Mijn meisje was al op dag 5 op haar geboortegewicht. Afgelopen 24 uur zelfs 70 gram aangekomen. Het gaat dus super. Ze zit nu op 7 voedingen. ´s Nachts meldt ze zich maar een keer. Vaak heeft ze aan een borst genoeg en krijg ik haar dus echt niet aan de andere, voor de productie zou dit eigenlijk wel moeten. Ik heb geprobeerd om haar dan eerder van de borst te halen, en dan verschonen, en dan aan de andere kant aan te leggen. Dit lukt soms wel en soms niet. Maar op deze manier komt ze ook niet aan de achtermelk?
Hoe zouden jullie het aanpakken. In een ander topic had ik al gezegd dat ik last had van (volgens de lactatiedeskundige) van inwendige spruw. Toch wil ik alles proberen om de bv vol te houden, zeker omdat ze het er super op doet.
Ik heb eigenlijk altijd maar 1 borst gevoed :think: Ivan had zat aan de ene borst, de voeding erna de andere. Soms als hij nog wel wilt dan gaf ik als toetje de andere borst
In de weken dat ik borstvoeding gaf heb ik idd ook altijd maar 1 borst per voeding aangeboden. Hier had hij ook altijd genoeg aan.
En wat deden jullie met de tijd. Ik moet Fleur echt na drie uur wakker maken voor eten, en dan eet ze niet hel lang om vervolgens na een uur weer te komen. Het is echt nog even zoeken haha
Ook hier altijd maar een borst gegeven, en ik voed nog steeds.
De tijden; is rond de 10 dagen geen regeldagentijd?
Wij moesten Ivan ook wakker maken omdat hij nog te licht was, uit zich zelf kwam hij niet. Hij dronk dan eigenlijk heel goed 7 a 10 min, soms viel hij in slaap maar dan werd zijn luier verschoond en dronk hij nog 3 minuten
Hij dronk eigenlijk maar heel kort. Overdag meldde hij zich wel zelf maar 's nachts dus niet. Toen hij door mocht slapen werd hij wel wakker uit zich zelf :mrgreen:
Fleur drinkt ook ongeveer 10 min. dan verschonen en dan nog enkele minuten soms. Overdag en 's avonds maak ik haar nu na ongeveer 3,5 uur wakker als ze niet uit zichzelf komt en 's nachts meldt ze zichzelf. Dan drinkt ze eigenlijk ook het best.
Gaat prima joh! Niet al te onzeker worden hoor, tis allemaal wennen en je kindje leren kennen nu he zo die eerste weken…
ik heb ook altijd 1 borst per voeding gedaan, op de tijd lette ik niet en ook niet hoeveel er tussen de voedingen zaten, ze had goede natte luiers steeds, en deze manier gaf mij zoveel rust, als ze honger had liet ik haar drinken en als ze genoeg had gehad liet ze vanzelf mijn borst los…
De eerste keer is zo fout gegaan, dat ik het nu helemaal goed wil doen. Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga nu ook veel meer op mijn gevoel af.
Vannacht ontzettend beroerd geweest en is mijn maag en darmstelsel goed geleegd. Nu dus nog steeds wel beroerd zo gauw ik aan eten denk. Heb net een banaan op, hopelijk blijft die zitten.
Hoe nu met de bv, wordt die niet minder omdat ikzelf weinig voedingsstoffen tot me kan nemen?
Juudje, snap je onzekerheid, maar volg je gevoel en ga gewoon een keer vaker naar het cb om de kleine te wegen, zodat je daar een beetje houvast aan hebt. Tenminste dat hielp bij mij veel bij onze Sanne.
Lara komt meestal 7 keer per dag en ik maak haar overdag pas wakker als er 4 uur tussen zit en 's nachts moet ze zelf maar kijken wanneer ze wil. Ze is erg tevreden tussen de voedingen en dus vind ik het wel prima. Soms komt ze ook na 2 uur weer, dat is ook prima. Het cb vind 7 keer wat weinig, maar als Lara tevreden is mag het.
Lara drinkt trouwens altijd alleen uit een borst, maar moet er wel bij schrijven dat ik veel last heb van stuwingen en dus bewust het bij 1 borst laat. Ze drinkt meestal 5-10 minuten en dan na een boertje en een schone luier nog vaak een keer 5-10 minuten en dan dus ook weer aan de eerder gegeven borst.
Ik heb ook met Lara wel mijn onzekerheden, maar dat is gezond, dus blijf lekker vragen hier, want veel meiden kunnen je fijn verder helpen.