Hoeveel was het ook al weer???

Benthe heeft een buikvirus te pakken en heeft diaree en spuugt (al gaat het vandaag goed, AFKLOPPEN!!!)

Ik wil haar nu dus ook niet lastigvallen met brood en warm eten, want de fles gaat vandaag redelijk tot goed.

Maar hoeveel melk mag ze nou max op een dag hebben???

Ik had nu gepland om ongeveer om de drie uur een 150/5 fles te geven.

Ze is nu zeven kilo, of net iets eronder…

Bram is 7,2 kg. Hij krijgt 5 flessen van 180 + 6 schepjes. ( zo goed als geen bijvoeding)

als ze diarree heeft en spuugt, zou ik toch proberen wel een beetje brood te geven, desnoods in de vorm van broodpap :think:

Mijn meisjes hadden vorige week ook een flinke buikgriep te pakken. Ze hebben een week lang bijna de helft gedronken van wat ze normaal drinken. Een hele fles van 180 was een te grote plens ineens in het buikje en kwam er dus met een rotgang weer uit. Ik heb toen om twee uur 90cc gegeven. Dat bleef wel binnen.

de maximale hoeveelheid geldt voor zuigelingen volgens mij. Je dochter is ruim 8 maanden, ik zou haar gewoon haar flessen geven en proberen tussendoor ook nog slappe thee of water of roosvicee aan te bieden… het vaste voedsel komt wel weer als ze weer boven jan is!

Bij opvolg melk (nr 2) is het anders dan bij de melk die ze de eerste 6 maanden krijgt… Maar op de verpakking staat dat ze met 6 en 7 maanden 3 -4 flessen van 180/6 mogen en vanaf 7 maanden naar 3 flessen van 180/6 kunnen.

In jullie geval (en ook in mijn geval bij Lotte die van de week zo ziek was :wink: ) zou ik dus zeggen: max. 800 ml (ndien ze verder geen bijvoeding krijgt)

Wij hebben vorige week op 7 flessen van 90/3 gezeten (flessen groter dan 90 ml werden eruit gegooid). Toen langzaam over op 6 flessen van 120/4 en nu weer terug naar brood, fruithap en groentehap dus ook qua melk weer op haar oude schema :mrgreen: Gelukkig maar!

:hug: voor Benthe!