Hoeveel voeding met 1 maand

Graag even wat advies over de flesvoeding.

Milan is bijna 1 maand en drinkt nu meestal 80 a 90 cc maar komt ook s´nachts voor zijn fles.

Hij komt dus nog aan de 7 voedingen.

Overdag kan hij makkelijk om de 3,5 a 4 uur komen.

Nu staat er op de verpakking dat ze 5 voedingen van 135 mogen dus zou het schelen als ik hem overdag wat meer probeer te geven?

Denk als hij overdag nu steeds 100 a 120 cc drinkt misschien slaapt hij dan s’nachts beter?

Hoeveel drinkt of dronk jullie kleintje rond deze leeftijd?

ligt ook aan het gewicht…

onze Daniël is vandaag 4 weekjes, weegt rond de 5 kilo en zit ongeveer aan de 6 a 7 flessen per dag… als hij op 7 flessen zit krijgt hij 120cc + 4 scheppen (nutr hypo) en soms komt meneer snachts maar 1x of laat er 4 uur tussen vallen ipv 3 en dan krijgt hij 's ochtends en 's avonds een fles van 150cc + 5 scheppen… en de laatste fles doe ik tegenwoordig nutriton in om een wat voller gevoel te geven zodat hij snachts 5 uur ertussen laat ipv 3 of 4… maar dat werkt nog niet elke nacht :slight_smile:

Meer voeding geven is geen garantie voor meer nachtrust he.

Ik kan het niet laten om het te zeggen dus bij deze:

Ik verbaas me iedere keer weer dat kindjes op déze leeftijd al geacht worden langer/door te slapen :?

Ze zijn nog zoooo jong en het kan nog maanden duren eer ze gaan doorslapen, de voeding veranderen verandert daar niets aan.

Het komt vanzelf dames, wees geduldig :-*

Ja ik verwacht ook niet dat hij al door gaat slapen hoor.

Maar de kinderarts vond 7 voedingen nog erg veel en vond dat hij wel naar de 6 mocht.

Nu is hij s´nachts meestal rond half 3 , 3 uur voor zijn fles en vanaf 5 uur erg onrustig dus zou alleen al fijn zijn als hij s´nachts 1x komt halverwege en dan nog even verder slaapt dan ben ik al helemaal tevreden :wink:

Ik heb het toen zo gedaan:

Als ze een aantal dagen de fles helemaal leeg dronken en ik merkte dat ze niet voldaan waren, verhoogde ik de hoeveelheid. Als ze meer binnen krijgen, sliepen ze bij mij langer. En deed ik dus minder flessen per dag. Zo ging ik van 8 flessen, om de drie uur naar, 6 flessen om de vier uur.

Ik maakte ze netjes wakker voor de voeding (op schema dus). Toen ik merkte dat ze 's nachts moeilijker wakker werden en liever lang sliepen, heb ik ze laten liggen tot ze zich melde. Ik gaf iets te drinken. Dit werd steeds minder en ik begon 's morgens gewoon weer met m’n schema. Uiteindelijk sliepen ze door en zat ik op vijf voedingen, om de vier uur en 'snachts niets.

Nu zit ik net een paar weken op vier voedingen (maar dat ik met bijvoeding).

Succes, misschien heb je hier iets aan.

Emma krijgt 5 voedingen van 165 ml (Friso comfort)

Ik weet niet meer precies hoveel Bram kreeg. Ik weet wel dat ik gewoon elke keer als hij de 3 ½ á 4 uur niet meer haalde, dat ik dan pas wat meer ging geven. De nacht ging vanzelf. Na een week of 6 sliep ie uit zichzelf door.

op 1 maand gaf ik 5x 150cc en soms nog een nachtvoeding van 90cc, bleek genoeg toen.

Thymen woog toen 5400 gram…! En mocht van de ka van het CB 's nachts niet meer komen, hahaha, alsof zij dat bepaalt (ik vond het wel een goed idee, maar Thymen vond het nog gezellig 's nachts.

:wink: )