hoeveel weken zwanger, en hoeveel kilo aangekomen

morgen 40 weken en 8 kilo aangekomen

Ik ben toch wel benieuwd naar de startgewichten en BMI’s. Het lijkt echt alsof niemand iets (veel) aankomt (behalve ik dan, haha ;)).



Zit nu op 23w5d en 8 kilo erbij!

bmi was 20 voor de zwangerschap…

en ik tel ook niet mee wat ik afgevallen was in het begin hoor…

gewoon mijn start gewicht en dan is dat nu + 6



tussen week 22 en 26 ging het even hard en nu ben ik alweer 2 weken niet aangekomen…



ik denk dat 10-12 kilo aankomen wel een gezond gewicht is, en ze zeggen dat je in je verlof ook nog een stuk meer aankomt…

ik ben al tevreden als het niet meer dan 15 kilo is uiteindelijk…



sommige komen ook echt heel weinig aan,maar misschien hebben die dan ook van te voren een hoger bmi (ik weet ook niet wat de grote verschillen kunnen zijn)



en sommige komen gelijk heel veel aan… hoe dat kan snap ik ook niet zo goed ,want de eerste weken komt de baby nauwelijks aan (of het moet een stofwisselingsding/hormonending zijn ofzo?)

Bij mijn eerste zwangerschap was ik 83 en eindige iets over de 100.

Het begon in week 18 met aankomen.



Nu 17 weken zwanger en nog niks aangekomen.

Bij deze zwangerschap start ik ook met 83 maar hoop toch dat ik nu minder mag aankomen want het was wel even bikkelen om het eraf te krijgen (8 maanden later zat er nog 9 kg teveel aan en heb dat er uiteindelijk wel in 3 maanden afgekregen en toen kon ik weer opnieuw beginnen want was weer zwanger).

bmi is te hoog hier, geloof 28/29 ofzo.

@RainbowR1 wrote:

17 weken: 0,5 kilo




Voor de zwangerschap woog ik 55 kilo met een bmi van 21,4

Vorige zwangerschap ben ik totaal 14 kilo aangekomen, wat volgens mijn vk netjes was. Volgens haar moest ik weer “mikken” op 14 kilo.



8 kilo valt toch wel mee met 23,5 weken? Heb ff nagekeken en ik was bij mijn vorige zwschap rond die tijd 6,5 kilo aangekomen. Scheelt alleen anderhalve kilo.

36,5 week en 8,5 kilo aangekomen. Mijn start BMI was 21,8.

Ja, 8 kilo valt ook wel mee denk ik. Maar als ik dan lees dat anderen echt maar 0,5 of maar een paar kilo zijn aangekomen, dan denk ik dat ik iets fout doe :lol:.



In het begin kwam ik snel wat kilo’s aan, maar toen had ik ook echt 's avonds na het eten gigantische trek. Dan nam ik een liga oid. En ik at een tijdje Snelle Jelle’s tussendoor, maar volgens mij is dat ook niet heel goed. Ik ben snel overgegaan op fruit tussendoor, rozijnen, handje pinda’s. En soms een stukje pure chocola bij de thee.



Volgens mij moet de baby nu nog ongeveer 3 kilo aankomen, dus dat komt er sowieso nog bij. Dus ik schat dat ik wel op 15 kilo minimaal ga uitkomen met 40 weken. Is wel netjes denk ik ;).

35.5 week en 15 kilo aangekomen…(door zwangerschapssuiker…)

Vorige zwangerschap totaal 8 kg aangekomen…

@Michelle321 wrote:

Ja, 8 kilo valt ook wel mee denk ik. Maar als ik dan lees dat anderen echt maar 0,5 of maar een paar kilo zijn aangekomen, dan denk ik dat ik iets fout doe :lol:.



In het begin kwam ik snel wat kilo’s aan, maar toen had ik ook echt 's avonds na het eten gigantische trek. Dan nam ik een liga oid. En ik at een tijdje Snelle Jelle’s tussendoor, maar volgens mij is dat ook niet heel goed. Ik ben snel overgegaan op fruit tussendoor, rozijnen, handje pinda’s. En soms een stukje pure chocola bij de thee.



Volgens mij moet de baby nu nog ongeveer 3 kilo aankomen, dus dat komt er sowieso nog bij. Dus ik schat dat ik wel op 15 kilo minimaal ga uitkomen met 40 weken. Is wel netjes denk ik ;).




Ik ben met 17 weken idd 0,5 kilo aangekomen. Had er echter bij moeten zeggen dat dit volgens de vk te weinig is. Bij m’n 1e zwschap was ik met 17 weken 2,5 kilo aangekomen (dat scheelt dus wel). Ik denk dat je qua gewicht heel netjes bezig bent hoor!

Ik denk dat de mensen die HEUL veul aankomen het niet hier opschrijven :lol:

oh jawel hoor :mrgreen: …ben in beide zwangerschappen zo’n 30 kilo aangekomen. :mrgreen:

mijn bmi was voor de zwangerschap volgens mij rond de 19.



geen idee hoeveel ik er nu kwijt ben. Kan in ieder geval mijn spijkerbroek aan…maar dan wel met een muffin on top!!



nog een paar weken dan is dat vast ook minder :pray:

morgen 41 weken en 7.9 aangekomen!

ehhmm, ik was bij uiteindelijk 37,2 weken 14,5 kilo aangekomen, ben er al 10 kwijt, in 10 dagen.

@Lily2006 wrote:

Ik denk dat de mensen die HEUL veul aankomen het niet hier opschrijven :lol:




24 tijdens en 12 na :wink:

31 week en 66 kilo.

Wat neer komt op 12 kilo erbij…

Hoop dat er wat kilo’s blijven hangen maar vrees van niet wat heb alleen een buik en verder nog niet echt dikker. Van achteren kun je niet zien dat ik zwanger ben. Erg grappig.:slight_smile:

@Sennapen wrote:

@Lily2006 wrote:
Ik denk dat de mensen die HEUL veul aankomen het niet hier opschrijven :lol:




24 tijdens en 12 na :wink:




Kwam jij na de bevalling 12 kg aan?



Ik ben na de bevalling ook aangekomen :shock: Vind het vreselijk! Weeg nu bijna meer als toen ik hoogzwanger rond liep. En naar mijn idee doe ik niets anders, eet niets meer ofzo. Vanaf maandag eens flink op dieet, kijken of dat helpt :evil:

@HanB wrote:

5 weken, en + 2,5kg!!! :shock: :oops: :wall:


Nu bijna 11 weken zwanger, en heb het beperkt weten te houden tot tot nog toe 3,1 kg!!! :dance: Heeft vast te maken met dat ik toen gestopt ben met een heel streng dieet… :think:

bijna 14 weken en - 4 kilo.

niet van het spugen.

ik eet anders.

geen snoep meer voor mij,vind het niet lekker meer.

cola drink ik ook niet meer.



scheelt wel…haha

Bij de zwangerschap van Justin ben ik niets aangekomen, bij Samira slechts 1 kilo en deze zwangerschap ben ik tot nu toe 4 kilo aangekomen :smiley: