Ik heb bij mijn vorige zwangerschap 4 dagen voor m’n NOD positief getest. Ik vroeg me af of ik er vanuit mag gaan dat ik bij een volgende zwangerschap weer net zo veel en snel HCG aanmaak als de vorige keer of dat dat iedere keer verschild?
Wat zijn jullie ervaringen?
Jij wilt dus gewoon weten of je nu al kan testen? :mrgreen:
Ik zou het niet doen maar ik ben zelf niet zo van het vroege testen. Een negatieve test zegt niet zoveel, je spiraaltje is er net 1 ronde uit en dus kan je cyclus ook nog van slag zijn.
En ook na een positieve test zou je eventueel nog ongesteld kunnen worden, al hopen we dat natuurlijk niet!
Ik denk overigens niet dat het altijd hetzelfde zal zijn. Je bent waarschijnlijk wel iemand die snel veel Hcg aanmaakt. Maar wanneer je dan positief test, is van veel dingen afhankelijk, kan bijna niet dat dat altijd op hetzelfde moment gebeurt.
Effe geduld, zou ik zeggen en dan hopelijk goed nieuws!
Bij alledrie 5 dagen voor nod al een duidelijke positieve test. Ik kén de nadelen van vroeg testen maar ben gewoon een bijzonder nieuwsgierig mens
Mijn nieuwsgierigheid won het alledrie de keren van mijn verstand
Ik denk overigens niet dat het hcg altijd gelijk is. Daar kom je maar op 1 manier achter…
Het ene eitje doet er langer over om in te nestelen dan de ander. Dus dat zal niet bij elke zwangerschap gelijk zijn.
Nopes het is vaak iedere zwangerschap anders. Kan dus ook betekenen dat je NOG sneller hormonen aanmaakt. (ligt vaak ook aan wanneer je eisprong is want zelfs met een regelmatige cyclus kan dat verschillen zonder dat je dat zelf doorhebt).
Enige wat je kunt is testen. Bij de meesten is het vroeg testen met bijbehorende ‘risico’s’ wel bekend dus doe waar jij je goed bij voelt. :thumbup:
Ik ben idd net zo ‘erg’ als jij Matsjo. Ik kan het gewoon niet laten. Ik wil zo graag weten of het is gelukt. Maar tot nu toe nog negatief. Zegt nog niks… en ik heb nu nog maar 1 test liggen dus dit bewaar ik maar tot zondag. De bestelling nieuwe testen zal er denk ik pas na het weekend zijn. :shifty:
Nee, het HCG is niet bij elke zwangerschap gelijk. Hier bij de eerste zwangerschap een HCG-waarde van 150 en bij de tweede zwangerschap 400 bij dezelfde zwangerschapsduur (4w3d). Ik had niet eerder getest, omdat wij aan een testdatum vast zaten in verband met de hormonen van de ICSI-behandeling. Waarschijnlijk was de test bij de tweede zwangerschap eerder positief geweest.
Succes!
Dat geeft dan weer hoop Jippie. Zondagochtend dus nog maar eens testen.
En? :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Nog steeds negatief. Wel heb ik gistermiddag heel even een klein beetje bloedverlies gehad. Dus ik dacht al, dat is vroeg! Maar 10 dagen na m’n ei al ongi. :think: Maar het is weer opgehouden. Dussss dat zou een late innesteling geweest kunnen zijn. Anders zou ik het ook niet weten. Ik heb alleen geen idee of ik dan dinsdag al positief zou kunnen testen mocht dat dus het geval zijn geweest. :shifty: Ik was in ieder geval van plan om niet eerder dan dinsdag weer te gaan testen. Ik loop anders alleen mezelf maar gek te maken. :?
Spannend Naatje! Ik zie dat je vorige cyclus 32 dagen telde, op welke dag zit je nu? Houdt je die 32 dagen aan? Als je nu 12 dagen na je ei zit, is er nog hoop volgens mij :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
Ik heb m’n huidige banner aangepast naar 28 dagen nav. ovu testjes. Ik heb als het goed is de 15de m’n ei gehad. Volgens mij heb ik hem toen ook gevoeld. Wel iets minder duidelijk als normaal. Dus vandaag zit ik op 12 dagen na m’n eisprong… Meestal wordt ik na 13 dagen ongi.
hmm dat klinkt dan iets minder positief…en ik zie dat je je banner hebt aangepast? :hug:
Ja… Het heeft vanavond helaas toch doorgezet. Het was natuurlijk een beetje hopen tegen beter weten in. Maar toch jammer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen dus. :shifty: