hoeveelheden hapjes

ik heb een vraagje,

onze dochter van bijna zes maanden begint nu echt hapjes te eten, maar ik vroeg me af of de hoeveelheden genoeg/goed zijn en hoe nu verder te moeten met de flessen. (moeten we er 1 laten vallen?)

Daarom even het schema hieronder, graag hoor ik jullie reacties!



08:00 fles 210 + 7 scheppen

-slaapt tot 10:30-

12:00 fles 210 + 7 scheppen

-dutje van 1 tot ongeveer 2-

14:00 fruithapje

16:00 fles 150 + 5 scheppen

-meestal ook nog een half uurtje dutten-

18:00 groentehapje

20:00 fles 150 + 5 scheppen + 1 paplepel



ik maak zelf elke keer een fruit en groente hapje van ongeveer 150 gram en probeer verschillende dingen te introduceren.

Hoe zit dat met aardappel, moet dat er al bij… of is dat een optie?



nou ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven want ik kom er niet helemaal uit… kan er ook niet echt goede info over vinden op internet (wel heeeel veel, maar ook veel verschillende info…)

Ik kwam er ook niet meer uit toen Katie 6 maanden was. haar hele schema moest omgegooid worden dus gaf ik het met



8u: fles van 200cc

10;30; fruithapje

12;30 broodkorstje met fles

14;30 fles

17;30 avondeten (aardappel met groente geprakt) en als toetje Yoghurt erachteraan

En voor het slapengaan papfles. Dat was rond 19;00u



Dus heb ik toen idd de fles laten vervallen… En dan van hoeveelheid eten kan je kind alleen bepalen. Ik kan aan Katie merken dat ze genoeg heeft. Dan hoefde ze ook niks meer…



En nadat ze motoriek onder controle had heb ik haar etentijden weer veranderd omdat ze s’morgens al brood eet ipv fles aangezien ze opeens de fles weigerde.



Haar schema is nu:

08;00 brood

10;30 soepstengel of liga

12;30 brood + fles en dan naar bed

14;30 fruit

17;30 avondeten

19;30 fles in bed.



Misschien ook een optie om 12u broodkorstje te geven met fles erachteraan? En dan 150cc van 3 schepjes ipv 210cc… Dus 130water en 3 schepjes poeder… Korstje gewoon geven dat je kind automatisch eraan gaat sabbelen. Wel moest ik erbij blijven omdat ze af en toe zich verstikte.





Succes :slight_smile:

Hoi Hoi!



Mijn dochter is nu 7 maanden. Ik weet nog goed dat ik ook zo zat te klooien met die voedingstijden rond haar 6e maand. Wat ik heb gedaan is de middagfles laten vallen, dat was bij mij die van 15:00 uur. Zij kreeg in de middag een fruithapje en (meestal na het wandelen) nog een beetje roosvicee en een klein stukje liga/cracotte. Dit laatste vult bij haar nog niet zo omdat er bijna niets naar binnen gaat. Ik gaf dan het groentehapje weer rond 17/17:30.



Ik denk dat je de fles van 16 uur dan kan laten vallen, drinkt ze deze nu nog wel op of laat ze net als mijn dochter toendertijd wat staan? En dan het groentehapje wellicht een half uurtje vervroegen.



Aardappel KAN je erbij doen, vult wel wat meer en je kindje went zo ook wat meer aan het echte eten. Qua hoeveelheid gaf ik net zoveel als dat mijn dochtertje opkan. Nu nog steeds doe ik dat. Ik probeer het nog wel een paar keertjes, maar als ze echt niet wil dan stop ik.



Succes ermee!

Mees krijgt:



6.00/7.00 fles van 180+6

9.00/10.00 fruit (hoeveelheid =potje van 4mnd, wel vers)

11.00 fles 180+ 6

15.00 fles 180 +6

17.00/18.00 groente (hoeveelheid potje 4mnd, meestal vers) én toetje

19.00/ 19.30 uur laatste fles 180+6 en rijstebloem.



Meestal red hij het hiermee wel. (laatste fles van 22.00 is nu dus weg,als hij zelf wakker wordt dan krijgt hij er altijd wel nog ééntje).

Brood is dacht ik vanaf 7 mnd.

Aardappel geef ik soms wel, met wortel bijvoorbeeld.

Wortel gekookt met appel is ook lekker.

Soms krijgt hij ook een klein stukje babykoekje, maar vind dat een enorm geklieder, dus maar heel af en toe krijgt hij dat.