Sinds een paar maanden heeft mijn hond een nieuwe gewoonte.
Als we weg zijn loopt hij naar zijn waterbak, maakt z’n snuit flink nat en begint mijn ramen te lappen.
Op zich wel komisch, maar hij doet z’n werk echt niet goed :twisted:
Heeft iemand een idee hoe hij deze kolder verzonnen kan hebben en hoe ik het hem weer afleer?
Ik begroet hem normaal erg vrolijk. Hij komt ook altijd met iets in zijn bek aanlopen. Meestal zijn knuffeltje :inlove:.
Als hij echter mijn ramen heeft gelapt pak ik hem vast. Druk zijn snuit tegen het vieze raam en wordt boos en stuur hem in zijn mand.
Dit blijkt niet echt te helpen, dus als iemand een gouden tip heeft?
Ik zat al te denken om peper op het randje van het raam te strooien, maar eigenlijk vind ik dat zo zielig.
Zorg voor iets als een kong of groot bot, iets waar hij lekker bezig mee kan zijn (en wat hij erg lekker vindt) in de tijd dat je weggaat. :thumbup:
Straffen schijnt niet zo te helpen, schijnt een beetje hetzelfde te zijn als neus door de poep halen bij een ongelukje binnen :thumbdown:
Moest trouwens wel lachen om je titel :lol:
Achteraf straffen heeft inderdaad geen zin, het beestje heeft geen idee meer wat hij heeft gedaan.
Als je hem op heterdaad zou betrappen kun je hem wel straffen, je hoeft maar iets je stem te verheffen en hij heeft waarschijnlijk al door dat hij iets doet wat niet mag en dat dan een paar keer doen.
Maar goed of dat ook helpt voor als je niet thuis bent, of dat hij het dan toch stiekem doet?
Smeer iets met een vies smaakje op je raam… azijn of zo… als hij dan weer gaat likken, krijgt hij vieze smaak en zal het dan hopelijk afleren…
tja allereerst… hier ook zo;n hond… en helaas leer je het ze neit af.
maar vooral jij straft hem nu omdat hij je enthousiast begroet…
als je thuis komt en ziet dat hij de ramen heeft gelapt, gewoon negeren en geen aandacht aan het raam schenken…
je zou peper kunnnen proberen, maar weet niet of dit zou helpen…
peper is op zich niet gemeen hoor (teminste in mijn ogen)
onze hond is inmiddels 8 jaar… en ons is het ook niet gelukt…
maar zal meedenken…
er moeten hier op kok ook een paar hondendeskundige zitten… en da ass…
Dat wat je doet met het straffen is niet leuk voor hem, ik snap je wel, maar t is niet verstandig.
Ten eerste weet je niet wanneer hij het doet als je weg bent (was het al een uur geleden dat ie dat gedaan had of vlak voor je terug kwam?). Als je dan als je thuis komt hem meteen gaat straffen, dan weet ie en niet meer waarvoor je hem straft, en hij gaat het thuiskomen van jou assioseren met niet leuk…
Wat is er veranderd waardoor hij het nu wel doet?? Idd, een kong met lekker worst erin, hele uitdaging voor ze!
Volgens mij doet hij het vlak voordat ik thuis kom. Waarschijnlijk hoort hij me aankomen. Het spoor druppels kun je volgen vanaf zijn waterbak en de ramen zijn kleddernat. Ik heb het idee dat hij dondersgoed weet wat ik bedoel. Ik hoef maar naar de ramen te kijken zonder iets te zeggen en hij kijkt al schuldig.
Hij doet het niet altijd, dus de keren dat mijn ramen schoon blijven begroet ik hem zoals altijd. Alleen de keren dat hij de ramen heeft gelapt wordt ik boos en zoals ik al zei, hij heeft het volgens mij heel goed door.
De hond is trouwens 11 en hij is er vlak voor afgelopen zomer mee begonnen. ik heb al een plant voor dat raam gezet, maar hij lapt er gewoon omheen.
Hmmm… lastig Elke. Ik zou hem niet straffen als je thuis komt want wat anderen hier zeggen, een hond onthoud niet wat hij gedaan heeft dus dan straf je hem in zijn ogen voor niks denk ik.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je er aan kan doen. Zelf zou ik zijn water weg halen als ik even weg zou gaan, maar dat kan weer niet als je een paar uurtjes weg gaat natuurlijk. Kan je niet eens je dierenarts vragen wat je er aan kan doen?
Honden zijn geen mensen, en weten ook niet dondersgoed dat wanneer jij alleen al naar het raam kijkt, hij weet: ik heb aan de ramen gelikt en dat mag niet…
Geloof me, straffen heeft dan echt geen zin.
Ik denk dat het eerder jouw interpretatie is dat hij het snapt doordat hij ‘schuldig’ (ook jouw interpretatie) kijkt, dan dat hij echt snapt wat jij bedoelt.
Ik ben fan van Cesar Milan :mrgreen:
Cesar Milan vind ik ook geweldig Selena. Zo knap wat hij moet honden kan doen, gewoon zijn aanwezigheid is soms al voldoende. Superleuk programma om naar te kijken.
Ja, dat is inderdaad een erg leuk programma! Vind ik ook, maar ik vraag me soms wel af of het allemaal “echt” is, ik bedoel… misschien filmen ze alles wel gewoon 10 keer tot het eindelijk goed gaat.
Ik denk inderdaad dat het alleen helpt om hem te straffen, als je hem op heterdaad betrapt… Lastig.