Hoeveel voeding en hoeveel voedingen met bijna 4wk?

Mark is nu bijna 4 weken oud en zit nu op:

8u

12u

16u

20u

24u

5u

qua voedingen. Hij krijgt 120cc aangeboden en drinkt daar om en nabij de 100cc van op.

ivm spugen krijgt hij Friso Comfort met een schepje JBPM er doorheen.

Spugen doet hij nu niet meer, maar heeft nog wel behoorlijk wat krampjes.

De trucs die we al kennen tegen krampjes: fietsen met de beentjes, venkelthee (werkt niet), Cinababy, masseren van buikje.

Het masseren van het buikje heeft nog het meest effect, maar de ultieme oplossing hebben we nog niet gevonden.

Iemand opties?

Zit ik trouwens zo een beetje goed met mijn schema?

Hoi,

Volgens mij zit je aardig goed met je schema.

Zes voedingen is voor 4 weken goed. (dacht ik)

Als mark goed groeit en tevreden is, dan is het volgens mij goed.

Wat betreft de krampjes.

Ik ken het probleem. Mijn zoontje heeft de eerste drie maanden ook flink kramp gehad. Heel vervelend, vooral als je alle trucjes al geprobeerd hebt.

Ik ben op een gegeven moment ABC Dophilus gaan geven.

Dit haal je in een natuurwinkel. Het is een poeder van goede darmbacterieen. Als ik nu terug kijk, heeft het geholpen. Ik gebruik het nog steeds.

Ik doe 1x per 24 uur een vierde theelepeltje in de fles samen met de voeding.

Je moet er alleen wel op letten dat je flesjes leeg gaan. Weet je al dat dit niet gebeurd dan kun je het beter vooraf geven aan de fles.

(in een spuitje of in het speentje)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Sterkte en heus de krampjes worden minder of verdwijnen!!!

Groetjes Mama van Ivar.

je kindje op zijn buik op je arm leggen wil ook nog wel eens werken… dus buikje op je onderarm, hoofdje steunt in de binnenkant van je elleboog… luier ligt op je hand, beentjes bungelen naar beneden. Ik heb zo heel wat afgelopen met lucas, en het hielp…

Verder veel tegen je eigen buik aan leggen, dus op zijn buik op jouw buik leggen… is lekker warm…

verder kun je er heel weinig aan doen hoor, nagenoeg alle babies hebben in meer of mindere mate last van krampjes… is heel normaal, als je je bedenkt dat die darmpjes zich ook nog moeten ontwikkelen, maar tegelijkertijd ook melk moeten zien te verwerken…

Als je al Comfort geeft, hoef je er niet nog eens jhbpmeel doorheen te doen.

En tsja, de eerste 3 maanden staan inderdaad in het teken van de buikkrampjes, dus je hebt nog even te gaan. De darmpjes moeten rijpen en dat doet “zeer”. Je kan het verlichten met het één of ander, maar echt weggaan zal het waarschijnlijk niet. Na een maand of drie zijn de darmpjes gerijpt en dan zijn de krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon… (althans, voor de meeste kindjes.) Dus nog ff doorbijten!

Masseren, lekker in een warm badje…