hoeveel water 6 maanden?

Hallo,

Ik vraag me af hoeveel water mijn kleine mag hebben. Hij is nu 6 maanden en aangezien we in een tropisch klimaat wonen wil ik graag weten hoeveel water of sap hij maximaal mag hebben per dag.

Hij krijgt flesvoeding en 2 keer per dag pap/fruit gemengd met een beetje melk.

Alvast bedankt!

Het ligt er aan hoeveel flessen hij nog krijgt. Jim drinkt nog 4 flessen per dag en fruit en groenten hij krijgt bij zijn groenten een beetje diksap of water maar dat is meer om het te leren drinken. Hij heeft er nog geen behoefte aan.

Hij krijgt ongeveer 750 ml melk per dag. Meestal mix ik 30 ml water met 30 ml (baby)sap en hij drinkt het helemaal op. Aangezien het hier meestal rond de 30 graden is en de luchtvochtigheid hoog is heeft hij het wel echt nodig. Hij heeft op hele warme dagen minder natte luiers.

Ik weet alleen niet wat nou het maximum is. Ik weet dat de niertjes het niet goed aankunnen als ze teveel krijgen maar niet tot wanneer dat dan is.

Sorry ik heb echt geen idee…Ik denk ongeveer een liter in totaal aan vocht. Kan je het daar nergens navragen?

Renzo dronk ook veel…dat met een liter is met melk volgens mij want dat moet verwerkt worden zeg maar…

water is gewoon goed zolang hij er maar niet minder door gaat eten omdat hij vol zit door het water…

Volgens mij zit het zo…

Renzo dronk echt bij elkaar met de melk erbij wel 1,5 liter op een dag soms,een natnek dus.

@renzosmam wrote:

Renzo dronk ook veel…dat met een liter is met melk volgens mij want dat moet verwerkt worden zeg maar…

water is gewoon goed zolang hij er maar niet minder door gaat eten omdat hij vol zit door het water…

Volgens mij zit het zo…

Renzo dronk echt bij elkaar met de melk erbij wel 1,5 liter op een dag soms,een natnek dus.

Tja, ik heb toch ook echt begrepen dat ook aan algemeen vocht een beperking zit…maar goed ik kan het mis hebben. Nogmaals, ik zou het even aan een arts navragen.

Volgens mij is die vochtbeperking vooral voor melk. De niertjes kunnen niet meer verwerken aan eiwitten.

Ik zou hem zoveel als hij wil geven, maar wel water. water is het minst belastend. Sap is zoet en bevat (fruit)suikers. Puur water bijgeven zou ik zeggen. water drinken ze ook vooral uit dorst en iet omdat het zo lekker zoet smaakt.

(Mag ik vragen in welk land je woont?)

Die beperking geld inderdaad alleen voor kunstvoeding, water mag onbeperkt hoor en zéker met heel warm weer :wink:

Bedankt allemaal! Ik probeer hem zo vaak mogelijk water te geven maar dat vindt hij niet altijd even lekker vandaar dat ik het soms met fruitsap meng. de zomer moet nog beginnen dus ik hoop dat hij wat meer water zal gaan drinken. Ik woon op een eiland voor de kust van Honduras. Dus het is hier ook niet altijd even makkelijk om het aan een dokter te vragen en hier geven ze kinderen vaak al fris en ijs en dat soort dingen als ze nog geen 6 maanden zijn :shock: ! Dus vandaar dat ik liever advies van jullie krijg!!

En als ik dan (ongevraagd) advies mag geven: als je graag wil dat je kindje water drinkt, meng het dan niet met sap, het is even wennen voor ze maar ze gaan het echt vanzelf drinken.

Je loopt anders het risico dat hij alleen nog maar sap wil :-*

Dat wilde ik ook zeggen…

Als hij echt dorst heeft gaat hij dat water wel drinken en aan sap hebben ze nog zo weinig…en dan hoeft hij straks zeker geen water meer!

Renzo drinkt nu nog steeds het liefste water :mrgreen:

Succes!

Het scheelt ook enorm als je zelf water drinkt. Want als mama het drinkt dan moet het wel lekker zijn. Gewoon slokjes uit je eigen beker geven werkte en werkt hier nog steeds prima. Geen sap hier, maar dus wel water en thee. En tegenwoordig chocolademelk want mama heeft nu een chocolademelktik, dus dat moet ook geproefd worden als mama zich niet kan bedwingen tot ze slaapt. Maar dorst is hier dus nog steeds water of thee.

hoi

ik heb begrepen dat ze best veel mogen drinken, drinken lijkt me alleen maar goed.

Alleen moet je op lette dat hij wel zijn eten nog op eet en drinkt.

En misschien ook thee geven of water alle sappen bevatten vaak toch veel suikers.

Maar als je kind veel drinkt lijkt me dat juist fijn mijn zoon drinkt naast zijn melk maar weinig bij :frowning:

O, maar dan heb ik echt iets verkeerd begrepen waarschijnlijk. maar goed…lijkt me idd wel beter om water te drinken ipv vruchtendranken, al is het om alleen te drinken als je dorst hebt en niet voor de lekker.

Hi Maku,

Herkenbaar je vraag. Ik woon in Egypte en daar is het ook WARM. Dochterlief (ondertussen 13 maanden) drinkt heel veel water. Al vanaf zes maanden. Naarmate ze ouder werd is ze meer gaan drinken. Je kunt je kindje niet zo snel te veel water geven. Heb je al geprobeerd of water op kamertemperatuur er beter in gaat dan koud water?

Het heeft bij onze dochter ook even geduurd voordat ze water echt lekker vond. Gewoon blijven aanbieden. Inderdaad slokjes uit jouw beker geven. Naarmate je kind actiever wordt, krijgt het vast meer behoefte aan water.

Succes (met je kind en de hitte :mrgreen: )

Heyya

Het gaat inmiddels al een stukje beter. Ben er inderdaad achtergekomen dat hij niet van koud houdt dus geef nu water op kamertempratuur wat hij iets lekkerder vindt. Nog niet echt super maar het gaat toch redelijk goed. Probeer hem meer water te geven dan sap want zoals jullie ook al zeiden is dat natuurlijk beter.