hoever van te voren bijverzekeren??

Hallo,



Ik hoorde gisteren dat je al een half jaar van te voren je polis moet wijzigen voordat je er gebruik van kunt maken? Bijv. wanneer ik in januari zou mogen beginnen met IVF dan moet ik mij daar dus nu al voor gaan bijverzekeren? Kan dit midden in een jaar?? Weet dat ik dit bij mijn verzekering na kan vragen maar ben benieuwd hoe jullie ervaringen daarmee zijn.

Ik zit bij IZZ dat is een onderdeel voor mensen die werken in de zorg van VGZ…ik ben aanvullend vezekerd. Weet ook niet of IVF nodig zal zijn maar ik heb maar 1 eileider meer, en stel dat de 2e ook niet helemaal goed is dan komen we daar al snel op uit denk ik.



Groetjes

Ineke

Volgens mij kun je ten alle tijden je verzekering aanpassen. Het duurt inderdaad wel ongeveer 6 mnd voordat je van die extra module gebruik kunt maken.



Liefs Moirah

Wisselt helaas per verzekering. Sommigen hanteren een jaar (deed Agis bij mij bv) anderen een half jaar. Als je de algemene en polisvoorwaarden nog hebt liggen kun je het als het goed is zo nakijken, als je ze niet hebt kun je ze opvragen bij je verzekering. Dan weet je ook of je nu al genoeg aanvullend bent verzekerd want wie weet hoef je helemaal niets aan te passen dat zou het fijnste zijn nietwaar?

Ow en IVF de eerste 3 keren komt vanaf 2007 weer ‘gewoon’ in de basisverzekering terug als het goed is!

Nu, dat zou fijn zijn, voor iedereen!! Ik zal het bij mijn verzekering eens gaan uitzoeken, ben helaas niet zo tevreden over ze. Wacht als sinds eind december op een terugbetaling van door mij ingediende declaraties, heb al heel wat klachten verstuurd maar het helpt maar niet. Vervelend want zo verlies ik wel het vertrouwen in ze!



Bedankt

Ineke