Hallo allemaal,
Ben nu weer helemaal in de war wat betreft de hoeveelheid flesvoeding die baby’s mogen hebben.
Nordin is nu 5 weken en de laatste dagen hebben we hem 150 cc voeding per fles gegeven en dan 5 voedingen per etmaal. Volgens de verpakking van de voeding is dit geschikt voor baby’s tussen de 4 en 5 kilo (en dat is hij). Maar omdat hij al een hele tijd erg winderig is en meer is gaan spugen, heb ik de zorglijn gebeld. Zegt die vrouw dat hij teveel krijgt en dat hij maximaal 6 a 7 voedingen mag van 120 cc. En in het boekje van het cb staat weer dat een baby van 1 tot 2 maanden 5 a 6 voedingen mag van 120 tot 140 cc…
Af en toe zie ik dor de bomen echt het bos niet meer :?
Wij gebruiken de extra care voeding van het kruidvat op advies van de wijkverpleegkundige. Ze zei dat dat beter voor Nordin is dan de Nutrilon standaard, met het oog op allergieen enz. (ik heb zelf eczeem en mijn man hooikoorts). Maar doe vrouw vandaag zei nu weer dat het geen zin heeft om de extra care te gebruiken, omdat hij de eerste weken al de standaard Nutrilon heeft gehad. Volgens haar zou dat dan geen effect meer hebben omdat hij al getriggerd is met standaard voeding…
Waarom kan nou niet iedereen gewoon hetzelfde advies geven???
Wat zijn jullie ervaringen met de hoeveelheid flesvoeding?
Angeltje
wij zijn vooral heel erg op ons gevoel afgegaan, nadat we ook een aantal keren advies hadden gevraagd aan het CB en daar niet wijs uit werden.
jesse had erge honger en wij wilden hem meer/andere voeding geven, maar dat mocht niet. nadat wij een week met een huilend kind hadden gezeten hebben we hem nutrilon forte gegeven en daar deed hij het prima op. hadden we dat maar eerder gedaan. bij KV is het vooral van belang dat je niet meer dan 1 liter per dag geeft en verder kun je denk ik zelf goed bepalen hoeveel en hoe vaak je kindje drinken moet. ze kunnen dit zelf namelijk heel goed aangeven.
Remco is net zo oud als Nordin en hij krijgt ook 5x 150ml per keer hoor. Dit is in overleg met het CB (ik heb ook een folder met schema gekregen waar het ook in staat).
Drinkt hij misschien te gulzig? Dan krijgt hij veel lucht binnen wat het spugen en de winderigheid kan verklaren. Remco heeft er soms ook last van als hij te gulzig drinkt.
Wat die extra care betreft. Mijn zusje heeft ook allergien en zij gebruikt ook de hypo-allergene voeding. Tegen haar is ook gezegd dat ze daar gelijk na de geboorte mee moest beginnen, anders had het geen zin.
ik zal zegen ga op je gevoel af die klopt meestal wel.
ilona is een snelle drinker en het leek erop dat ze honger bleef houden.
van het cb mocht ze toen ze twee weken oud was. 120 water en 3,5 schep poeder. vond ik zelf toch best veel.
ze begon ook te spugen. toen heb ik de zorg lijn gebeld. die kwam weer met een ander verhaal en dat 120 veel te veel was. en dat ze last van krampjes had.
ja wie moet je dan geloven.
wat ik vaker gelezen heb is dat je het gewicht van je kind maal 150 en dat mag ze dan per dag hebben.
groetjes henny
Ik gebruik maar even dit onderwerp…
Vorige week dinsdag woog onze kleine meid 3665 gram, dus ik schat dat ze nu ongeveer 3900 weegt. De laatste dagen kloekt ze de fles echt heel snel op en komt ze eerder voor de nieuwe fles. Ze kreeg 6x 120cc met Fr*so comfort (omdat ze soms last van krampjes heeft).
