Hoeveelheid

Even een vraagje…

Jazz is nu 6420 gram, en sinds 3 dagen krijgt hij een flesje minder voeding… Zijn laatste flesje zit rijstebloem door… Kan dit eigenlijk wel? Of heeft hij dat andere flesje nog nodig? Hij slaapt namelijk gewoon door…?

Ja hoor, als hij het er goed op doet, dan is het toch prima?

Zo deden wij het in ieder geval ook :wink:

Groetjes,

Heleen

Rijstebloem is officieel vanaf 4 maanden… for the record, want als jou ventje het trekt kan het misschien al wel. Hij is tenslotte bijna 4 maanden.

Denk ook dat als hij het verder goed doet op die fles minder en lekker plast enzo dat je best zo door kant gaan.

Klopt rijstebloem is inderdaad vanaf 4 mnd, maar mag tegenwoordig vanaf 3,5 mnd…

Jazz krijgt nu 4 voedingen?

Zijn jullie daar zelf mee begonnen, of op aanraden van het cb?

Lucas ‘moet’ namelijk ook naar 4 voedingen, maar wij weigeren dat dus.

Ze begon daarover toen hij net 3 maanden oud was.

Onze volgende afspraak is 6 januari, als hij 4 maanden is, en ik vond dat het makkelijk kon wachten tot dan.

Maar nu moeten we dus deze week langskomen, en hem laten wegen, en als hij een halve kilo is aangekomen (6,5 kilo) dan ‘moeten’ we echt naar 4 voedingen gaan.

Maar ik ben dus niet van plan langs te komen, eerlijk gezegd.

Vandaar dus mijn vraag wat jullie motivatie was om een voeding te laten vallen.

Bij mijn weten is rijstebloem nog steeds vanaf 4 maanden, en ik denk zelf dat als ik de laatste fles daarmee zou moeten vullen, omdat hij anders de nacht niet doorkomt, dat hij nog niet toe is aan een voeding minder.

Maar dat is mijn gevoel hoor, geen aanval richting jou.

Maar misschien zie ik het zelf gewoon helemaal verkeerd, daarom ben ik benieuwd hoe jullie daarbij zijn gekomen.

Oja, en hoeveel cc krijgt hij nu per fles?

De arts van het cb zei namelijk dat Lucas niet meer dan 180 cc per fles mocht drinken, maar keer 4 word dat wel erg weinig dan.

Hij zit nu op 2 x 200, en 3 x 165 (compleet).

Cb’s geven wel verschillende adviezen :think: .

Laatste keer dat ik er was met Rick adviseerden ze mij door te gaan met 5 voedingen tot de volgende keer dat Rick er weer naar toe moet. Hij woog de laatste keer 7 kilo met een lengte van 66 cm, dus een flinke kerel. In jan moet rick pas weer en dan is hij bijna 5 maand.

Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc en die maakt hij niet altijd helemaal leeg. Als ik naar 4 flessen zou gaan met bijv 220 cc krijgt hij dat volgens mij ook helemaal niet op :think: .

Groetjes Renate

Daarom luister ik dus alleen nog naar mezelf.

Ik vind namelijk dat Lucas echt nog niet klaar is voor 4 voedingen.

We zitten nog niet eens op 5 x 200, sinds vandaag is het 3 x 200 en 2 x 165.

En als ik dan een rekensommetje maak:

Lucas is 6,5 kilo, dus heeft hij 975 cc nodig op een dag.

Van die arts mocht hij per keer niet meer dan 180 á 190 cc drinken, want meer kon zijn maagje nog niet aan.

Nou, meneer drinkt vlot 200 cc leeg, dus dat is al punt 1 dat niet klopt.

En als ik dan 4 x 190 cc zou doen, dan kom ik op: 760 cc voor de hele dag.

Dus dan mag ze mij uitleggen waarom ik ongelijk zou hebben, en zij niet. :doh:

Van die arts mocht hij per keer niet meer dan 180 á 190 cc drinken, want meer kon zijn maagje nog niet aan.

huh?????? Da's raar. Als ik naar 4 flessen zou moeten zeggen ze hier op het cb dat hij dan 220-240 per fles mag. En onze kids schelen maar 2 weken :think: :shock: .

Groetjes Renate

Nog een reden om je eigen gevoel te volgen. :wink:

Dat is dus het stomme aan al die adviezen.

Ze roepen allemaal wat, en het is ook bij iedereen weer anders.

In dit topic al 3 dames met kindjes van vrijwel dezelfde leeftijd, op wat weken en dagen na, en 3 totaal verschillende adviezen.

Ze adviseerde ons ook om de 23.00 fles te vervroegen naar 22.00, en uiteindelijk zo naar 19.00 te kunnen (als hij daaraan toe is, en dat duurt nog wel even).

Maar daar sta ik dan weer wel achter, en dat advies neem ik dan wel ten harte.

Hij krijgt zijn laatste fles inmiddels ook al om 22.00 uur.

Bij de rest is het ene oor in, braaf knikken, andere oor uit.

Wat gek dat je al zo vroeg ‘moet’ overstappen.

Dat gaat namelijk mijns inziens gewoon vanzelf.

Opeens heb ik die late fles laten vervallen…en dat

ging prima.

Meestal wordt pas rond de 4 soms 5 maanden overgestapt

op 4 flessen. Volgens mij is rond de 3 maanden rijkelijk vroeg

(hoorde ik ook van de WV van het CB)

Waarom geef je al rijstebloem eigenlijk? Slaapt ie anders niet?

Ik vind 3,5 maand ook erg vroeg hoor.

Ik zie rijstebloem gewoon als bijvoeding en daarvan is

het advies vanaf 6 maanden.

@Renate_Sch wrote:

huh??? Da’s raar. Als ik naar 4 flessen zou moeten zeggen ze hier op het cb dat hij dan 220-240 per fles mag. En onze kids schelen maar 2 weken :think: :shock: .

Groetjes Renate

Dat is hier echt nooooit aangeraden.

De max is volgens hier gewoon 180cc en 6 schepjes (das geloof ik

200 cc totaal…)

Volg je eigen gevoel en kijk goed naar je kindje.

Lana is met de fles groot geworden. Maar zij zat al vrij vroeg op 4 flessen van 220cc. Zij wilde graag minder vaak, maar wel volle flessen. Als ik het advies van het cb zou opvolgen, had ik de hele dag een huilend kindje die honger had tussen de voedingen door.

Als jij denkt dat je ventje het trekt met rijstebloem in zijn laatste fles, het prettig vindt om 4 flessen te krijgen ipv meerdere flessen op een dag en als hij goed op gewicht is, dan is het goed zo. Zolang je maar niet meer dan 1 liter kv per dag geeft, dan zit je goed :thumbup:

Ik ben het helemaal met je eens Lana, al vraag ik me af of dit haar eigen gevoel is, of dit doet op aanraden (aandringen) van het CB.

Daar ben ik eigenlijk nog steeds benieuwd naar… :shifty: