hoeveelheid eten

Hoi allemaal,

Ik ben vanochtend bij het cb geweest en Tommy is nu 68 cm en weegt 9600 gram. Dit is in verhouding te zwaar ( lengte tussen gemiddelde en laagtste lijn in en gewicht tegen de bovenlijn aan ). Eerst zeiden ze dat hij genoeg eten krijgt en toen ze zijn verhoudingen zagen zeiden ze dat hij teveel kreeg. Nu ben ik niet iemand die gelijk daarvan in de stress schiet, maar was wel nieuwschierig wat jullie van zijn schema vinden:

7.00 pap van 180 cc + 6 schepjes

9.00 150 - 200 gram fruit

9.00-11.00 slapen

11.15 brood

11.45 fles 180 + 6 schepjes ( meestal niet helemaal op )

13.30-15.00 slapen

15.00 200cc yoghurt ( cb wil hier 150 cc van maken ) + thee of water (

15cc hoogstens)

17.00-18.30 slapen

18.30 avondeten 150-200 gram( groente + rijst/aardappels/pasta + 2x

per week vlees/vis/ei )

22.00 fles 210 + 7 schepjes ( eerder geven heeft als gevolg dat meneer om 4 uur wakker is )

Ik vind dit zelf niet echt veel. Nu moet ik zeggen dat hij tot aan 6 maanden borstvoeding heeft gehad en daarvan veel is aangekomen en toen ook al “teveel” woog. Hij was bij zijn geboorte 3000gram en 48 cm, geen grote jongen dus.

Alvast bedankt

Groetjes Suzanne en

Ik zou zeggen dat zijn schema er prima uitziet. Je zou op zijn hoogst, als hij zijn brood goed eet, de melk iets kunnen minderen na zijn brood. En eventueel wat meer water geven. :think:

Hij zal straks wel wat meer “in verhouding” :smiley: komen als hij meer gaat bewegen. Jasmijn heeft ook periodes gehad dat ze er uitzag als een rollade :roll: . En spekbeentjes had.

Zou me er niet te druk over maken, komt vanzelf wel weer goed :thumbup: . Misschien maakt hij binnenkort wel een groeispurt in de lengte.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel iets teveel vind.

Hij krijgt naast zijn groentehap en fruit nog ongeveer 830 ml aan melkproducten?

Met 6 maanden heeft je kindje nog ongeveer 700 a 800 ml flesvoeding nodig, daarna moet je dit langzaam gaan minderen tot hij rond 10 maanden nog ongeveer 400 a 500 ml opvolgmelk krijgt.

Ik zou het flesje na de broodmaaltijd verminderen naar 150+5, je zegt zelf dat hij het toch vaak niet opdrinkt. En voor het slapen de fles minderen naar 180+6, ik weet niet of hij dan ook de nacht doorslaapt?

En dan inderdaad wat minder yoghurt. Normaal geef je dat als toetje en niet als tussendoortje/maaltijd. Misschien kun je hem als hij 's middags wakker wordt een rijstewafel of liga geven en dan iets eerder zijn warme maaltijd met wat yoghurt als toetje. En dan daarna pas 2 uurtjes slapen om hem wakker te maken voor zijn laatste fles?

Bedankt voor jullie reacties

Hij krijgt nu pap van 150 cc en smiddags na zijn brood ook 150 cc.

Hij krijgt in totaal 530 ml opvolgmelk, dus dat zit denk ik wel goed.

Ik heb nu rijstewafels van bambix in huis gehaald, dan geef ik hem die in plaats van de yoghurt. Is dat probleem ook weer opgelost.

Waar ik me vooral aan ergerde, is dat ze eerst zei dat ik genoeg gaf om hem te laten groeien. Om vervolgens 5 minuten later te zeggen dat hij te veel krijgt. Dat klopt gewoon niet.

Daarnaast is hij wel een kind dat je zelf af moet remmen anders eet hij maar door.

Groetjes Suzanne en

Ow ja, de laatste fles kan ik niet vroeger geven, nou ja kan wel maar dan slaapt hij helemaal niet door.

Ik heb het geprobeerd door elke avond een kwartier eerder de fles te geven, maar hij wordt dan ook steeds vroeger wakker. Hij wordt nu ergen tussen 4 uur en 7 uur wakker van de honger. Speen erin helpt, veel water met weinig poeder erin helpt niet.

Hij wil dan echt eten, probeert zelfs mijn pajama los te krijgen om zelf te borst te pakken :inlove: ( niet dat daar nog wat uitkomt maar toch :lol: )

Maar ja het slapen nadat hij eten heeft gehad gaat wel. Hij gaat dan rustig nog een uurtje of twee slapen. Hij is wel moe dan namelijk.

Groetjes Suzanne en

Hai,

Wij zitten vanaf vandaag net op dit schema. De fles van 15.00 uur is er dus af gegaan omdat hij ander te veel kreeg.

6.00 -7.00 uur- 180+6 fv

tussendoor als ik ontbijt een korst brood met wat boter om te oefenen

10.00 uur fruit

12.00-13.00 uur 180+6 fv

15.00 uur liga + roosvicee dat dan in etappes

18.00 uur groente 200 gram en af en toe wat van ons

21.30 210+7 fv

Als we deze laatste fles eerder geven dan wordt ie ook steeds vroeger wakker nu is het vaak tussen 6-7 uur en dat is te doen.

Ben benieuwd naar reacties of tip`s

Wat vinden jullie hiervan dan?

Groetjes

Getty, met 6 maanden hoort een kindje ongeveer 700 a 800 ml flesvoeding te krijgen. Misschien een idee om na zijn warme maaltijd een klein flesje als toetje te geven? De rest van je schema ziet er prima uit!

Hallo Sassie,

Bedankt voor je tip. Dus eigenlijk krijgt ie nu toch iets te weinig? Wel zag ik dat ik vergeten was te vertellen dat ie na de groente nog een danoontje krijgt . Op zich is hij niet ontevreden geworden dus hij "mist"de fles van 15.00 uur niet maar het is wel moeilijk om hem andere vocht te geven want van een flesje roosvicee na zijn liga wordt hij niet vrolijker!! Maar ik zal eens kijken vanavond na de warme maaltijd Het is toch dan krijgt hij teveel dan weer te weinig er is ook bijna geen tussenweg maakt me wel eens onzeker hoor. Maar ik leer veel hier op het forum.

Groetjes Getty