Hoi!
Mijn zoon Jesse is 17 dagen en we zijn een beetje aan het klungelen met de hoeveelheid flessen, hoeveelheid voeding en met een schema.
Hij kreeg een week lang 8x80cc, strak om de 3 uur. Dat betekende, 's nachts kwam hij zelf om de 3 uur, overdag moesten we hem meestal wakker maken om de 3 uur.
Nu proberen we hem zelf aan te laten geven wanneer hij honger heeft. Dit varieert tussen de 2,5 en 4 uur, overdag en 's nachts. Maar doordat hij zelf het ritme bepaald, is er niets meer over van het strakke schema en voeden we elke dag op andere tijden. Dat is weer erg lastig met het plannen van dingen.
Mijn vraag is nu, hoeveel voeding mag ik maximaal per dag aanbieden, hoeveel per keer en hoe krijg ik er ongeveer 3,5 a 4 uur tussen, zodat hij op 7 flessen komt?
Beetje lang en warrig verhaal, maar ik hoop dat iemand tips heeft!
Alvast bedankt, groetjes Sophia
ps, Hij krijgt hypo-allergene voeding van Ntriln en hij weegt 4 kilo.
Hoi Sophia,
Wat zegt het consultatiebureau? Hoeveel mag hij ongeveer van hun?
Het maakt op zich niet uit dat hij op verschillende tijden eten krijgt als je maar het ritme hetzelfde houd. Dus bv zoals wij het hier deden. Hij werd wakker, kreeg zijn flesje, daarna 15-30 minuten in de box om uit te buiken en daarna legde wij hem op de grond op het boxkleed, gaven hem een schone luier en speelde met hem tot hij moe was en dan legde we hem op bed. En bij de volgende voeding ging het net zo. Alleen bij de laatste voeding voor de nacht gaven we hem boven in ons bed de fles (geen prikkels) en daarna meteen weer naar bed. Dit heeft hij gepikt tot omgeveer 3 weken terug hahaha en nu spelen we ook na de laatste fles met hem hahahaha
gr. naatje
Mag je hem geen 90 of 100 cc geven? :think: (is misschien wat veel maar ik ben het ook al weer een beetje vergeten :oops: ) Dan zal er wel 3,5 of 4 uur tussen zitten.
Toen Hieke die leeftijd had kreeg ze 7 flessen en zo te zien aan de hoeveelheden boden wij 90+3 aan. Misschien zelfs al 120+4. Ze dronk toen ongeveer 90 a 110 per voeding. Hieke woog toen 3500gr.
En schema? Zet dat maar uit je hoofd. Net als wij dachten dat we een schema hadden dan wilde madam weer wat anders… :roll: Plannen is gewoon heel moeilijk met een kleintje.
Sophie Mare krijgt ook veel meer hoor. Ze wil om de drie uur (soms al twee en half :? ) en krijgt dan 90+3 en laatst zelfs 100+3 1/3.
Soms komt ze 1 keer snachts, dan zit ze op 7 voedingen, eergisteren kwam ze 2 keer snachts, tja dan zijn het er zelfs 8…
Hier dus ook niet echt strak schema, al is het wel meestal om de drie uur. Dus of 6-9-12-3 etc of bv 8-11-2-5 etc…tja tis zoeken dus…