Hallo,
ik ben bezig met iui. 2x een cyclus gehad met 75 eenheden puregon. De laatste keer met 75 begonnen, maar er wilde geen eitje groeien, dus verhoogd naar 100. Maandag de inseminatie gehad.
De dokter zei dat we de volgende cyclus met 100 eenheden beginnen zodat we misschien 2 eitjes krijgen voor meer kansen.
Heeft iemand hier ervaring hiermee? Hoeveel spuiten jullie en hoeveel eitjes groeien er?
groet,
Jeanine
Ik heb met de IUI’s Menopur gespoten, dat is met ampullen dus wat moeilijker te doseren. Ik heb 1 ampul gespoten (75 IE), maar ook wel eens vier. Mijn lichaam reageerde er niet altijd hetzelfde op. Ik had meestal één follikel, ik heb er ook wel eens twee of drie gehad.
Met de IVF en ICSI’s moest ik Puregon spuiten. Ook daar een hele wisselende reactie op. Met de IVF spoot ik 175 IE en toen had ik 26 eicellen. Met de eerste ICSI 100 IE en toen had ik er maar vier. Met de laatste ICSI 150 IE en toen had ik er weer een stuk of 24. In september zal het wel 125 IE worden, denk ik. Ben benieuwd wat voor score ik dan heb!
Succes & ik hoop dat de hogere dosis beter aanslaat!
Ik begon met 50 e.h. en kreeg toen meteen 2 eitjes (perfect voor de IUI). De maand erop had ik met dezelfde hoeveelheid maar 1 eitje, dus is de maand erna 66 voorgeschreven. Toen had ik er meteen 4, dus die maand daarna moest ik terug naar 58 e.h. en daarop heb ik 2 eitjes. Vaak zit er een derde eitje dat uiteindelijk niet doorgroeit, dus eigenlijk is 58 nog nèt ietsje te veel voor mij maar allah, we doen het ermee.
in het begin moest ik 150 eenheden spuiten, maar ik ben erg gevoelig voor hormonen bleek… me follikels groeiden zo goed, dat het uiteindelijk verminderd is naar 75…
met het resultaat… 24 eitjes!!! :shock:
uiteindelijk zijn er 20 bevrucht
1 emmie terug geplaatst en 4 ingevroren…
(ik doe geen iui, maar ICSI/IVF)