Hoeveelheid...

Marijn is 5,5 maand.



Ze krijgt 3 x 210+7 en 1 x 240 + rijstebloem. Ze krijgt voeding voor hongerige baby’s. Maar na elke fles is het protest en ze trekt net an 4,5 uur op de flessen. De nachten gaan goed. Ze wordt nog wel eens wakker om haar speen, maar niet van de honger. Toch lijkt ze het overdag niet te trekken.



Nu zegt A: knal die flessen allemaal vol met 240 cc (ze krijgt hem ook met pitmeel) en de laatste pap. Dan krijgt ze in totaal 960 cc. Maarr… als ik 240 water doe, de voeding erbij doe én de pitmeel, dan zit haar fles wel tot 270 vol. Dan krijgt ze toch veel te veel??? Maar ze is zo ontevreden overdag op dat wat ze nu krijgt. Aan bijvoeding is ze gewoonweg nog niet toe,…

Het gaat met ‘te veel’ meer om de hoeveelheid melkpoeder, volgens mij… Ze mogen max. een liter aangemaakte voeding per dag. Dat is dus max. 5x 6 scheppen (dus 30) melkpoeder. Zoveel zit je daar met 4x8 scheppen niet over heen. Ik denk dat het gewoon kan als ze het nodig heeft. (Jinthe heeft een tijdje, in overleg met het CB, 5x 210+ 7 scheppen gehad, ook dat kon geen kwaad volgens hun.)



Je zou haar ook wat vaker rijstebloem kunnen geven, dat vult beter Of misschien toch beginnen met bijvoeden? Waarom is ze daar volgens jou nog niet aan toe?

Volgens mij mag ze niet meer dan een liter vocht hebben omdat de nieren dat anders niet goed kunnen handelen.



WB bijvoeding, ze is nog geen 6 maanden. En ik heb al eens een keer of drie het een en ander geprobeerd maar het is een en al janken en janken. Ze weigert het door te slikken en ‘ademt’ het als ware in omdat ze zich zo overstuur jankt. Dus, gewoon nog niet aan toe.



Rijstebloem in meerdere flessen twijfel ik ook over. Zet dat niet ontzettend aan?

Riley heeft dit ook gehad, de nachten gingen lekker maar overdag was hij niet te vreden.

Wij hebben toen 's ochtends een fles van 240 gemaakt met pap, en overdag kleinere flesjes verdeeld over meerdere uren, en dan 's avonds weer grote fles.

Wat voor bijvoeding heb je geprobeerd? Jinthe verslikte zich ook enorm in zelfgemaakte fruit en groente, maar potjes Olvarit ed gingen er vrij aardig in (na even wennen). Verdund met wat water ging het nog makkelijker. (Maar het kan natuurlijk ook dat ze er inderdaad nog niet aan toe is. :))



Als je niet heel veel rijstebloem in de fles doet, kan het volgens mij niet zo heel veel kwaad… Wij hebben een hele tijd rijstebloem met vanillesmaak in alle flessen gedaan, omdat ze anders niet dronk, en ze is niet enorm aangekomen oid.



Maar ik zou, denk ik, toch eerst voor wat grotere flessen gaan…

Nienke, wij hebben het ook paar keer met water vermengt (fruit hap) van potje, en in een fles gedaan :oops: zo dat hij even kon wennen aan de smaak, daarna aan het lepeltje!

Ik geef al een tijdje bij elke fles rijstebloem (2 a 3 schepjes van de Nutrilon voeding) en dat gaat prima hier. J is er echt niet overdreven van aangekomen ofzo. Hij is altijd al bovengemiddeld qua groeilijnen maar keurig in verhouding qua gewicht en lengte, niks mis mee.

Intussen ben ik wel begonnen met bijvoeden maar ik blijf 3 flessen met rijstebloem bijgeven voorlopig.

Wat ik me afvraag, is het een idee om even terug te gaan naar 5 flessen en dan wat minder voeding, zodat je het meer verdeeld zeg maar? Of is dat geen optie? En dan in combi met rijstebloem?

J klotst hier echt als hij zijn fles op heeft. Tegenwoordig heeft hij genoeg aan zijn fles, maar soms had hij ook een periode dat hij voor zijn idee wel 2 flessen opgekund had. Dan leidde ik hem maar af met wat anders en was hij het zo weer vergeten (heerlijk dat korte geheugen zeg maar :mrgreen: ).