hoeveel weken zwanger, en hoeveel kilo aangekomen

@RainbowR1 wrote:

38,2 weken en 15 kilo aangekomen.

Toen mijn moeder vroeg hoeveel ik was aangekomen, vertelde ik het haar en haar reactie was :shock: :shock: :shock: Ze begon gelijk te vertellen dat zij iets minder dan 10 kg was aangekomen toen ze zwanger van mij was. Pfff… gelukkig is vk positief over mijn gewicht (vooral toename door vocht vasthouden).

15 KG is toch gemiddeld? Prima volgens mij hoor :thumbup:

@RainbowR1 wrote:

Toen mijn moeder vroeg hoeveel ik was aangekomen, vertelde ik het haar en haar reactie was :shock: :shock: :shock: Ze begon gelijk te vertellen dat zij iets minder dan 10 kg was aangekomen toen ze zwanger van mij was. Pfff… gelukkig is vk positief over mijn gewicht (vooral toename door vocht vasthouden).

15 kilo is heel normaal hoor! :-*

Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze zei dat ik niet echt veel ben aangekomen 0,2 gram.

Ik ben nu ruim 20 weken in verwachting van onze derde kindje.

volgens mij is je huidige (over/onder)gewicht ook een belangrijke uitgangspositie. Iemand die normaal ondergewicht heeft en 15 kilo aankomt is iets anders als iemand die misschien iets teveel kilo’s heeft en dan bijna niet aankomt in de zwangerschap, toch?

Ik heb geen idee bij mijn zoon ben ik 20 kilo aangekomen en bij mijn dochter 13 kilo. Bij mijn dochter woog ik al zwaarder voor mijn zwangerschap. Ik was al mijn zwangerschapskilo’s van mijn dochter al verre kwijt toen ik nu weer zwanger werd.

Over een paar nachtjes de medische echo erg spannend allemaal hoop dat alles met de kleine goed is.

@Formally known as Vuegje wrote:

@RainbowR1 wrote:

15 kilo is heel normaal hoor! :-*

heel normaal!!

Je moeder lekker laten kletsen dusssssss…maar dat mag je alvast oefenen want als de kleine er is hebben moeders het ook vaak over vroeger…wat echt niet meer nu is zeg maar :lol: :wink:

Nu in totaal met bijna 27 weken zwangerschap 3,5 kg aangekomen.

Ik ben benieuwd wat er nog bij gaat komen :slight_smile:

ik ben nu bijna 22 weken zwanger en nu 2 kilo aangekomen! zit nu nog wel 2 kilo onder mijn startgewicht.

:smiley: Thanx meiden! Voor mijn bevalling woog ik 55 kg en dan is “opeens” 15 kg erbij natuurlijk relatief veel.

@RainbowR1 wrote:

:smiley: Thanx meiden! Voor mijn bevalling woog ik 55 kg en dan is “opeens” 15 kg erbij natuurlijk relatief veel.

En,als jij gewoon gezond heb gegeten,dus nódig!

je lichaam slaat reserves op…de babytijd is zwaar,vergt energie…'s nachts je bed uit en in de weer…je lijf bereid zich voor op bostvoeding of je het nu gaat geven of niet,je slaat gewoon ook iets op van vetten,niet iedereen,maar zolang je gezond eet weet je iig zeker dat jou lijf het gewoon nodig heeft…

Ik ben 19 en 18 kilo aangekomen,blijkbaar hoort dat bij mij als ik zwanger ben :angel:

Inderdaat wat renzosmam zegt denk ik ook…Heet je zoontje trouwens ook Renzo?want zo heet die van mij ook :smiley:

Ik woog van te vorgen 53.5 kilo en nu rond de 67, of 68 mijn vk zei dat iemand die lichter is van te voren normaal meer mag of moet aankomen omdat die van zichzelf minder vetvoorraad heeft en dat denk ik dat dat bij jou ook het geval is. Bij mijn vorige zwangerschap zelfs nog wel meer aangekomen maar was binnen best korte tijd weer alles kwijt… Ga alleen deze keer geen borstvoeding geven en heb ik de vorige keer wel even gedaan…

O zie het nu ja dat je zoontje renzo heet mooi naam haha :thumbup: (mijn zoontje heet ook zo) :smiley:

:lol: ja hij heet zo…leuke naam hé…vind hem nog steeds geweldig!!

Bij de 2 hadden we Miquel als jongensnaam…dat zou hem nu niet meer worden maar ik wilde toen op die italiaanse toer blijven…ben benieuwd naar jouw naam erbij!

En ik was 68 kilo bij stoppen met de pil…74 bij zwanger raken van hem (mk met 11 weken en stoppen met roken) en aan het eind 93 :shock:

Bij haar was ik 67/68 en aan het eind 85/86.Heel verschil hoor,zag je heel duidelijk…was ook heel anders zwanger maar wel dus weer 18 kilo aangekomen,zo zit mijn lijf in elkaar blijkbaar…

Nu weeg ik trouwen weer rond de 69,bij hem na een jaar weer op 67 en bij haar na een maand of 5 alweer 68.

Met 34 weken nu 9kg.

3kg bij 23w3d

@Huggie wrote:

@Huggie wrote:
@Huggie wrote:
@Huggie wrote:
@Huggie wrote:
@Huggie wrote:
@Huggie wrote:
18 weken en - 3,5 Kg nog…NOG! :wink:

Inmiddels 20 weken en nog steeds -3,5 KG

Inmiddels 25 weken (en een dag :wink: ) en sinds gister + 1 KG!

Inmiddels 27 weken en + 1,9 KG

28 weken vandaag en + 2,0 KG nu totaal

29 weken en - 0,3 KG (ziekenhuisopname en stress zullen grote rol spelen :roll: )

En de verloren ziekenhuis kilo’s zitten er weer aan!

Inmiddels 31 weken en + 2,5 KG :thumbup:

32 weken en weer 1,2 KG afgevallen, nu dus op + 1,3 KG :think:

ik ben 30 weken en 2 dagen zwanger en 7 kilo gegroeid :shifty:

@ejb wrote:

Ik schrok vanochtend wel een beetje van de weegschaal, ben ruim 24 weken en zo’n 7 kg aangekomen. Volgens mij ging het bij de eerste twee niet zo hard (de eerste keer zo’n 12 kg aangekomen en de 2e keer zo’n 10 kg)…

En uiteindelijk nog geen 9 kilo aangekomen. Paste in de kraamweek mijn eigen kleren alweer en was na 6 weken weer op mijn oude gewicht, viel dus heeeeeel erg mee :mrgreen: .

Bijna 29 weken en 5 kg aangekomen. Moet zeggen, twee weken terug zat er 6 kg bij, maar dat is er dus weer af. Was het soms kerst :think: :mrgreen:

@knuffeldraakje wrote:

@knuffeldraakje wrote:
zit nu op 21 weken met +15kg :shifty:

week 27 met +17kilo, toch blijft het een vreemd ding als je 63 gewent bent en nu op 80 zit :lol:

week 30 nu met +19 klio :slight_smile: gaat goed, nog 2 kilootjes en k mag mn vent inhalen :lol: