Hoeveel voedingen met ruim 7,5 maand?

Zit er een minimum aan hoeveel voedingen een kind van 7,5 maand moet krijgen.

Hier krijgen ze het volgende te eten:

6.00 bv (drinken erg veel, schat tussen de 200-300ml)

8.30 half broodje

9.30 3-4 stuks fruit + 2 bambix koekjes (dit is dus voor 2 kids)

11.30 bv

15.00 bv

17.30 warme hap (groente-aardappels), 300ml pap (ook per 2 kids)

19.00 bv

Die 15.00 uur voeding vragen ze zelf niet om, ik zou ze dan ook prima iets anders kunnen geven, maar het leek me dat ze dan zo weinig bv krijgen.

Vanaf wanneer is het ‘normaal’ dat babies nog maar 3 keer bv drinken?

Heel enkel komen ze 's nachts nog een keertje, maar de laatste week slapen ze eindelijk door :dance:

Maar goed, graag ervaringen? En wanneer zijn jullie yoghurt gaan geven?

Zolang de “vaste” voeding “bijvoeding” is (tot het eerste levensjaar), moet je de moedermelk zien als hoofdmoot en de bijvoeding om te oefenen. De moedermelk verzorgt nog steeds de meeste calorieen.

Aangezien de kindjes de laatste week doorslapen zou ik de middagvoeding er nog eventjes inhouden.

Kinderen tussen de 7 en 9 maanden oud mogen yoghurt gaan krijgen.

Ik vind trouwens dat jouw kindjes al best redelijk goed eten als ik naar jouw schema kijk!

grtz,

Indy is nu 7 maand maar krijgt nog 5x bv op een dag + 's avonds een fles pap van 250cc, maar ze krijg verder bijna nog geen fruit of groente tussendoor. Alleen tussen de middag een 1/2 broodje.

Ja ze eten ook heel goed, ineens, van de één op andere dag en nu worden ze helemaal wild als ze een bordje aan zien komen.

Het fruit en de avondmaaltijd is echt wel een volwaardige maaltijd te noemen. Ze vinden het lekker en ‘vragen’ ook niet om de borst.

Ik vind het heerlijk, van soms 30 keer per dag aan de borst naar 8 keer is wel een verademing hoor en ze doen het prima zo.

Ik weet niet meer zo goed hoe oud Nica was toen ze naar 3 voedingen ging, vandaar mijn vraag. Ze moeten natuurlijk wel genoeg vocht binnen krijgen, maar dat zal toch wel? In fruit zit veel vocht en groente en ze krijgen natuurlijk ook nog pap :think:

Misschien hoort deze vraag inmiddels meer thuis in het bijvoedingstopic :oops:

M.artijn krijgt nog 3 keer mama-melk, sinds hij ongeveer 7 maanden is…

Twee keer drinkt hij live ('s morgens en 's avonds voor het slapen gaan) en tussen de middag krijgt hij bij zijn boterham een bekertje melk uit de vriezer. 's Morgens krijgt hij rond een uur of 9 een flinke fruithap en 's middags krijgt hij een beker diksap, water of thee en een liga. 's Avonds eet hij met ons uit de pot mee.

Denk dat je mannetjes dus op zich wel genoeg zullen hebben aan 3 keer BV. Geloof dat ze rond deze leeftijd genoeg hebben aan 500 cc melk en daar komen ze al heel snel aan.