hoeveelheid (aanvullend) drinken

Hallo allemaal,



ik heb een vraagje. Lars is nu bijna 9 maanden oud en zit (nog) op 3 flessen per dag. Aanvullend krijgt hij diksap. Ik heb alleen geen idee hoeveel ze erbij “moeten” drinken.



08.00 uur krijgt hij een papfles (180+6 en 2 lepels bambix)

10.30 uur fruit met wat diksap

12.00 uur broodje met beleg

13.00 uur fles 180+6

15.30 uur liga/koekje o.i.d. met diksap

17.00 uur groente/vlees met yoghurt na

19.30 uur fles 180+6



Nu moet ik zeggen dat hij de papfles niet leegdrinkt, hier blijft meestal ongeveer 60 cc over. Het flesje van 13.00 uur blijft meestal iets van 40 cc over. De laatste fles 's avonds gaat meestal helemaal leeg.



Wat betreft het diksap (ongeveer 150 cc), dit krijgt hij in een tuitbeker. Meestal wil hij hier niet uit drinken, dus doen we het in een gewone beker. Hij heeft de beker nooit leeg, meestal drinkt hij ongeveer 100/110 cc.



Is dit voldoende of heeft iemand tips wat we nog zouden kunnen proberen?



Ik hoor het graag. Groetjes Henrike

Volgens mij is het 500 cc incl het vocht uit voeding/fruit wat ze minimaal binnen moeten krijgen.



Dus met 3 flessen een fruithap en een paar slokken sap/water kom je daar wel aan hoor!

Wat grappig, Rick heeft precies hetzelfde schema. Papfles laat hij ook meestal zo’n 50-60 van staan en diksap drinkt hij soms wel, soms niet zoveel. Volgens mij krijgen ze zo wel genoeg vocht binnen hoor.



Groetjes Renate

Mijn dochter is 13 maanden en krijgt het volgende



06.00 / 07.00 200ml warme melk (halfvolle)

10.00 fruit

12.00 1 boterham en 200ml warme melk (halfvolle)

17.00 avondeten

18.30 200ml warme melk (halfvolle)



En dan staat er de hele dag 1 fles 250ml diksap en die drinkt ze de ene keer wel op andere keer niet helemaal.



Kunnen ze ook teveel melk binnen krijgen?



Groetjes