hoeveel voedingen bij 3 maanden??

De vraag zegt het dus eigenlijk al,

hoeveel voedingen heeft een baby van bijna 3 maanden minimaal nodig??

Ik voed op verzoek op dit moment komt hij zo tussen de 6 en 10 keer, verscheelt per dag.

Is het nodig om de kleine s’nachts nog wakker te maken voor een voeding?? Dit doe ik nu namelijk wel, mede omdat ik het gevoel heb voedingssignalen te missen.

Zo en zo ligt de kleine in een bakerzak i.v.m. onrustig slapen (niet kunnen slapen), daarnaast slaap ik heel vast.

Wanneer ik rond de klok van 3 de wekker laat afgaan hoor ik hem vaak wel een beetje smakken en is hij wat wiebelig.

Alleen als ik hem dan pak, duurt het best een poos voor hij echt goed gaat drinken, dus of hij er dan echt behoefte aan heeft???

Wanneer ik de wekker niet zet laat hij zo’n 9 uur tussen de voedingen.

Begint dan hardop te murmelen, daar word ik wel wakker van :wink:



Wat betreft gorie, was dit de laatste keer met 2 maanden prima.

Moet pas weer 24 Mei, dacht om aankomende week even te gaan wegen,

maar heb het idee dat het prima gaat aangezien hij uit zijn kleding groeit, voldoende plasluiers heeft (4 echt natte minimaal) en tussen de voedingen voldaan is.



Wat zijn jullie ervaringen??

Tam, ik zou Marijn 's nachts echt niet wakker maken om te laten drinken… Als hij het echt nodig heeft en wilt, zet hij zelf de wekker wel, hij laat het je dan echt wel weten :wink: zo laat je hem er misschien ook wel aan wennen om 's nachts gevoed te worden, terwijl hij zelf misschien anders door zou slapen :slight_smile:



Totaal aantal voedingen overdag, pfff… moet ik even terug denken hoor, Jayden kwam geloof ik gewoon om de 3 uur, misschien dat ik op 7 voedingen op een dag uit kwam? weet ik niet precies meer…

Ik zou hem ook niet meer wakker maken. Lotte sliep volledig door vanaf 4 weken en de eerste keer hield dat in dat ze om 05.15 wakker werd, kort erna werd dat 6.00 uur en al snel was het 9.00, heerlijk :mrgreen:.

Een heel enkele keer wordt ze nu 's nachts nog eens wakker en dan leg ik haar aan, drinkt ze was en slaapt ze erna weer lekker verder in haar bedje.



Hoeveel voedingen weet ik niet meer precies maar ongeveer om de 3 uur, zullen er zo’n 6-7 voedingen per dag zijn geweest.

ik zou alleen nog de wekker zetten als je kindje óf heel slecht groeit en die nachtvoedingen dus echt echt nodig heeft, óf als je zelf niet wakker wordt van als je kind zich echt meldt voor een voeding (huilen dus). Beide is bij jou niet het geval, dus ik zou lekker genieten van je nachtrust!!



ik heb zelf de wekker alleen in de kraamweek gezet volgens mij. Daarna gewoon vertrouwd op haar eigen wekkertje, en die is zeer actief in de nacht :shifty: :mrgreen: Op sabbel- en andere hongersignalen let ik niet hoor, ik slaap, en word wakker als ze huilt, dan ligt ze 10 seconde later aan de borst (lang leve de co-sleeper!).

Tamara, leuk om te lezen dat jullie alweer de 2e hebben. Amy zal inmiddels al en hele meid geworden zijn.



Ik zou lekker de kleine laten slapen en als hij dan voor de voeding komt en hij is niet suf dan hoef je je zeker geen zorgen te maken. Lara liet er met 3 maanden ook heel af en toe 9 uur tussen en dat ging prima. Ik gaf met 3 maanden 7 a 8 voedingen per dag, maar soms dus ook maar 6. Die haalde ze daarna wel vaak weer in :inlove:

Ik zou de kleine ook zelf laten beslissen wanneer er gegeten moet worden.

Dean kreeg met 3 maanden nog zo’n 5 a 6 voedingen op verzoek per dag.

Ik zit nu op ongeveer 7-8 voedingen per dag. Daar is 1 nachtvoeding bij, omdat mijn dochter zich nog wel meldt 's nachts. En dat doet ze door middel van huilen. Ik zou haar niet wakker maken voor een nachtvoeding als ze zich niet zelf meldt.

Hier 5 Ã 6 voedingen op een dag… :shifty:

Is wel wat weinig vergeleken met de rest zie ik… ons ventje drinkt wel steeds aan beide borsten, misschien dat dat scheelt??



Ik zou hem 's nachts ook gewoon laten liggen als hij zich niet zelf meldt!

Ook voor je eigen nachtrust :wink:

Ligt ie bij jullie op de kamer? Als hij dan écht honger heeft, dan laat hij het wel weten hoor!

Ik heb wel eens gehad dat ik 's nachts wakker werd omdat ons ventje ook wat lag te smakken en wat te draaien.

Toen ging ik eerst even naar het toilet en wat water drinken… kom ik terug… was ie weer helemaal in dromenland :inlove:



Zo te lezen doet jullie knul het gewoon verder goed, dus lekker genieten!!!

Emma komt ook gemiddelt iedere 3 uur

(soms zelfs eerder)

sávonds krijgt ze rond 23.00 uur de laatste voeding

en dan meld ze zich vanzelf wel weer soms om 3.00 uur soms om 6.00 uur



Als Merijn goed groeid hem lekker zelf laten bepalen meid !

Anne Lynn is nu bijna 4 maanden en krijgt 5 voedingen, maandje terug was het de ene dag 5, de andere dag 6 voedingen. Maar zij is wel erg groot, heeft het formaatje van een baby van een half jaar…

hier verschilt het ook per dag, maar wat wel elke dag hetzelfde is sinds hij 7 week is ongeveer is dat hij doorslaapt en rond 7 uur de dag begint.



Hij slaapt dan ook zo’n 9 uur aan 1 stuk. Soms ook nog wel iets langer.



Eerste voeding dus rond 7 uur in de ochtend en de laatste rond 22 uur.

Daartussen 5-7 voedingen. Gemiddeld zo na 3 uur weer, soms iets eerder, soms iets later, maar ongeveer zal het daar wel op uitkomen.



Als hij het verder gewoon goed doet zou ik er op vertrouwen dat hij het zelf echt wel weet met dat doorslapen :thumbup: