Hogere dosis clomid is garantie voor sneller groei follikel?

Hoi we zijn weer bezig met iui.

Ik ben begonnen met 50 mg clomid. Steeds iui gehad op dag 15 of 16.

Nu ben ik bezig met 100 mg clomid. De iui gaat nu plaatsvinden op dag 20 :shock:

Vandaag op dag 17 heb ik 1 dominante follikel van 15 mm.

Ik had juist verwacht dat door de hogere dosis clomid ik eerder een eisprong zou hebben, maar dat is dus niet zo.

Wie kan mij gerust stellen dat de clomid wel wat doet en ik hiermee door kan gaan. Want ik heb na deze poging nog “maar” 2 pogingen te gaan.

Liefs Chantal

Een hogere dosis Clomid staat helaas niet garant voor een snellere eisprong. Het duurt even voordat je lichaam reageert, dat kan per dosis en ook per keer verschillen. Ik had soms eerder een eisprong met een lagere dosis dan met een hogere. Waarom ben je eigenlijk overgestapt op een hogere dosis, een eisprong op dag 15-16 is toch netjes?

De Clomid slaat zo te zien gewoon aan, je eisprong is alleen wat later dan anders. Dat kan helemaal geen kwaad. Een latere eisprong is niet van mindere kwaliteit, dat maakt helemaal niks uit. Je hebt evenveel kans als wanneer je eisprong eerder was geweest. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Alvast veel succes weer! :thumbup: :thumbdown:

Toen ik voor de eerste ging was ik ook aan de clomid. Ik begon met 50 maar dat werkte niet helemaal goed. Toen ben ik naar 100mg gegaan en mijn cyclus werd net als bij jou langer… ik vond dat ook heel erg raar. Maar ben daar wel mooi zwanger mee geworden!!!

Ik hoop dat het jou ook gauw lukt!!!

@Jippie wrote:

Een hogere dosis Clomid staat helaas niet garant voor een snellere eisprong. Het duurt even voordat je lichaam reageert, dat kan per dosis en ook per keer verschillen. Ik had soms eerder een eisprong met een lagere dosis dan met een hogere. Waarom ben je eigenlijk overgestapt op een hogere dosis, een eisprong op dag 15-16 is toch netjes?

De Clomid slaat zo te zien gewoon aan, je eisprong is alleen wat later dan anders. Dat kan helemaal geen kwaad. Een latere eisprong is niet van mindere kwaliteit, dat maakt helemaal niks uit. Je hebt evenveel kans als wanneer je eisprong eerder was geweest. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Alvast veel succes weer! :thumbup: :thumbdown:

Ik heb juist een hogier dosis clomid gekregen om mijn eisprong wat eerder te laten komen. Mijn lf is erg kort…

Maar als je eisprong eerder komt, dan wordt je luteale fase toch helemaal niet langer? Volgens mij maakt dat geen enkel verschil. Met een hogere dosis Clomid heb je meer kans dat er meer follikels gaan groeien, maar een eisprong komt vaak niet eerder. Zou je niet beter Utrogestan of extra Pregnyl kunnen nemen om je fase te verlengen? Dat slaat altijd goed aan.

Utrogestan heb ik ook voor na de iui. Krijg nu de ivf dosering hiervoor.

Bij Tycho was het toen ook zo dat 100 mg clomid ervoor zorgde dat mij ei eerder rijp was en eerder sprong. En dat was toen voldoende om zwanger te worden.

En nu het zo lang duurt heb ik nu al weinig vetrouwen in een goede afloop. Stom he? Er is nog niks gebeurd en nu al geen vertrouwen erin…Ik moet me er nu gewoon over zetten en positief denken!

Fijn dat je in elk geval ook progesteronbolletjes krijgt om je luteale fase te verlengen. Vertrouwen blijven houden, hoor! Je hebt qua eisprong evenveel kans als wanneer je die eerder had gehad, dat zegt echt helemaal niks. We hopen op een mooi aantal zaadcellen en dan weer twee weken duimen!

Heel veel succes! :-*

Een supescore vandaag!!! :dance: :dance: :dance: 27 miljoen zwemmers!!!

En nu maar duimen en bidden en hopen de aankomende 2 weken

Wauw, goed zeg! :clap:

He krabje!! Dat geeft weer wat hoop. Sterkte!

Wij hopen morgen op een terugplaatsing!

liefs

ineke

Top meis!! Hopelijk geeft dat je weer wat vertrouwen! :thumbup: Ik ga door met duimen. :pray:

@Ineke wrote:

He krabje!! Dat geeft weer wat hoop. Sterkte!

Wij hopen morgen op een terugplaatsing!

liefs

ineke

Ik ga voor je duimen meid, het wordt nu toch eindelijke eens tijd dat het jou ook mag lukken. Ik gun het je zo :-*

Bedankt voor de duimen! :-*

Lieverd ik duim voor jullie het is jullie gegund :pray:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens krabje!

Helaas deze poging is niet gelukt. VAnmorgen gestest en negatief…

Oh krabje :hug: :hug:

Hè gatver, waarom nou niet?! Je had zoveel hoop na het mooie aantal zaadjes.

Hoe vaak mogen jullie nog IUI doen? Heel veel sterkte & een dikke knuffel! :hug:

Jippie we mogen nog 2 IUI behandelingen doen. Dit was dus nummer 4…Baal er wel van, IVF komt nu akelig dicht om de hoek kijken…