Nou kan ik me vaag herinneren dat het CB zei dat ze max 150cc mag hebben per voeding, maar geldt dat ook bij 6 voedingen? En zou mijn meisje echt een groeispurt aan het maken zijn en in 1x een hongerige baby geworden zijn?
mijn dochter woog een dinsdag 4270 gr. en drink nu ook 120 water met 4 schepen poeder. en dat moest dan al over 5 voedingen. ( wat niet altijd lukt, soms krijg ze 6 voedingen.) staat ook op het pak. gebruik friso 1. maar is wel iest jonger, dan jou kleine meid.
ik denk als je naar de 150 ga dat het wel over 5 voedingen moet.
en anders bel je voor de zekerheid even het cb of de zorglijn.
groetjes henny
Onze zoon is net uit het ziekenhuis en de kinderartsen daar houden de volgende regel aan qua voeding ( dus hoeveel ml ze binnen moeten krijgen per 24 uur ).
150 ml per kilo lichaamsgewicht. ( dus weegt je kind 4 kilo, dan moet het 600 ml drinken)
Nou dit is precies de vraag die ik ook heb. Mijn meissie is nu ruim 5 weken, weegt ongeveer 4 kilo en drinkt Kruidvat extra care, meestal 6 flessen van 120 +4. Die gaan de laatste dagen schoon op. Ze komt om de 3 Ã 4 uur, in de nachten laat ze er wat meer tijd tussen. Wij twijfelen dus erg of we moeten ophogen naar 150 +5. Ik heb de zorglijn van het CB nog niet gebeld. (in gesprek…) Als ik het hier zo lees zijn de adviezen nogal tegenstrijdig. En mijn gevoel… tsja… die weet het dus even niet. :shifty:
als jou kindje meer nodig heeft mag je het geven.
tenminste dat heeft het cb tegen mij gezegd.
ieder kindje is anders. de een mag wel meer en de ander niet hun kunnen het beste zien aan je kindje.
ik twijfelde ook erg, ben naar het inloopspreek uur geweest. en mocht het ook op hogen.
je kan bijv. om en om doen de ene keer iets meer en dan weer wat je al gaf.
ik had de zorglijn ook gebeld. die zei weer het tegenovergestelde van het cb. ik ben dus op het advies van het cb af gegaan, omdat hun de kindjes ook zien.
groetjes henny
Hoi,
Ik zou kijken wat voor jouw kind het beste is. Onze dochter is nu ruim 6 weken en weegt 4070 gr. Zij drinkt sinds vandaag 120cc (4 scheppen)verdeeld over 6 voedingen. Ik ga op mijn gevoel af want geen kind is hetzelfde. Over 5 voedingen verdelen gaat hier zeker niet lukken. Het cb vind het geen probleem. Als ze maar goed aankomt en groeit.
Gebruik ook hypo allergene voeding, daar ik astma heb. Volgens het ziekenhuis en mijn vk moet je daar inderdaad vanaf dag 1 mee beginnen. Maar het heeft altijd zin als jouw kind zich daarbij beter voelt. :thumbup:
Kijk naar je kind en ga op je eigen gevoel af.
succes.
lolifant
misschien ter geruststelling…
je mag een baby ook op verzoek fv geven… mits je binnen het maximum van 1000 cc per dag blijft. Meer kunnen de niertjes namelijk niet aan. Als jouw baby graag 150cc in de fles wil, en dat ook opdrinkt, dan geef je dat toch lekker… alleen als ze dat 7 keer per dag wil heb je een probleem, en zul je minder in de fles moeten gaan doen. Over het algemeen zie je echter dat als je meer in de fles doet, je kindje minder vaak voor een voeding komt. Gebeurt dat niet, zou je eens kunnen overwegenom forte-voeding te gaan gebruiken… die is iets zwaarder…
Maar bovenalles… volg je moeder-instinct… klinkt heel hard, maar je laat je baby toch geen honger lijden omdat iemand anders die meent er verstand van te hebben zegt dat het zo moet???