Hond valt meisje aan door Nintendogs

MANCHESTER - Een hond heeft de bovenlip van een negenjarige meisje afgebeten terwijl het meisje een hondenspel op haar Nintendo DS aan het spelen was.

Megan Walker speelde het spelletje Nintendogs, waarin je een virtuele hond moet opvoeden, op de bank bij de oma van een vriendinnetje, in het Britse Manchester. De oma, Jean Taylor, had een grote bullmastiff als huisdier.

Geschrokken

Toen de hond in het spelletje begon te blaffen, schrok de mastiff, Saracen, van het geluid en sleurde ze Megan aan haar voet van de bank. Taylor, de eigenares van de hond, sprong geschrokken op en probeerde haar hond van het meisje af te trappen.

Een dochter van Taylor belde direct de politie. Toen de agenten het huis in kwamen, zat Megan op de bank met een doek om haar hoofd. Een groot deel van haar bovenlip was afgebeten.

Inslapen

De politie vond de bovenlip en bracht deze, samen met Megan, naar het ziekenhuis. Daar is ze twee uur lang geopereerd en heeft ze vijf dagen moeten blijven. Taylor heeft de hond verplicht moeten laten inslapen.

“Het spel moet een soort waarschuwing hebben, dat je het niet mag spelen in het bijzijn van echte honden�, aldus Jean Taylor tegen The Daily Mail. “Ik geef de schuld aan het spelletje. Als ze dat niet aan het spelen was, dan had de hond haar nooit aangevallen.�

Nintendo wilde niet reageren op het nieuws.

Heel erg dat het gebeurd is natuurlijk, maar euhm… een 9 jarige die van de bank gesleurd word door een bullmastif?

Nintendo aanklagen??? :think:

het gaat wel ver… maar als ik zie hoe honden reageren op “virtuele” honden kan ik de reactie van de hond wel begrijpen…

maar zou eerder verwachten dat de hond de nintendo aanvalt… :think:

waarschuwing zou nog wel kunnen voorstellen

Tja, een waarschuwing. Ik kan het mis hebben hoor, maar zou zo’n hond dan niet ook reageren op blaffende honden op tv of blaffende honden in wat voor handheld console dan ook?

Natuurlijk heel erg voor dat meisje hoor, maar dat spel bestaat volgens mij al een jaar of 7. Lijkt me dat als honden door het spel agressief zouden worden dit al eerder naar voren had gekomen.

klopt honden reageren ook op tv enzo… als je weet hoevaak onze hond opvliegt bij het horen van een hond op tv ofzo (of tekenfilm)

wist niet dat dat spel al zolang bestond…

@Kimmygirl wrote:

Tja, een waarschuwing. Ik kan het mis hebben hoor, maar zou zo’n hond dan niet ook reageren op blaffende honden op tv of blaffende honden in wat voor handheld console dan ook?

Natuurlijk heel erg voor dat meisje hoor, maar dat spel bestaat volgens mij al een jaar of 7. Lijkt me dat als honden door het spel agressief zouden worden dit al eerder naar voren had gekomen.

Nou dat bedoel ik en die Nintendo gaat niet eens zo hard als geblaf op tv of dergelijke…

Onze hond reageert dus ook op dieren op tv.

Spel is overigens 5 jaar oud…

Zag ik op Wikipedia. :mrgreen:

wij hebben hier ook honden en ik heb zelf ook een nds maar heel af en toe willen ze hier ook wel reageren als ze een honde geluid op de tv horen.

maar wel sneu voor het meisje.

honden blijven on voorspelbaar

hier staat dat het in engeland is… maar ik hoorde dat het in Nederland was gebeurd…

of misschien ook gebeurd…