Jane nee hoor dat denk ik niet. Maar ik weet van veel mama’s die meer aankomen zoals wij (en ik zit volgens mijn GYN hier in belgie gewoon op de middenmaat. Gemiddeld een 13 - 15 kilo bijkomen is hier normaal) Maar die durven hier niet posten omdat er veel hier heel weinig aankomen tijdens de zwangerschap Ieder lichaam is gewoon anders
Ik denk ook dat vele hier niet bóven gemiddeld zitten, maar vele onder gemiddeld.
Zoals ik: 35 weken en + 4,5 KG is natuurlijk niet veel, zelfs ‘‘weinig’’.
En jou lichaam reageerd nu eenmaal zo op de zwangerschap en dat is toch prima :thumbup: Zolang je de kleine alles geeft wat het moet hebben is het toch goed he :D.
Kijk als mensen nu gaan dieeten omdat ze zwanger zijn en niet veel willen aankomen daar kan ik niet veel met mijn verstand bij. Maar gewoon jezelf niet laten gaan met koeken en snoep en vet eten is gewoon normaal gezien en moet ook kunnen. Zolang de kleine wel al zijn vitaminen, mineralen en vetstoffen krijgt om goed te ontwikelen! :thumbup:
Ik weet ook niet of het gunstig is als je van jezelf smal bent en weinig aankomt. Ik heb echt het idee dat alles in de verdrukking ligt. Heb een bescheiden buikje volgens iedereen, maar doordat het allemaal baby is voelt het eigenlijk te krap en trekt mijn buik aan alle kanten.
Ik denk ook dat vele hier niet bóven gemiddeld zitten, maar vele onder gemiddeld.
Zoals ik: 35 weken en + 4,5 KG is natuurlijk niet veel, zelfs ‘‘weinig’’.
En jou lichaam reageerd nu eenmaal zo op de zwangerschap en dat is toch prima :thumbup: Zolang je de kleine alles geeft wat het moet hebben is het toch goed he :D.
Kijk als mensen nu gaan dieeten omdat ze zwanger zijn en niet veel willen aankomen daar kan ik niet veel met mijn verstand bij. Maar gewoon jezelf niet laten gaan met koeken en snoep en vet eten is gewoon normaal gezien en moet ook kunnen. Zolang de kleine wel al zijn vitaminen, mineralen en vetstoffen krijgt om goed te ontwikelen! :thumbup:
Ik snoep dus best veel :oops: Hou me echt niet speciaal in ofzo, als je ziet wat we aan afhaal eten op hebben de laatste tijd :silenced:
Ik weet ook niet of het gunstig is als je van jezelf smal bent en weinig aankomt. Ik heb echt het idee dat alles in de verdrukking ligt. Heb een bescheiden buikje volgens iedereen, maar doordat het allemaal baby is voelt het eigenlijk te krap en trekt mijn buik aan alle kanten.
Ik ben normaliter wel lang en ‘‘slank’’, 1.78 met normaal zo’n 68.5 KG.
Ben ooit wel heel veel aangekomen (zo’n 20KG) en weer afgevallen, dus ik kán wel dik worden, had dus wel verwacht tijdens mijn zwangerschap tonnetje rond te worden.
dat is dus wat ik bedoel met ieder lichaam reageerd anders op een zwangerschap
ik ben voor dat ik zwanger werd van nicolai bijna 40 kilo afgevallen. En toch toen ik zwanger geraakte had ik binnen de 7 weken weer enorme ’ love 'handels boven op mijn heupen :lol:, die kreeg ik bij nicolai ook meteen ook al kwam ik niet bij. :lol: Ik zeg altijd ik krijg een buik van voor en achter Mijn kont balanceerd mee zeg maar hehehe
En aankomen hoeft niet allen van snoepen te komen. Ik eet echt super gezond en snoep heel weinig, maar toch kom ik meer aan dan vrouwen hier die dan weer naar snoep of ander eten grijpen. Maar jah als je ook kijkt dat ik van een B cup weer naar een crappe D ben gegaan en ik moet nog bevallen :lol: zie ik ook wel waat het allemaal blijft. Ben van een maat 40-42 naar een 42-44 gegaan maar ik weet ook dat ik het er na de bevaling weer af kan krijgen
Punt is dat niemand zich zou moeten schamen ivm het gewicht wat iemand aankomt per zwangerschap. Het zou niet zo een groot punt moeten zijn (alles binnen limieten ofcours zolang er geen gevaar voor baby of mama zich voordoet) hoeveel je bijkomt, want ieder lichaam is anders en ieder lichaam reageerd zo anders dat je gewoon niet kunt vergelijken.
Ik was met 39 weken 28 kilo aangekomen… (bij Swen 34 kilo). Ik wordt blijkbaar groot als ik zwanger ben! Nu nog 12 kilo afvallen en dan weeg ik weer 74 (ben 1.78). Eigenlijk wil ik wel weer onder de 70 wegen, maar eerst maar eens onder de 80 kilo komen!!