HondenTrainer

Ik heb 1 hondje (boomerhondje) 2 jaar oud.

2 weken terug liep er hier nog een hondje rond (malteeuws leeuwtje die inmiddels overleden is), die zeer aggresief was naar andere honden toe.

Mijn andere hond heeft dit gedrag overgenomen, en het word alleen maar erger en erger. Als pup vond hij andere honden geweldig, kon met elke hond spelen. Maar hij heeft gewoon het gedrag van mijn oude hondje overgenomen. Heb me altijd mateloos geiriteerd aan het gedrag buiten van mijn hond. Nu is deze nog maar 2 dus moet makkelijk af te leren zijn.

Als hij een andere hond ziet heeft hij ook alleen nog maar aandacht voor die hond.

-Andere richting lopen heeft geen zin

-Ruk aan de riem

-Geen aandacht geven aan dit gedrag

-Op mijn hurken gaan zitten en hem dwingen om naar mij te laten kijken

-Afleiden met een koekje

-Korte riem

-Stem verheffen en NEEE roepen

Ik ben ten einde raad niets wil helpen. Nu onze andere hond is overleden is het nog allemaal erger geworden.

Heeft iemand tips, iemand ervaring hiermee ?

Of kan iemand een goede hondentrainer aanraden in Tilburg ?

Absoluut gaan naar hondenschool Quiebus!!

Zit in tilburg/goirle, zij helpen je echt om gedrag van je hond goed te begrijpen en gebruiken geen negatieve/ pijnlijke hulpmiddelen bij je hond!!

Ik denk bijna zeker dat het onzekerheid van je hondje zou kunnen zijn omdat je ook schrijft dat het erger is nu hij/ zij zonder z’n maatje is (steun is weggevallen).

Als hij voornamelijk werd opgehitst door je andere hondje zou het na het wegvallen hiervan minder worden, lijkt mij. En straffen (corrigeren ad riem ed) igv onzekerheid maakt de boel alleen maar erger.

Maar goed ik weet zeker dat ze bij Quiebus goed kunnen ontdekken wat voor jouw hondje de reden is en hier dus een passende, hondvriendelijke oplossing voor hebben!

Succes!!

O ja je kunt bij hun ook 1 op 1 les/ training krijgen, mocht je een groep in eerste instantie een drempel vinden, ivm andere honden.

onze hond heeft angst agressie… ze kan prima met honden… maar buiten vast aan de riem is een ramp… blaffen haren omhoog… in het begin werd ik er nerveus van… nu hoe erg onze hond ook bleft en tekeer gaat… ik blijf net zo lang staan tot ze rustig is… ik hou haar wel kort (tis een kruising herder en best pittig) maar ik blijf staan. ook al moet ik in de regen blijven staan… ik negeer haar dan ook… geen comando niks… hoe moeilijk het ook is…

word ze rustig dan geef ik haar comando zit… en dan blijft het bij piepen en dan loop ik naar huis…

soms sta ik er een kwartier soms 1 minuut… als het echt druk is trek ikhaar mee naar huis en negeer ik haar, kijk haar niet aan en ik zeg echt geen woord… dit werkt voor mij het beste. misschien voor jou om toch een hondeschool aan te spreken… voor een basis cursus… succes

Flow ik heb ze een mail gestuurd, ik ben benieuwd wat ze aanraden.

Pearlie
: Dat hebben wij dus ook gedaan stil blijven staan en wachten dat er geen spanning meer op de riem staat en dat hij stil is…

Maar dat is gewoon geen doen, dan ben ik bij elke wandeling 2 uur weg ofzo. Want hij geeft gewoon niet op !!!

:hug: lastig hoor.

heb ooit een mastino gehad, zo’n kleintje :wink: , en die kon zich heel erg focussen op een andere hond, nou dan kon ik wel inpakken want hij ging er met mij vandoor richting hond.

Ik kan me voorstellen dat je niet lekker ontspannen op straat je hondje uit laat :?

Er zijn wel manieren om de hond dit af te leren denk idd dat een hondenschool je op weg kan helpen doordat eventueel kunnen ontdekken wat maakt dat hij zich zo gedraagt, gezien je schrijft dat het erger is geworden zal hij zich wel geroepen voelen jou te beschermen wat voorheen die kleine deed :wink: hij neemt het dus over :inlove: alleen slaat’ie door :roll:

Succes hopelijk met wat intensieve trainig en goede begleiding kun je straks weer lekker buiten genieten :inlove: