Cody, onze hond, is inmiddels 1 jaar oud. Sinds een week of 3 “lekt” hij wat viezige afscheiding, ben er al achter dat het hier om een veelvoorkomend euvel gaat wat voorhuidontsteking is. Dus we maken het nu 2x per dag schoon met lauwwarm water en wat echinaforce druppels in het water. Daarnaast maak ik het schoon met afgekoeld gekookt water na elk uitje… Het lijkt minder te worden, maar ik las dus dat het een recidiverend iets is, dat honden het snel weer terug kunnen krijgen.
Nou vroeg ik me af wie er ervaring heeft met dit euvel en wat jullie er aan doen, of dat ik toch beter naar de dierenarts kan gaan voor antibiotica. Ik weet zeker dat onze dierenarts meteen AB voorschrijft, maar ik kan op internet niet echt eenduidig vinden dat dit ook helpt, veelal namelijk niet…
Antibiotica is niet altijd nodig, dat wordt meestal alleen gegeven als ze er last van hebben. Je kunt bij je dierenarts wel voorhuidcleaner halen, daarmee kun je het beter schoonmaken. (Hoeft je hond niet voor mee)
Het is een kwaal die bij veel jonge reuen voorkomt. Meestal groeien ze er wel overheen, maar dat kan wel een tijdje duren. De enige manier om het echt helemaal goed weg te krijgen, is castreren.
Maar als eerste zou ik dus voorhuidcleaner halen en kijken wat er dan gebeurd
Onze hond heeft hier idd de eerste jaren last van gehad. Had dan ook altijd voorhuidcleaner in huis. De laatste jaren (hij is inmiddels overleden en maar 8 jaar geworden) heeft hij hier geen last meer van gehad. Ook helpt het om de haren in dit gebied kort te houden, kunnen ze er zelf goed bij
onze intacte reu had er ook zijn hele leven last van,overal druppels in huis
tot aan zijn dood, 9 jr, heeft hij er last van gehad
de reu die we nu nog hebben is gecastreerd en heeft er geen last van
wij gebruikten ook altijd voorhuidcleaner,maar het kwam altijd weer terug
Onze hond had het ook, na castratie was het gelukkig weg!
Zo vies, overal die vieze druppels, voor al met kleine /kinderen die lekker op de vloer kruipen en zitten…
Wil je hem anders niet laten laten helpen (castratie bedoel ik he )
dan ben je er wel vanaf :think:
Dat is wel de bedoeling ja… het moet zelfs volgens onze “adoptie” afspraak.
Maar dat doet onze dierenarts pas vanaf 15 maanden en dat is hij nog niet aangezien hij 1 mei net een jaar is geworden… Er staat dus een afspraak per september. Tot die tijd wil ik de viezigheid zoveel mogelijk beperken en naast dus schoonmaken na elk uitje en evt vlekjes direct wegnemen met een glorix doekjes kan ik dus niet zoveel doen begrijp ik al…
overigens is castratie geen garantie… in 15 % van de gevallen, helpt het niet… :shifty:
@Cell wrote:
Dat is wel de bedoeling ja… het moet zelfs volgens onze “adoptie” afspraak.
Maar dat doet onze dierenarts pas vanaf 15 maanden en dat is hij nog niet aangezien hij 1 mei net een jaar is geworden… Er staat dus een afspraak per september. Tot die tijd wil ik de viezigheid zoveel mogelijk beperken en naast dus schoonmaken na elk uitje en evt vlekjes direct wegnemen met een glorix doekjes kan ik dus niet zoveel doen begrijp ik al…
overigens is castratie geen garantie… in 15 % van de gevallen, helpt het niet… :shifty:
Ok, ja dan is het afwachten…
en doen wat je denk nu dus al doet :thumbup:
Ik heb nog nooit gehoort dat er daarna nog viezigheid uit komt na castratie, ook niet zelf meegemaakt en we hebben heel wat reuën laten helpen