Hoeveel voedingen ????

Hier ff een vraagje :

Bram krijgt nu per voeding 100 ml (drinkt ie vaak niet op). Hij krijgt 7 voedingen per dag. Nu staat er op de verpakking van de FV dat ie maar 5 voedingen mag hebben. Ik heb er totaal dus nog geen verstand van …dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!!! Of doe ik Bram nu teveel voeding (hij komt om 07.00 uur, 10.00 uur, 13.00 uur, 16.00 uur, 19.00 & tussen 22.00 / 23.00 uur en dan vaak nog s’nachts tegen 03.00 uur!!

Groetjes Suus

Moeilijk is dat he!

Waarom mag hij maar 5 voedingen? Vanwege zijn gewicht?

Meldt hij zich voor 7 voedingen, of hou jij dat schema aan?

Uiteindelijk moet je daar zelf een beetje je weg in vinden. Luuk heeft de eerste 6 weken bv gehad, dus weet het niet precies.

Maar 7 x 100cc is misschien wat teveel. Misschien moet je het eens proberen met 65cc per keer (60cc water + 2 schepjes voeding). Dit als hij nog echt 7 x nodig heeft.

Je kunt ook over gaan op minder voedingen per dag, zoals 6 (en dan pak je wel 100cc voeding per keer).

Zo staat het tenminste op de ntrln-verpakking.

Als je twijfelt moet je het maandag gewoon even overleggen met het cb.

Succes!

Liefs Janneke :-

Hij woog vorige week 3180 gram & hij meld zich voor 7 voedingen.

Vindt het echt lastig :oops: … maar gelukkig komt er maandag iemand van het consultatieburo en dan vraag ik wel even.

In ieder geval bedankt voor de reactie

Groetjes Suus

Bram is nog geen 2 weken oud.

Ik zou hem lekker die 7 voedngen geven hoor.

Helemaal als ze niet op gaan

straks als hij 's nachts gaat doorslapen ga je 6 geven en dan geeft Bram vanzelf aan wanneer het verstandig is om naar 5 te gaan, Thijmen was toen geloof ik 1 maand.

Hoeveel voeding staat er op het pak wat je per keer zou moeten geven?

Hoi,

Hij is nog zo jong en volgens mij is het normaal dat hij 7 voedingen krijgt.

Als hij de flesjes van 100 cc niet leeg krijgt dan is dit niet zo erg.

Als het goed is krijg je binnenkort van de wijkverpleegkundige een boekje over voeding. Hier staat een schema in over borst- en flesvoeding.

Zo heb je een leidraad en weet je een beetje wat een baby moet drinken.

(volgens het gewicht en de leeftijd).

Ik vond het wel handig. Ik heb hiet niet strikt genomen, maar ik kreeg zo wel een beter idee.

Heel veel succes verder.

Groetjes Mama van Ivar.

Bedankt voor jullie antwoorden :thumbup:

Morgen komt er iemand van het consultatieburo en dan hoor ik het wel.

Groetjes Suus

nou en wat zeiden ze van het cb???

het is toch altijd even zoeken en wennen wat je kindje nodig heeft, de ene dag drinkt ie meer en de andere weer minder

maar het is toch redelijk om de 3 uur! en volgens mij mogen ze dat toch wel hebben!!! misschien idd wat minder in de fles, (als hij die 100 ml toch al niet helemaal opdrinkt),

tja zo zal je toch ff moeten uitvinden hoe en wat en wanneer, want helaas krijgen we dr geen gebruiksaanwijzing bij :?

Bram mocht gewoon 7 voedingen per dag (ook nog wel 8 voedingen)…en hij mocht ook gewoon 90 cc water met 3 schepjes ntrln .

Groetjes Suus :-

oohh das fijn…zie nou wel dat je het goed doet :-*

Ik heb veel aan de volgende link gehad

http://www.yunio.nl/clients/yunio/yunio-internet.nsf/0/CB69299C48C3E98FC1256F6200501E33/$File/Folder+Voeding+voor+kinderen+van+nul+tot+zes+jaar.pdf

Op je gevoel afgaan is in het begin moelijk (want wie zegt je dat je het goed doet) maar geloof me: je kunt je gevoel gewoon met een gerust hart volgen, hoor! Da’s de “link” die je hebt met je kindje! Boekjes en richtlijnen zijn handig, maar zijn een hulpmiddel en niet de wet!

Ik schreef het net bij ander topic. Mare komt soms nog wel twee keer snachts en zit dan op 8 voedingen van 90+3!!

Ach ze zal het wel nodig hebben dan toch?!

Meike, denk dat ze het gewoon nodig heeft!!

Ik rommel ook zo met Ricardo’s voedingen

Hij krijgt er nu 5 per dag,…eigenlijk wi ldie meer maar het CB zegt,…niet doen?!

Hij krijgt er 4 van 120 cc en 1 van 150 cc savonds

Ik gebruik Nutrilon standaard en dat mix ik met Nutrilon Forte,…!

Nu hoorde ik nog iets anders geks,…dat ie van Forte ook sneller aankomt,…weet iemand dat?

Ricardo

Hoe oud is Ricardo?

Bij mij zeiden ze destijds bij Finn en Mees al. Als de fles vlot leeg gaat gewoon verhogen met 10cc. Ze geven zelf aan hoeveel ze willen!

Dus gewoon meer geven dan!

Dat van dat aankomen weet ik niet.

Ricardo is nu 5 weken,…

Hij drinkt met gemak 120cc,…5x daags,…hij mag 150cc volgens de verpakking,…CB zegt liever niet,…huisarts zegt doe maar wat hij aangeeft???

Doen wat je HA zegt. Hij geeft het zelf wel aan. Bij BV zou je toch ook niet weten wat hij zou drinken!!?

Dus gewoon die flessen van 120 cc verhogen.