Hoeveel vocht en plasluiers....

Hoeveel vocht moet een baby van 8 maanden per dag binnen krijgen, en hoeveel plas luiers moet ze per dag hebben met haar leeftijd ??

Afgelopen woensdag begon Jana in eens over te geven, we zijn meteen naar de HAP gegaan, daar onderzocht blijhkt ze een zomer virus te hebben.

Bijna alle voeding van woensdag is er weer uit gekomen.

Gisteren heeft ze zo’n 400 cc binnen gehouden, alleen de avond fles kwam er voor een gedeelte weer uit.

Nu kan ik aangezien ze veel spuitluiers had gisteren niet in schatten hoveel ze geplast heeft. Savonds tussen 20.00 en 0.00 uur had ze een droge luier. De andere luiers waren met diaree…

Wie weet dus antwoord op mijn vraag ??

Niemand ??

Hoi,

Mijn zoontje heeft een keer een ooronsteking gehad en toen weigerde hij te drinken, hij was toen 6 maanden. Toen moest hij minimaal 450 cc op een dag binnen krijgen, anders moest ik terug naar het ziekenhuis. (en dat moest ik,want had maar 220 cc op)

Maar de hoeveelheid kan ook verschillen door het gewicht, hij woog toen ongeveer 8 kilo. Hoeveel weegt ze?

Plasluiers 4 tot 6 goed gevulde luiers per dag.

Maar door diarre drogen ze ook snel uit, is ze nog alert? Als je twijfelt, liever een keer teveel laten kijken dan te weinig.

Tommy had toen ook te weinig binnengehad en ze geloofde niet dat hij echt veel suffer en rustiger was dan anders. Volgens hun viel het wel mee,toen kwam het bloedonderzoek terug en bleek zijn bloedsuiker nog maar 1.7 te zijn. Onder de 2.5 zijn ze over het algemeen in coma. Dus hij heeft geluk gehad.

Veel beterschap en succes!!

Liefs Suzanne

Jana weegt denk ik tussen de 8 en de 9 kilo.

Vandaag heeft ze gelukkig alles binnen gehouden.

Plassen heeft ze weinig gedaan maar wel ook nog veel diarree,

ze is gelukkig wel alert, ze heeft geen koorts.

Alleen is ze erg hangerig en huilerig, ze is echt uit haar doen :cry:

zou igg ORS geven dat houdt dr vochtgehalte in balans

ze moeten volgend mij igg 1 volle plasluier hebben

is het al wat beter vandaag???

Gisteren heeft ze gelukkig alles binnen gehouden.

Vandaag heeft ze tot nu toe alleen de eerste fles op en die zit er ook nog in.

Aangezien madammeke nu niet wil slapen zal ze zich wat beter beginnen te voelen :dance:

@gerenkim wrote:

zou igg ORS geven dat houdt dr vochtgehalte in balans

ze moeten volgend mij igg 1 volle plasluier hebben

is het al wat beter vandaag???

hier hoeft het nog niet eens een volle luier te zijn. Als ze maar één ker heeft geplast binnen de 24 uur. Ze gaan zo kindje in het ziekenhuis hier alleen aan de sonde leggen en niet aan het infuus. Je kan (als er natuurlijk verder geen ernsitge dingen zijn) ze beter thuis met een theelepeltje wat geven dan veel ellende in het ziekenhuis zei hier de huisarts.