Hoeveel BV heeft een kindje van bijna 4 weken nodig ? per voeding ?
Stel dat we een flesje BV gaan geven ben ik wel benieuwd hoeveel hij dus nodig heeft. ( als ik kolf dan heb ik meestal rond de 80 cc maar dan heeft hij wel net uit 2 borsten gedronken)
alvast bedankt
daar is een sommetje voor: gewicht x 150 gedeeld door het aantal voedingen per 24 uur. (uh en dan moet je even kijken waar de komma hoort, weet even niet uit hoofd hoe je het gewicht moet invullen, maar je zult wel snappen dat je er niet 7 liter in moet gooien, als dat eruit komt :mrgreen: )
Ik zat even met dezelfde vraag. Vooral omdat ik benieuwd was of mijn kolfopbengst normaal/veel/weinig is.
Maar voor onze kindjes steekt nu allemaal nog niet zo nauw denk ik. Want je bent zelf in de buurt om een borst aan te bieden. En het flesje hoeft nog niet persé de live-voeding te vervangen. Pas als ze voor een deel van de dag echt afhankelijk zijn van afgekolfde voeding, is het goed om hoeveelheden te weten.
Hier geven we gewoon de “opbrengst” van 1 kolfsessie met de fles. Drinkt ze die niet helemaal leeg, dan is dat geen ramp. Drinkt ze hem wel helemaal leeg, dan kan ik de borst nog aanbieden. En anders zal ze zich waarschijnlijk wel wat eerder melden voor de volgende borstvoeding.
In de folder van de VBN over kolven staat: als je bij iedere fles een bepaalde hoeveelheid voeding overhoudt, is het aan te raden een kleinere hoeveelheid aan te bieden zodat je geen voeding hoeft weg te gooien.
ik kan natuurlijk gewoon een keertje kolven voor de voeding en dat geven
handig reken sommetje, ik ben alleen geen rekenwonder
maar je moet dus als je bv 4500 gram weegt 4,5 doen dan kom ik op de 90 cc uit
maar ik kolf al 80 uit beide (.)(.) als ze ook net leeg gedronken zijn.
:think:
ga gewoon een keer proberen te kloven voor een voeding en dan kijken
ik was nieuwsgierig omdat ik in maart een avondje weg ga en dan natuurlijk voeding moet mee geven