Hoeveelheid voeding

Ik geef Vinn vanaf het begin af aan flesvoeding, Friso hypoallergeen.

De eerste dagen ging het drinken prima. Dronk zijn flesje netjes leeg maar was soms wel wat gulzig.

Maar sinds de kraam weg is, drinkt hij nog steeds gulzig en gaan de flessen of niet op of hij heeft na de fles nog honger of meld zich na 2 uur weer.

Nu gaf de kraam aan dat je bij flesvoeding ook op vraag mag geven (staat ook op de site van nutricia).

Ik ga hem natuurlijk geen uur laten schreeuwen omdat hij honger heeft.

Maar ik vraag me gewoon af hoe ik een ritme te pakken krijg.

Vind het ook moeilijk te bepalen hoeveel hij wil drinken. Ik doe nu 110 in de fles maar de ene keer drinkt hij maar 80 en de andere keer wel 110 en soms lijkt hij er nog te weinig aan te hebben.

Al ik na de berekening kijk van flesvoeding dan zou hij nog niet eens aan de 600 ml per dag mogen komen. Hij weegt 3655 dus als ik dan al uitga van 4 kg dan is het 600ml per dag.

Maar hij komt in de nacht ook nog 2 keer dus gemiddeld om de 3 uur. Probeer het soms te rekken tot 4 uur als hij nog slaapt.

Gemiddeld drinkt hij dus 7 voedingen.

Dus als ik dan tel 600/7= 85 maar das dus echt te weinig voor hem

Iemand ervaring of tips?

Tja het is gewoon moeilijk in te schatten hoeveel je kleintje nu nodig heeft als ze zo klein zijn, maar je moet je niet blindstaren op wat op de verpakking staat.

Mijn meisje kreeg altijd meer dan een liter terwijl ze altijd zeggen dat dat niet mag maar het meisje had gewoon honger zelfs met de Nutrilon Forte.

Mijn ventje zat aardig aan het schema maar die krijgt soms ook tussendoor nog wel eens 60ml.

Hij hoort volgens verpakking en CB nu nog 3x 180 met 6 schepjes te krijgen (200ml dus), maar hij drinkt dat echt niet op. Hij krijgt sochtends 150, smiddags 120 en soms 90 en s`avonds 120ml…en dan nog drinkt hij niet alles op.

Soms heeft ie tussendoor honger en dan krijgt hij een koekje (kan die van jou natuurlijk niet) of nog 60ml fles.

Ik denk dat je moet kijken naar je kind zelf…als hij nog honger heeft geef je gewoon nog een keer extra een flesje…voeden op vraag is niks mis mee, als jij geen honger hebt neem je ook niks toch.

Nikita bedankt voor je antwoord.

Inmiddels gesprek gehad met CB en ook zij zeggen dat we gewoon moeten voeding moeten aanbieden als we denken dat hij het nodig heeft.

Zij meent ook dat hij verborgen reflux heeft omdat de voeding steeds omhoog komt en hij blijft herkauwen. Vandaar Vinn ook zo onrustig is.

Inmiddels drinkt hij de flessen van 90 water en 3 schepjes goed leeg en lijkt hij voldaan. In de nacht is het nog even zoeken want daar lijkt hij weer niet genoeg te hebben met 90 water en 3 schepjes dus gaan we wat meer geven in de nacht. Lijkt alsof hij dan bijtankt.

Ja dat deed mijn ventje ook…flesje drinken en dan na 5 tot 10 minuten begon ie te smakken en werd heel onrustig. Is na 2 maanden ofzo wel weer overgegaan maar kan heel vervelend zijn.

Fijn iig dat zij ook zeggen dat je gewoon moet voeden wanneer hij dat aangeeft.

En hoe rustiger jij bent hoe rustiger je ventje hé…dus niet te druk om maken, hij krijgt vast genoeg binnen.

Die van mij drinkt bijna niks meer…een paar slokjes en dan is het klaar.