Hoi hoi,
Ik heb op dit moment medicijnen die niet samengaan met bv (voorzichtigheid is geboden, staat er in de bijsluiter) dus heb ik besloten tijdelijk af te kolven.
Maar nu kolfde ik vanmorgen maar 40 cc. Is dat normaal bij een kindje van 10 maanden? Voorheen kolfde ik per kolfbeurt zo’n 200 cc en nu vraag ik me dus af of elin wel genoeg krijgt eigenlijk uit de borst, de middagfles drinkt ze ook geen 200 meer, maar zo’n 100 ongeveer dus misschien heeft ze wel genoeg aan minder aangezien ze ook brood eet en avondeten krijgt?
hhmmm… Femmie, vind denk ik 40 cc wel wat weinig, al hebben ze idd per voeding niet zoveel meer nodig natuurlijk… hoe vaak leg je Elin aan? Ik bedoel; hoe vaak drinkt ze BV bij je?
Kan het natuurlijk niet vergelijken eigenlijk, jesse krijgt nl. flesvoeding, maar hij krijgt 's ochtends bij broodje wat melk ( 120 cc ) 's middags bij broodje ook 120 cc en dan 's avonds laat nog een volle fles ( 180 )
Maar ligt er denk ik ook aan of je nu ipv een normale voeding hebt gekolfd? En met kolven krijg je er over het algemeen wel wat minder uit dan als je kindje zelf drinkt natuurlijk… :think: lastig
Hoe lang moet je de medicijnen slikken?
ow dus die 200 cc zoals op de verpakking is aangegeven drinkt jesse ook niet?
Elin heeft hier in de ochtend en avond bv en tussen de middag krijgt ze via de fles. Biedt dan wel 200 aan maar krijgt ze bijna nooit helemaal op.
Savonds doen we wel eens een “goede nacht” flesje als toetje na de bv.
Maar eigenlijk slaapt ze prima op de bv.
Kolfde net 120 cc denk ik, misschien heeft elin gewoon niet zoveel nodig.
Gebruik otrivin neusspray, is max een week maar ben gister begonnen en heb nu al resultaat dus doe het voor de nacht niet, dan kan ik morgenvroeg wel zelf voeden lijkt me (dan heb ik 12 uur niet gesprayd) en als het goed blijft gaan stop ik er gewoon weer mee.
Misschien kolfde ik ook wel zo weinig omdat ik dus niet helemaal fit ben zat ik later te denken…
ow dus die 200 cc zoals op de verpakking is aangegeven drinkt jesse ook niet?
Elin heeft hier in de ochtend en avond bv en tussen de middag krijgt ze via de fles. Biedt dan wel 200 aan maar krijgt ze bijna nooit helemaal op.
Savonds doen we wel eens een “goede nacht” flesje als toetje na de bv.
Maar eigenlijk slaapt ze prima op de bv.
Kolfde net 120 cc denk ik, misschien heeft elin gewoon niet zoveel nodig.
Gebruik otrivin neusspray, is max een week maar ben gister begonnen en heb nu al resultaat dus doe het voor de nacht niet, dan kan ik morgenvroeg wel zelf voeden lijkt me (dan heb ik 12 uur niet gesprayd) en als het goed blijft gaan stop ik er gewoon weer mee.
Misschien kolfde ik ook wel zo weinig omdat ik dus niet helemaal fit ben zat ik later te denken…
Zou ik echt niet gedacht hebben dat je die neusspray niet mag gebruiken met bv.
Ik denk dat Jesse wel die 200cc drinkt die op de verpakking staat. Maar dat ze alleen het cc aan water noemt. Want 180cc water + voeding is 200cc totaal.
Gelukkig dat je nu weer meer gekolft hebt! 40cc lijkt me idd erg weinig.
nee Sylvia, Jesse drinkt idd niet 200 cc tussen de middag, hij krijgt immers ook brood…
Jesse zijn schema:
07.00 120 cc + broodje
09.00 fruithapje
11.30/12.00 120 cc + broodje
14.00 sap + koekje
17.00 warm eten + toetje
20.00 180 cc
de 120 cc maakt 135 cc voeding, de 180 cc maakt 200 cc voeding, dus alleen 's avonds laat drinkt hij de 200 cc. Soms komt hij ook 's nachts, dan krijgt hij een fles van 150 ( maakt 165 cc met schepjes erbij ) maar dat is lang niet meer elke nacht gelukkig…
@femmie wrote:
Ik heb op dit moment medicijnen die niet samengaan met bv (voorzichtigheid is geboden, staat er in de bijsluiter) dus heb ik besloten tijdelijk af te kolven.
Wat je ook kunt doen als je weer medicijnen moet gebruiken, of als je deze nog langer moet gebruiken, is de apotheker vragen in hun dikke boek te kijken of het medicijn samenkan met BV. In de bijsluiters dekken de fabrikanten zich namelijk in zodat ze niet aansprakelijk zijn. Maar een apotheker kan bij de werkzame stoffen in zijn boek lezen of het omzichtigheid is van de fabrikant, of dat een medicijn echt niet met BV samen kan.
Ook op borstvoeding.c staat een medicijnlijst, ik vind het ook altijd praktisch dat ik daar alternatieven mee kan aandragen als de apotheker er niet uit komt. (ze weten soms niet alles )
mlk: Sorry, ik bedoelde die fles van 's avonds. Ik had verkeerd gelezen. Ik dacht dat er 's middags ook 180cc stond
En verkijk je niet op het kolven he, en baby haalt nog altijd méér uit je borst dan een kolf kan, kolven is echt geen maatstaf voor hoeveel je baby drinkt.
Kijk ook eens op borstvoeding.com daar vind je lijsten met medicatie die je bij borstvoeding kan gebruiken, wellicht vind je daar ook wat meer info.
Geeft verder niet hoor sylvia, gaat erom dat het met Femmie en de BV verder goed komt… Gaat ie nu al weer wat beter Femmie?
Daar zou ik ook niet aan denken, neusspray in combi met bv…mag dat niet
:shifty: Ã?k gebruik trouwens de kinderneusspray, daar zit de helft minder aan stoffen in maar het werkt net zo goed. En als ik het gebruik spray ik na de voeding, voor de nacht. Dat is de volgende morgen wel weer weg hoor Ik zou mijn kindje er gewoon om doorvoeden…
ja die kindervariant mag wel, maar dat was even echt niet afdoende en is een complexe situatie maar het moest gewoon ff. Heb denk ik vanmorgen voor het laatst gebruikt dus ik kan weer.
En ik weet het, kolven is geen maatstaaf van wat je kindje eruit haalt, maar voor mij was het kolven op het werk afgelopen maanden tov wat ik nu kolfde wel een maatstaaf en ik schrok ervan hoe weinig het was.
Dat farmaceutisch kompas heb ik hier ook liggen, op zolder in een grote doos waar ik niet bijkan :roll:
Maar wel goede tip, want de apotheker hier is dramatisch, als je die een vraag stelt dan gaan ze lezen wat er in de bijsluiter staat (alsof ik dat zelf niet al gedaan heb :wall: ) Heb ik dus geen bal aan. En vandaar speelde ik liever op safe, zeker gezien het voor korte periode was.
Mlk wat heerlijk meid dat schema van jesse, zo hadden we bij dana ook, maar bij elin krijgen we het er maar niet in, die ligt om 20 uur in dromenland, dus die voeding is nog altijd zo rond 23 uur
Maar thx meiden, uiteindelijk toch wel goed gekomen, al twijfel ik wel erg over mijn productie, heb het idee dat het erg teruggelopen is afgelopen maand, elin lijkt ook niet altijd meer even tevreden en we geven regelmatig nog een flesje bij. Maar we zullen zien, misschien trekt het wel weer wat bij.
Bij mij ging kolven ook heel slecht. Als ik geluk had haalde ik er 100 cc uit, maar soms kreeg ik er ook alleen maar 20 cc uit. Het leverde ontzettend veel stress bij mij op (telkens bang dat ik te weinig eruit haalde en dan 's avonds er nog bij moest gaan kolven). Uiteindelijk toch maar gekozen om 's middags fv te geven, mede ook omdat mijn kolfrecht was verlopen.
Ik denk dat Sean het overigens 's ochtends en 's avonds wel inhaalt aan de borst.
femmie, je kunt ook een dagje een paar keer extra voeden, zeg maar zelf een regeldag invoegen. Dat komt de productie ook ten goede :thumbup: Ging hier vorige week vanzelf omdat Tim ziek was en geen ander eten wilde…en nu heb ik weer ruim voldoende