hoeveel zakgeld op vakantie?

Ik was benieuwd naar hoeveel zakgeld jullie meenemen op vakantie voor een week.

En met hoeveel personen je dan bent.

Wij nemen voor 2 weken 500 euro mee, denk dat we daar ruim voldoende aan hebben…

Komende week wordt het mooi weer dus dan gaan we niet weg dus alleen eten kopen en de week erna een dagje uit maar als het dan ook weer warm wordt blijven we toch op de camping aan het water…



Wij zijn met 4 personen.

Ik neem gewoon mijn pinpas mee :shifty:

@eisblume wrote:

Ik neem gewoon mijn pinpas mee :shifty:




Ik was een beetje benieuwd wat gemiddeld is wat je ongeveer opmaakt in een week weg.

Ik neem ook mijn pinpas mee, maar ik krijg niet onbeperkt geld ermee uit een automaat. (helaas :slight_smile: )

Denk dat je ook met pinpas wel een beetje weet wat je wil gaan uitgeven?



Of kijk je aan het eind van de vakantie hoeveel je hebt uitgegeven?

Wij gaan altijd minimaal 3 wk op vakantie naar het buitenland met zijn 3tjes en dit jaar met zijn 4en

Hier ook de pinpas/creditcard mee en we kopen/doen wat we willen.

Wij hebben geen zakgeld of een x bedrag dat we willen/kunnen uitgeven.

Moet ook eerlijk bekennen dat ik thuis ook nooit terug kijk of reken op wat we hebben uitgegeven.

Maar ik weet wel dat we ver boven de €500,- zitten.

@stillewater wrote:

@eisblume wrote:
Ik neem gewoon mijn pinpas mee :shifty:




Ik was een beetje benieuwd wat gemiddeld is wat je ongeveer opmaakt in een week weg. Ik neem ook mijn pinpas mee, maar ik krijg niet onbeperkt geld ermee uit een automaat. (helaas :slight_smile: ) Denk dat je ook met pinpas wel een beetje weet wat je wil gaan uitgeven?



Of kijk je aan het eind van de vakantie hoeveel je hebt uitgegeven?


Ik kan idd niet onbeperkt in het buitenland pinnen, iig niet bij een pinautomaat. Aangezien wij meestal in de Eurozone op vakantie gaan, kan ik ook in de winkel vaak pinnen, en dat valt buiten mijn ‘limiet’. Gelukkig, want het zou niet lekker voelen als ik wist dat ik nog maar een x bedrag zou mogen uitgeven…



Verder ligt het er helemaal aan wat voor vakantie je hebt, waar jij van houdt en waar je bent. Wij doen op vakantie niet heel veel anders dat thuis, dus ik zou zo’n 20,-/dag rekenen(voor ons 4en-de jongste tel ik nog niet mee :wink: ) voor de dagelijkse boodschappen en een ijsje of drankje her en der. verder nog 100,- per week voor extra’s(musea, andere toegangskaartjes, bioscoop, uit eten…), kun je daar iets mee :think:



Voor ons zelf geldt overigens ook wat dragon zegt, wij hoeven gelukkig niet zo op de centjes te letten (of doen dat op vakantie niet anders/meer dan thuis :wink: )

Wij rekenen voor onze reis naar Noorwegen 100 euro (770 kronen) per dag voor 4 personen.

Ligt er bij ons aan wat voor vakantie we ondernemen.



3 jaar terug naar Mallorca geweest en toen hadden we €50,- per dag zakgeld. Die €400,- zijn schoon op gegaan aan autoverhuur, bursreisjes, activiteiten, terrasjes en 's avonds in de kroeg en souveniers en andere lekkere dingen (ijsje, gekoeld water, frisdrank en koek mee voor onderweg etc etc) En volgens mij waren we nog wel meer kwijt.



2 jaar terug zaten we met de hond een weekje in Drenthe in een particulieren huisje. We hebben €50,- uitgegeven aan activiteiten en ijsjes etc. Wel €100,- aan eten dus in totaal €150,-. We hebben daar erg veel gewandeld met de hond (gratis) en toch ook weer gedaan wat we leuk vonden (elly en brammert, westerbork, hunnebeddencentrum)

Maar we hebben nergens op terras gezeten omdat we bij het huisje een heerlijke tuin hadden waar de hond ook lekker kon lopen.



Vorig jaar weekje naar duitsland geweest met mijn familie en toen waren we weer meer kwijt. We hebben daar ook heel veel gezien en gedaan.

Toch kwamen we , achteraf, niet hoger uit dan €200,-



Wij hebben niet een standaard bedrag pp per dag ofzo. Ik bekijk altijd van te voren wat we willen gaan doen, bekijk de prijzen en bereken zo wat ik contant meeneem. Dan hebben we de pin nog voor extra en benzine enz.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat ik een goed budget heb wat ik mee kan nemen.

Bedankt voor de antwoorden.

Ik denk dat ik een goed budget heb wat ik mee kan nemen.

Wij gaan 13 dagen naar Italie en ik heb 1000 euro gebudgeteerd.



Daarbij heb ik wel meer geld op mijn rekening voor als we dus meer ‘nodig’ hebben.

Dat is voor ons doen heeeeel ruim, maar de vakantie dit jaar is ook veel luxer dan normaal en dat willen we ook gewoon.



We zijn van plan om ook vaker naar pizzeriatjes ed te gaan en dat is ook wat duurder dan zelf koken.

Wij nemen de pinpas mee en nemen (we gaan niet altijd naar het buitenland) een euro of 200 elk cash mee. Meestal kan je wel bij pinnen. En wij hebben meestal all in dus dan hoef je niet veel meer uit te geven.

Wij zijn net terug van 2,5 week Mallorca (All Inclusive) en hebben daarnaast toch nog ongeveer 600 euro opgemaakt.



Dit is gaan zitten in boodschappen(luiers, deo, zonnebrand etc), een paar keer een dagje weg waardoor we elders hebben gelunched en gedineerd, parkeergeld, en kosten OV.



Iedere dag meegedaan met Bingo (5 euro per keer) en we hebben nog wat kleding gekocht.

Nou, dan gaan wij low-budget.

Ik heb zo’n 250euro voor 2 weken Vlieland voor ons drietjes.

Nu is mijn moeder er ook dus veel van de boodschap-kosten delen we. En dan huren we nog fietsen.

Verder zijn we geen hele wilde dingen van plan. :wink:

Het ligt ook maar net waar je heen gaat Marite, als je naar het buitenland gaat onderneem je al veel meer. Is mijn ervaring dan, in eigen land ook wel, maar niet zoveel. Wij zijn ook goedkoop uit als we in eigen land blijven :smiley:

Wij hebben nu voor 2 weken Italie zo’n 2000-2500 euro uitgegeven (zonder de campingkosten). Het vliegt de beurs uit op vakantie…bedjes op het strand huren, ijsje, kinderen s avonds even naar de speelhal, barbecueen, dagje erop uit, iedere dag boodschapjes op de camping halen, kleine cadeautjes, krantje, tanken, waterfietsen, surfplank huren etc etc.

Ik boek een auto niet voor de eerste keer, altijd via AUTO HUREN ANTALYA LUCHTHAVEN eerder. Eens, in de VAE, hebben ze ook geen auto gegeven, vanwege het ontbreken van internationale rechten (d.w.z. de situatie is vergelijkbaar, er zijn geen documenten ingediend), maar de rental aggregator heeft alleen de commissie afgeschreven, iets in de regio van 500 roebel. diensten die ze hebben uitgevoerd, de auto gevonden. En voor het huren van een auto werd het geld niet afgeschreven.

Wij zijn net terug van een all in vakantie, heb ongeveer 400€ cash mee genomen en natuurlijk de pinpas mee genomen.