hallo
wij zijn gister met onze jack russel naar de DA geweest omdat hij zijn staart niet meer kan optillen als we eraan komen heeft hij echt pijn.
het is echt geen kleinzerig hondje en nu bijt hij en piept hij heel erg als je zijn staart wil optillen.
De DA dacht dat hij miss zijn anaal klieren onstoken heeft we laten deze iedere maand uitduwen en hij heeft er nooit pijn aan wel jeuk.
maar ik vertrouw het niet( we hebben meerdere dierenartsen in onze pratijk zitten en deze arts vind ik nogal onnozel maar helaas had deze arts dienst deze zondag)
Ik vind het vreemd dat een hond van de een op de andere dag z’n pijn heeft door een onsteking.
Nu had ik wat opgezocht op internet en kwam ik op cold water tail
uit en de foto’s is precies hoe onze hond ook zijn staart heeft nu.
En nu heb ik dus wel het idee dat hij dat heeft ipv onstoken anaal klieren.
Nu ben ik benieuwd of iemand hier daar ervaring mee heeft ?
Ik heb nu antibiotica gekregen en het zou binnen 3 dagen over moeten zijn maar zie vandag nog helemaal geen verbetering en als het woensdag nog niet weg is ga ik terug naar de DA.
hoe hangt de staart er dan bij?? ik ken het verder niet hoor maar ben nieuwsgierig hoe t er dan uit ziet
Bij ontstoken anaal klieren gaat een hond vaak al zittend over de grond schuiven om zo de jeuk weg te krijgen.
Ik heb nog nooit gehoord dat een hond dan pijn aan zijn staart had dus ik zou zeker nog eens terug gaan naar de da als het niet snel verbeterd.
@niek1 wrote:
Bij ontstoken anaal klieren gaat een hond vaak al zittend over de grond schuiven om zo de jeuk weg te krijgen.
Ik heb nog nooit gehoord dat een hond dan pijn aan zijn staart had dus ik zou zeker nog eens terug gaan naar de da als het niet snel verbeterd.
ja dat doet hij vaker en dan gaan we ze weer laten uitduwen.
maar hij heeft er nooit pijn aan gehad.
een koud-water-staart gaat over het algemeen vanzelf over
het is een soort kneuzing
heeft ie gezwommen laatst?
de staart staat het eerste stuk recht naar achter en het laatste stuk hangt naar beneden
de hond kwispelt ook niet of weinig
dus rust met de staart en niet zwemmen voorlopig
beterschap met hem
Onze beagle heeft exact hetzelfde gehad. We zijn met haar naar de dierenarts geweest en ze heeft een antibioticakuur gehad, een spuit met pijnstiller en de anaalzakjes zijn uitgeknepen.
Na 10 dagen was ze gelukkig weer helemaal de oude!
Heeft je hondje ook een knik in de staart ?
ja er zit inderdaad ook een knikje in de staart.
We zwemmen wel vaker met hem ze vinden het allebei heerlijk om de beek in te gaan.Ik had dit nog nooit gezien dus we schrokken wel.
En toen de dierenarts zei dat het de anaal kliertjes waren geloofde we het eigenlijk meteen niet.
We weten dat onze hond daar prblemen mee heeft en dus worden ze om de 4 of 5 weken leeg geknepen door de dierenarts en dat is 4 weken terug nog gebeurd en er zat echt niet veel in nu.
Ik had wel op internet gelezen dat veel DA cold water tail niet kunnen dus dan ligt het miss toch niet aan onze DA.
We gaan wel ook overstappen op ander voer want deze hond heeft waarschijnlijk een voedsel allergie waardoor hij nu om de 4 weken een spuitje krijgt tegen de jeuk omdat hij steeds jeuk heeft aan zijn kont en buik en oren.
Nu alleen nog kijken welk voer.
@charity wrote:
hallo
wij zijn gister met onze jack russel naar de DA geweest omdat hij zijn staart niet meer kan optillen als we eraan komen heeft hij echt pijn.
het is echt geen kleinzerig hondje en nu bijt hij en piept hij heel erg als je zijn staart wil optillen.
En nu ga je alleen overstappen op ander voer ? Het beestje heeft toch pijn, dan doe je daar toch wel wat aan ? Ik zou dan naar een andere dierenarts gaan ! Het beestje heeft duidelijk pijn en heeft hulp nodig. Je hebt zelf info opgezocht op internet maar hier kom je toch geen steek verder mee ?
@Karin2 wrote:
@charity wrote:hallo
En nu ga je alleen overstappen op ander voer ? Het beestje heeft toch pijn, dan doe je daar toch wel wat aan ? Ik zou dan naar een andere dierenarts gaan ! Het beestje heeft duidelijk pijn en heeft hulp nodig. Je hebt zelf info opgezocht op internet maar hier kom je toch geen steek verder mee ?
ik heb de foto's bekeken en die honden dragen hun staart precies hetzelfde als onze hond. en cold water tail gaat vanzelf over en dan hebben ze ook pijn aan hun staart. daarbij hebben we ook antibiotica gekregen dat moet hij 5 dagen nemen en dat krijgt hij dus ook.
Zijn rug is na gekeken daar is niks mee.
Wat willen we nog meer doen ?
We zullen moeten wachten tot de antibiotica op is voor we ergens anders heen kunnen of terug kunnen naar onze DA anders zeggen ze toch dat we even moeten aankijken tot de AB op is.
Oh sorry, daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Ik dacht dat alleen de anaalklieren behandeld waren en thats it.
De kuur zal wel aanslaan hoor, veel beterschap!
@Karin2 wrote:
Oh sorry, daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Ik dacht dat alleen de anaalklieren behandeld waren en thats it.
De kuur zal wel aanslaan hoor, veel beterschap!
ik weet het niet hoor hij heeft nu 3 dagen Ab maar ik zie geen verandering.
Het ziet zo zielig uit een hond die speelt maar zijn staart niet gebruikt ook bij het wandelen gebruikt hij hem niet en gister had hij hem onder gepoept en moesten we hem wel optillen om schoon te maken en dat deed nog pijn.
Onze andere hond vind het ook wel lastig geloof ik want hij ziet nu niet of hij het meent als hij gromt of dat hij wil spelen als hij gromt.
Arm beest
AB lijkt mij niet te helpen tegen koudwater staart
het is geen ontsteking
ik zou als ik jou was rymadil pijnstillers halen(mits je hond geen andere medcijnen gebruikt)
ik heb ze altijd in huis
geef het een paar dagen dan zal het vast over zijn
onze hond had na een sprong in het water tijdens trainen ook de dag erna dat hij zijn staart niet meer optilde en erg zielig keek.bleek ook een cold water tail te zijn maar het is na een paar dagen vanzelf overgegaan.staart hing er ook bij en kwispelde voor geen centimeter.
later heeft hij het nog eens gehad maar toen minder erg