LIVERPOOL - In het Engelse Liverpool is een vierjarige jongen voor de ogen van zijn grootmoeder op gruwelijke wijze door een hond verscheurd.
Het dier, een Amerikaanse bulldog, greep het kind beet en schudde hem door elkaar als een lappen pop. Negen maanden geleden is er al een klacht ingediend tegen de eigenaar van de hond, de oom van het slachtoffer, zo meldt de Daily Mail.
John-Paul Massey werd gisterenochtend aangevallen in een huis waar hij samen met zijn oudere broer verbleef. Zijn moeder was niet thuis en zijn grootmoeder kon niets beginnen tegen de hond. ,Zo’n jong kind heeft geen kans tegen een getrainde moordenaar", zegt een bron in de Britse krant. De jongen werd dodelijk verwond aan zijn nek, zijn gezicht en zijn torso.
De hond was woest en kon niet meer gekalmeerd worden. De politie moest het dier in de tuin neerschieten. De eigenaar van de hond was de 21-jarige oom van het kind. Hij fokte het dier en liep regelmatig over straat om de buurtbewoners met het grommende dier af te schrikken.
,Het was voor hem een statussymbool om te tonen hoe stoer hij wel was,’’ zegt een buurvrouw. ,De hond was gevaarlijk, niemand durfde hem aan te raken.’’
01/12/09 12u31
arm kind
afschuwelijk :kaars:
wat erg zeg! :kaars:
er staat in dat het een amerikaanse bulldog is maar dat is het niet , de media heeft het maar een naampje gegeven.
het is een pittbull
de eigenaar is een pittbull fokker en pitts zijn verboden in engeland-schotland maar er word niet veel op gecontroleerd tenzij het begint op te vallen.
een poosje geleden hebben ze de man al eens opgepakt vanwege zijn pittbulls , hij is toen gestopt , maar later weer begonnen en nu is het kind door 1 van zijn pitts gegrepen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5485097/Man_verscheurd_door_herders.html?p=14,2
in deze link word het wel goed aangehaald.
verschrikkelijk voor het kind !! en ongelofelijk stom van de man , ik kan me hier zooo kwaad om maken !!!
wilde het ff recht zetten omdat ik zelf 2 amerikaanse bulldoggen heb en het juiste bericht en ras komt uit betrouwbare bronnen. sorry haha.
arm kind en nabestaande :kaars: :vlinder: :**:
dat de man nooit meer dieren in zijn omgeving mag houden en een gepaste straf mag krijgen.
jammer dat ze niet alleen de hond hebben geraakt, van mij had het baasje ook wel geraakt mogen worden :silenced:
ongelovelijk
:kaars: