Hoeveel voedingen?

Hoeveel voedingen moet mijn kleine meisje ( alweer 7 maanden ) krijgen op een dag en hoeveel ml??



:-*

moeten denk ik rond de 500-700 ml per dag.

hoe je deze verdeeld is denk een beetje aan jezelf.

zou voor 4 flessen gaan

(op mijn bus staat dat je ook 4 flessen van 210 + 7 scheppen mag aanbieden)



heb even voor je nagekeken wat femke met 7 mnd kreeg



1x fles 180 + 6 scheppen

2x pap + 180 + 6 scheppen (smorgens en savonds n fles)

warm hapje



en een fruithapje (maar femke was niet zo van het fruit)



En tussendoor gewoon wat te drinken.

Ik neem aan dat je borstvoedingen bedoelt?



Taco zit in ieder geval op 5 (soms 6) bv per dag. Hoeveel ml dat is weet ik niet, want ja, ze zijn vergeten er de maatstreepjes op te zetten.

Maar ik geloof wel dat Taco nog redelijk hoog zit, want ik lees ook wel eens dat ze nu op zo’n 4 voedingen moeten zitten.

Maar op de site kidsvoeding staat dan weer dat ze gewoon bv naar behoefte mogen.



Succes ermee!

Volgens mij is borstvoeding op verzoek toch?



Hier zit m.anon op 4 a 3 flessen per dag van 180 water en 6 schepjes.



Verder weet ik het niet sorry.

Bedoel je borstvoeding of kunstvoeding?



Eet je meisje al fruit en groente en andere tussendoortjes?



Op www punt kidsvoeding punt nl kun je lezen wat de algemene adviezen (van o.a. CB en GGD) ongeveer zijn en een paar voorbeeldschema’s erbij.

hoi



Levi,7 en halve maand, krijgt smorgens 180 ml met 6 schep,van die melk maak ik pap,bambix,uit een bordje.

Dan fruit.



ca 12.00 uur 1 boterham met 90ml met 3 schep.



ca 17.00 warme hap en ca 19.00 uur fles van 180 ml en 6 schep.



Als hij eerder wakker is krijgt hij een liga met wat sap.

We deden de laatste fles altijd later,maar omdat hij na t avondeten tot aan die fles altijd jengelig was/huilde,hebben we m verschoven naar 18.30-19.00 uur.

En guess what? Meneer slaapt langer door!

Hoop dat je vraag zo goed beantwoord is!

Mmmmh :think: ik zal even ons schema neer zetten.



0600 BV



10.00 klein potje fruit



12.30 BV ( maar is maar 3 slokken )



14.30 125 ml roosvicee laxo



1700 klein potje groente & Danoontje



18.00 BV weigerd ze, (alternatief 80 ml roosvicee drinkt ze wel )



20.30 Met moeite 100 ml half bv half fv



( Nu maak ik haar om 23 uur wakker voor een bv/fv van totaal 150 ml. Al slapend weigerd ze namelijk niet :mrgreen: )



Is het te weinig BV?

niet echt veel bv, maar ze eet en drinkt voor de rest genoeg.

Ze lijkt wel melk moe :think:

Hihi, maar van roosvicee groeit ze niet, vandaar me twijfel of het kwaad kan… :think:

maar op groentes wel.



twijfel je of roosvice kwaad kan?



miss dat je niet de laxo maar de normale moet geven, en als je het niet vertrouwd gewoon het cb of ha bellen

Lastig hoor, Sylvana.

Wat Janneke al zegt: als je twijfelt even cb bellen (hoewel ik niet altijd vind dat die genoeg afweten van borstvoedingsvragen…). Misschien kun je ook nog vereniging borstvoeding natuurlijk proberen te bellen met je vraag.

Mijn jongste krijgt sinds hij 7 maanden is in principe nog 3x BV. 's Ochtends vroeg (tussen 05:00 en 07:00 meestal) een hele sloot, tussen de middag een paar slokjes tot een halve sloot en 's avonds (tussen 22:00 en 23:00) weer een hele sloot (ook al slapend :lol: ).



Verder eet hij 2x brood, fruit(hap), warm prakje en krijgt hij bij het ontbijt en z’n prakje nog zoveel water/kruidenthee als hij wil (over het algemeen dus maar een paar slokjes). Meestal zit er 's ochtends en/of 's middags ook nog wel een (baby)kaakje met een paar slokjes water/thee in, maar lang niet altijd. Hij lijkt het daar prima op te doen :D.



Zodra ze braaf ‘met de pot’ mee-eten, is de BV eigenlijk niet meer voor de honger, maar alleen nog voor de dorst (hoewel het natuurlijk wel meer vult dan water ofzo :)), dus hoeven ze er ook niet zòveel meer van te drinken, zeker niet als ze ook nog ander drinken aangeboden krijgen…

Blijft wel lastig maar ze doet het er wel goed op.

Wel zijn het fruitje en groente echt met moeite een klein potje.



Boterhammen en dergelijke zijn hier dus nog niet aan de orde…

Ik denk dat zolang ze het goed doet, ik misschien maar niet moet klagen… En tja het cb wat moeten die mij adviseren die weten hier echt niks :doh: Dus ik moet dnek even aankijken, misschien woensdag ha met Lucas dan gaat ze mee en kan ik het misschien vragen…

vertrouw op je gevoel. :-*

Zodra ze braaf 'met de pot' mee-eten, is de BV eigenlijk niet meer voor de honger, maar alleen nog voor de dorst (hoewel het natuurlijk wel meer vult dan water ofzo Glimlach), dus hoeven ze er ook niet zòveel meer van te drinken, zeker niet als ze ook nog ander drinken aangeboden krijgen...


Dit is niet waar!! Bijvoeding is in het eerste jaar BIJ voeding (misschien heet het daarom ook zo :think: :wink: ), bv is nog steeds heel belangrijk en de grootste voedingsbron. Ik probeerde het percentage nog even op te zoeken (om het meer te kunnen onderbouwen) in het boek van Stefan Kleintjes maar ik kan het niet vinden, maar in het eerste jaar kan je kindje nog volledig op bv leven.
Voor je productie is het het beste om nu nog geen ander vocht te geven maar alleen bv als "drinken". Ik zou die roosvicee dus laten vallen en alleen bv op verzoek geven (bv werkt ook laxerend).
Ook danoontje (is ook wel erg zoet :silenced: ) zou ik niet geven maar bv de enige eiwitleverancier laten zijn.

Hihi, niet laxerend genoeg hoor :wink:

Mijn meisje heeft altijd veel problemen met haar ontlasting gehad.

Dus de roosvicee is echt nodig, gaat nu :thumbup:



Ze drinkt nu 3x per dag live bij mij. En idd als bijvoeding MAG ze,

klein potje fruit & groente & danoontje.



Sommige dingen had ik ook liever anders gedaan en bij een eerste is mijn ervaring dat het makkelijk kan, maar verschild echt per kind. Madam schreeuwd en wil hetzelfde als ons :inlove: :inlove: En ze is gewoon MELKmoe hihi, tijd voor de volgende stap!



Gisteren een mooi schema gehad met die drie keer live voeden, dus ik ben helemaal happy :inlove: :inlove:

Lars krijg 3 flessen van 200 CC (waarvan ik 1 fles, die van de ochtend 100 CC uit de fles geef en en 100 CC pap uit een bordje). Verder krijgt hij een flesje diksap, een flinke fruithap, half broodje, halve soepstengel en een warme maaltijd. Ben er gedurende de dag dus lekker druk mee.