaal dat het daar ook voor gebruikt wordt) ook het effect hebben dat mensen meer gaan eten en dus dikker worden. Maar binnen 6 dagen een dikke buik lijkt me niet helemaal de bedoeling…



Ik zou ook een huisarts bellen. Succes ermee!

Fijne dagen en hopelijk niets ernstigs!

Je hebt gelijk :thumbup:



Maar toch nog steeds even bellen voor overleg :wink:

Thanx dames! Ben zondag meteen gestopt met de Phenoral en zijn buikje is al een stuk minder gespannen! Heb na nachtelijk overleg op het hondenveld met andere hondenbezitters bealoten eerst te kijken wat er nu gebeurt.



Mijn hub heeft ook eens meds gehd waardoor hij leverproblemen kreeg oranje urine en hij zelf helemaal geel, die moest toen stoppen met zijn mdes en daar is verder niks aan gedaan stoppen was genoeg. Hondje heeft in de keuken geplast en urine is gewoon normaal, oogjes zijn ook niet geel, dus ik ga er voor nu even vanuit dat het was door het vele eten en drinken, moet morgen of overmorgen sowieso even bellen met de da dus dan bespreek ik het wel even.

Fijn dat het al weer een stuk beter gaat :thumbup: .



Als je trouwens nog een ander middel wilt proberen tegen vuurwerkangst, zou je naar alprazolam kunnen vragen. Dat is een humaanmiddel wat de angst weg neemt.



Groetjes,

Heleen