Lynn gaat maandag de hele dag naar de creche en woendag naar mijn moeder
De maandag werk ik soms hele dag maar ze gaat wel gewoon hele dag heen.
De woensdag werk ik van 7.30 tot 17.00.
Op een hele dag creche dag kan ze er nauwelijks 3,5 uur tussen de voedingen laten, ik voed haar dan rond 7.45 en dan komt ze rond half 11 weer op de creche en dan 14.00 weer. Erwin haalt ze om 16.30/17.00 op
Ze krijgt 2x 200 cc mee je zou dan toch denken dat ze daar meer dan genoeg aan heeft.
Blijkbaar niet want ze komt gewoon na 3 uur alweer terwijl ze bij mij echt een 200 cc drinkt en dan zeker de ochtend makelijk 3,5/4 uur er tussen laat.
Ik kolf dan zelf na 4 uur dan haal ik makkelijk 250 cc uit 2 borsten
maar de middag keer kolven dan haal ik net 150 cc
Als ze wel vaker wil dan zou ik vaker moeten kolven maar ik krijg er nooit naar 3x 600cc uit. Zo gaat het dan wel hard met mijn voorraad.
Op de woensdag precies het zelfde al voed ik haar dan om 6.45 bij mijn moeder maar ik kan moeilijk om 10.00/13.00 en om 16.00 kolven als ik maar tot 17.00 werk En ik haal er dan nooit 600 cc uit.
Misschien beetje warrig verhaal
Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Ik zie het echt niet zitten om na mijn werk ben andere dag om 18.00 vrij tussen de voedingen door nog een keer te kolven. Op mijn vrije dag en in het weekend wil ik de ochtend borst die ze niet drinkt leeg te kolven
helaas kan ik je niet helpen, aangezien ik niet hoef te kolven omdat juul de fles weigert
Ikzelf kolfde altijd ook in de ochtend, ook als ik niet moest werken.
Ik had dan 7 ochtendmomenten om te kolven (soms sloeg ik weleens een ochtend over als ze erg vaak gekomen was die nacht), dan nog 2 werkdagen met 2 kolfmomenten. Dus in totaal 11 kolfmomenten.
Wat ik op werkdag 1 kolfde gaf ik mee de volgende dag. En wat ik op werkdag 2 kolfde ging de vriezer in.
Op de ochtendmomenten kolfde ik 150 cc uit 1 borst. Ik kolfde de meest volle borst voordat ze om de voeding kwam en gaf haar daarna de andere borst aan haar. Mocht ze nog dorst hebben dan de gekolfde borst want daar zat dan nog wel genoeg in wat zij eruit kon halen.
Op het werk probeerde ik 300 cc in totaal te kolven. Ik had dan precies genoeg voor 2 voedingen van 150cc. Meer dronk ze niet op een dag.
Op den duur raakte ik mijn baan kwijt en kolfde ik nog maar 1x per dag thuis en zo is mijn voorraad opgeraakt.
Je zou dus kunnen kijken of je in de ochtend nog kunt kolven, dan heb je ook de meeste volle borsten. En dit ook standaard doen. Toen ik ermee begon haalde ik er 100 cc uit, op den duur werd dit 150 cc dus met wat geduld wordt het op den duur meer.
Ik heb ook weleens als ze bijvoorbeeld om 5:00 voor een voeding kwam, de minst volle gegeven en dan meteen erachteraan de andere gekolfd, als ze dan om 8:00 wakker werd dan hoefde ik niet meer te kolven
zou ook aanraden om 's ochtends te kolven karin! Ik haalde daar op een gegeven moment 200cc uit, uit de volle borst waar jayden niet uit gedronken had. Ik gaf hem 's ochtends ook altijd mijn mindere borst, die andere komij altijd veel makkelijker kolven
Ik kolf als ik werk 2x (4 dagen per week). Om 11 uur en om 15 uur. Marie krijgt rond die tijd ook een flesje, maar geen 200cc maar tussen 130 en 180cc afhankelijk van de productie van de ‘vorige’ dag. Ik merk dat ze 's avonds dan wel wat dichter op elkaar drinkt en er geen 3 uur tussen laat.
Extra kolven doe ik dus niet, behalve als ik last heb van stuwing. De ochtendsessie heb ik overigens ook altijd meer dan 's middags, maar dat middel ik met geven wel een beetje.
Sinds een paar dagen kolf ik 's avonds ook omdat ze om 9 uur een papfles krijgt. Daarna slaapt ze door tot 6 uur, dus m’n voedingsschema ligt nu wel iets overhoop (ze komt elke keer een uurtje eerder dan eerst). Het is dus afwachten of ze overdag genoeg heeft, want ik kan haar niet eerder dan half 7 'savonds voeden ivm werk.