Hoge bloeddruk: welke medicijnen kregen jullie?

Even een vraagje aan de dames die zwanger zijn en een hoge bloeddruk hebben: hebben jullie medicijnen gekregen? Zo ja, welke en hadden jullie last van bijwerkingen?

Ikzelf heb sinds vorige week een bloeddruk van 170/100 en de verloskundige wilde me nog net niet laten opnemen in het ziekenhuis, maar als ik morgen (dan moet ik weer voor controle) weer zo’n hoge bloeddruk heb, verwijst ze me door naar de gynaecoloog die moet beoordelen of ik een ziekenhuisopname nodig heb of dat bloeddrukverlagers voldoende zijn. Uiteraard hoop ik dat ik niet in het ziekenhuis hoef te worden opgenomen, want hoe moet het dan met mijn zoontje van twee? Ik hoop dus dat ik medicijnen “mag”, hoewel ik dat natuurlijk ook niet echt leuk vind.

Kunnen deze medicijnen echt geen kwaad? Wie heeft bloeddrukverlagers geslikt en heeft hier goede ervaringen mee?

methyldopa en labetalol kunnen veilig worden gebruikt tijdens de zwangerschap

ik had wel in week 34 hoge bloeddruk en wel 200/110 zonder klachten verder. Werd doorverwezen naar ziekenhuis,alle bloeduitslagen en urine enz enz waren goed,dus ik kon gewoon elke keer weer naar huis .

Ik bleef daar onder controle staan en mocht 3 keer in de week komen aan ctg liggen en bloeddruk geval en als alle uitslagen weer goed waren en ik geen klachten had dan mocht ik weer naar huis.

Heb nooit bloeddrukverlagers gehad en ook geen opnam (ja wel toen de vliezen braken met 37 weken) toen moest ik in het ziekenhuis bevallen.

Hoop voor je dat je bloeddruk zo wie zo weer onder controle is als je weer nij de verl kundigen komt zodat je helemaal niet naar het ziekenhuis door hoeft.

Succes er mee in ieder geval.

Ik slik nu sinds vier weken methyldopa. Eerst twee tabletten van 250mg per dag, inmiddels zes per dag.

Mijn bloeddruk is van 180/120 naar 180/95 gegaan. De eerste weken was ik ontzettend suf en slaperig, ik kom daar nu net weer een beetje bovenop. Maar verdere bijwerkingen heb ik gelukkig niet.

Ik sta hierdoor wel onder controle van de Gyn.

Succes vandaag!

Ik heb vanwege een hoge bloeddruk methyldopa geslikt.

Hiervan ben ik zo ongelooflijk ziek geweest…ik werd misselijker dan ooit en viel regelmatig flauw.

Mocht toen dus van de Gyn ook niet meer onbegeleid de deur uit.

Na weken van dit medicijn slikken, werd ik alsnog opgenomen en bleek ik hellp-syndroom te hebben.

Bij 28+4 is mijn dochter geboren met een spoedkeizersnee.

Maar één ding staat voor mij vast: nooit meer methyldopa slikken! :silenced:

meid ik weet niet hoe je je voelt, maar probeer veel te wandelen daar zakt je bloeddruk enorm van.

verder heb ik geen ervaring met hoge bloeddruk medicijnen.

Ik werd bij Ghislaine ook met 37 weken opgenomen vanwege hoge bloeddruk enzo… en heb toen 3 maal daags 1000 gram (geloof ik) aldomet dacht ik gehad… en nog wou de bloeddruk niet echt zakken alleen daar bleef het vrij stabiel mee … 170/105-110…

groetjes miranda :vlinder:

Bedankt meiden voor jullie antwoorden!

Ik ben vandaag weer voor controle geweest en de bloeddruk was inmiddels weer gezakt naar 160/90. Ik hoef dus niet naar het ziekenhuis en ook (nog) geen medicijnen. Ben erg opgelucht!

Heeft het stoppen met werken vorige week toch nut gehad!

Die tip met het wandelen zal ik zeker uitproberen, het wordt toch goed weer de komende tijd!

Ik moet nu wel iedere week voor controle terugkomen, maar dat vind ik alleen maar prettig. Eigenlijk verwacht ik dat mijn bloeddruk wel weer gaat stijgen, maar als dat pas met 37 weken is heb ik er wel vrede mee. Dan laat de bevalling niet zo lang meer op zich wachten…

mooi nieuws zeg :thumbup: :thumbup: