hallo,
gisteren was er met thijs niks aan de hand, maar s’avonds om 22.00 uur werd hij hard huilend wakker en riep “mama”.
ik voelde dat hij erg warm was.
heb hem getemperatuurd en dat wees uit dat hij 40,3 graden koorts had, heb hem een zetpil gegeven.
van 22.00 tot 00.00 heeft hij allerlei waanbeelden gehad, thijs was erg angstig, fluisterde en zag een kamer vol wolven.
heb onze schuifpui open gedaan en de wolven weggestuurd, zijn reactie bleef angstig en de wolven bleven terug komen en alles was donker zei hij.
heb dit nooit eerder meegemaakt bij hem.
vanmorgen had hij weer praatjes genoeg, heb vanmorgen zijn temp. weer nagekeken en hij had 39,6.
wel heeft hij het de hele dag nog over vanacht en dat hij het niet leuk vond dat de wolven hem kwamen opzoeken :think:
hebben jullie dit ook weleens meegemaakt??
vanmiddag ga ik zo ie zo met hem langs de ha.
thijs klaagt geregeld over buikpijnen, maar we denken zelf dat het aandacht is, ook is hij de laatste tijd steeds aggresiever naar ons toe.
slaat, schopt, trekt aan haren en scheld :?
ik vertrouw het allemaal niet meer
groetjes silvia
Oei, ik heb geen raad, maar wil je wel sterkte wensen. Lijkt me niet makkelijk.
jeetje meis, kan me voorstellen dat je naar de ha gaat. zou ik ook niet vertrouwen…
ik heb er geen ervaring mee, maar wel ervaring met een virtuele knuffel geven én dat ga ik dan ook doen (zelfs méér dan eentje )
:hug: :hug: :hug:
liefs
Gerda
ps: hou je ons op de hoogte bij de nov 2005 mama’s ? :-*
als jou w gevoel zegt dat er iets niet klopt…gewoon naar de huisarts gaan al is het maar voor je geruststelling.
beterschap voor thijs :hug:
hallo,
ik ben met thijs bij de ha geweest, en ze hebben hem nagekeken.
er was niks te vinden bij hem :think:
moet nu zo ie zo 2 dagen afwachten en ze verwacht dat hij dan weer de oude is of minimale koorts zal hebben.
nu ligt thijs op de bank met een paracetamol en 40,1 graden koorts.
qua buikpijn kon ze nu ook niks zeggen, we wachten het allemaal wel af!
vind het wel vreemd, de koorts moet toch ergens vandaan komen, neem aan dat je niet zomaar koorts krijgt.
groetjes silvia
Als tigo koorts heeft (en die is bij hem altijd hoog, verhoging kent hij niet) ligt hij vaak ook te ijlen in bed, of ontroostbaar te huilen en heeft de hele nacht intense dromen…
Laatst was hij heeeeeeeel boos op mij omdat ik herrie in zijn kamer aan het maken was, terwijl ik gewoon in mijn eigen bed lag te slapen… Hij geloofde mij echt niet en was er van overtuigd dat ik het was die die harde geluiden maakte :?
Het is “gewoon” ijlen van de koorts, maar eng en vervelend is het wel…
Ik zou me daar niet zoveel zorgen over maken…
En waar de koorst vandaan komt… tja… daar kom je vaak met zieke kids niet altijd achter. Misschien is het gewoon een virusje…
Beterschap iig, en hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter
goedemorgen,
thijs heeft niet meer ge-ijld, wel ligt hij nu op de bank met 39,6.
ons mannetje is dus nog steeds ziek
hoop dat hij snel weer op zal knappen.
gisterenavond ging hij wel angstig naar bed, want hij dacht dat de wolven weer langs zouden komen, we hebben hem kunnen troosten en gelukkig heeft hij wel doorgeslapen.
groetjes silvia
Ik weet niet, geef je hem de hele dag door een zetpil, of alleen als de koorts erg hoog is?
Ik heb wel eens gelezen dat kinderen heel heftig reageren op het ineens omlaag brengen van de koorts (door een zetpil)…
Dan zou je dus de hele dag (en nacht) door een zetpil/paracetamol moeten geven, maar misschien doe je dit al wel.
Wat angstig zeg! Vooral voor Thijs zelf natuurlijk, er zouden maar wolven in je kamer zijn!
Goed dat je even naar de HA bent geweest!
Heel veel beterschap! :hug:
Hoi,
mijn dochtertje heft pas geleden precies t zelfde meegemaakt.Opeens voelde ze heel warm aan.(ben er niet 1 van tempen,maar ze had wel koorts) in dr slaap hele verhalen totdat ze huilend wakker werd.Ze gloeide heel erg.Eerst begon het met een pipo die ze zag,lachen.Toen kwamen de horrorverhalen en ze zag t ook allemaal echt en was erg bang.Ik had t nog nooit meegemaakt en maakte me op een gegeven moment erg ongerust.Uiteindelijk de lamp aangedaan,toen duurde t ca 10 min en toen wist ze weer dat ze bij mama in bed lag.We zijn maar met de lamp aan in slap gevallen om half 4 snachts.Smorgens moest ze naar psz.Ze voelde nog warm,maar gloeide niet meer.Afgebeld,Maar ze wou perse.Toch maar tetempd,38.6.Psz gebeld en ze mocht bij uitzondering komen,want er wass een feestje waar ze allang naar uitgekeken had.Daar ging alles goed,wel gelijk in slaap gevallen thuis.Die week bleef t een beetje schommelen.
Moest naar de ha voor mn zoontje en gelijk mn verhaal gedaan van mn dochter.Hij zei ook een virusje.
T is vanzelf weer over gegaan.
T blijft vreemd…
Maar dan weet je dat je niet de enige bent en dat t vaker vookomt.Niet te druk maken!!
hoi Silvia,
hoe gaat het vandaag met je mannetje???
:hug: :hug:
liefs
gerda
sunce thijs lag te ijlen terwijl hij wakker was, en was erg angstig!
vond het erg eng om mee te maken.
hoor het inmiddels van meerdere personen dat ze het hebben meegemaakt.
vandaag weer bij de ha geweest met thijs, want zijn koorts blijft steeds hoog.
gisteren stond het zelfs op 40,8 graden :shock:
vanmorgen stond hij koeler op en dacht, jee…dit gaat de goede kant gelukkig weer op, maar helaas werden we vanmiddag door schoonouders gebeld dat hij weer op 40,3 zat :shock: , dus…hebben we weer de ha gebeld.
dokter denkt dat hij een virus aan zijn bovenste luchtwegen heeft, over de koorts zelf hoefde we ons geen zorgen te maken want kind of kind is anders en dat het hoog is zegt volgens hem weinig.
we kijken het nu dan ook nog even aan en anders staan we over een paar dagen weer op de stoep bij de dokter
nu ligt hij op bed, wilde zelf maar al te graag en voelt thijs alweer warm aan.
we hebben hem geen zetpil gegeven en kijken nu aan hoe zijn lichaam verder gaat reageren, zet zijn koorts alleen maar door dan geven we hem vanavond laat nog een zetpil!
hoop echt dat hij snel op gaat knappen
groetjes silvia
Wat vervelend allemaal zeg. Allereerst een dikke :hug:
Helemaal voor je kleine man.
Het is alleen belangrijk bij de zetpillen dat je die dan zeker 24 uur lang geeft. Dus als je er vanavond mee wil starten moet hij gedurende de 24 uur wel het aantal zetpillen krijgen die hij mag hebben. Ook al is de temperatuur verlaagd. Als je dit niet doet gaat de temperatuur te veel schommelen en dat is niet goed voor het lijfje.
Heel veel succes met jullie zieke man.
hoi
hoe gaat t nu met je schatje?