hoeveelheid vruchtwater

Ben 32+5 weken zwanger en gisteren bij verloskundige geweest voor een controle echo omdat ze met de 30 weken dachten dat ik te weinig (krap) vruchtwater had, nu moet ik vanavond weer een echo laten maken in het diagnostisch centrum, omdat ze het niet zeker kon zeggen en ik veel buikpijn en harde buiken heb.

Nu wil ik vragen heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik verwachten als het vanavond blijkt dat ik echt te weinig vruchtwater heb?

Wordt ik dan opgenomen of eerder ingeleid heb?

deze vragen vliegen door mijn hoofd.

groetjes robin

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de vrouw van een collega van mijn vriend had te weinig vruchtwater bij haar eerste. Ze kreeg eerst een extra echjo, en vereolgens hebben ze een datum voor inleiding bepaald zodat het niet gevaarlijk voor hjeyt kindje zpu worden. Ze is. Nu zwanger van de 2e en bij deze zwangerschap krijgt ze daarom extra controles bij het zkh en meer echo’s ter controle, omdat de kans groot is dat ze ditzelfde weer heeft.

Jij succes en hopelijk valt het mee en kun je nog redelijk zorgeloos je laatste weken doorlopen!

Ik heb bij mijn derde te weinig vruchtwater gehad. Dat was al rond de 26 weken zwangerschap. Het hield in dat ik elke week een CTG kreeg en een vruchtwatermeting. Elke week nam het vruchtwater af en ben ik daarom uiteindelijk met 36,3 ingeleid. Ik had toen nog maar een pocket van 1 cm.