hoeveel vitamine K?

Deze vraag zal ongetwijfeld eerder zijn gesteld, maar ik kan het antwoord niet zo gauw terug vinden: hoeveel vitamine K krijgt een baby? Want ik begrijp dat er afgelopen jaar een advies uitgegeven is van de gezondheidsraad om de oude dosering te verhogen.



Wat adviseerde jullie verloskundige?

Ligt ook aan de verpakking, of je de nieuwe verpakking, met de juiste dosis hebt.

Onze apotheek raadde 5 druppels p/d aan. Evenals verloskundige en CB.

Het cb waar ik kom adviseert nog de oude dosering. Heb het specifiek nagevraagd de laatste keer. Maar nu heb ik ook nog een flesje met de oude dosering.

m;n vriendin kreeg de nieuwe dosering mee… maar dat bestaat dus nog niet in meer geconsentreerde vorm… dus nu krijgt haar beeb 1 1/2 eetlepel van die druppels… vind het niet normaal…

maar de dosis schijnt dus vervijfvoudigd zijn.

Hier (in belgie) zijn het drinkampules van 0.2ml een keer per week, gedruende 12w te geven bij bv.

@JayDee wrote:

m;n vriendin kreeg de nieuwe dosering mee… maar dat bestaat dus nog niet in meer geconsentreerde vorm… dus nu krijgt haar beeb 1 1/2 eetlepel van die druppels… vind het niet normaal…

maar de dosis schijnt dus vervijfvoudigd zijn.




hier ook nieuwe dosering, maar hoef maar 3 druppeltjes per week te geven… 1,5 eetlepel ging ik echt niet geven :oops:

Hier wordt ook de nieuwe dosering geadviseerd, maar die is nogal moeilijk te krijgen heb ik begrepen.



Iemand een tip (mamamarije, waar haal jij dat) ? Supermarkt heeft ze hier niet, kruidvat niet.

Morgen maar eens de trekpleister en DA proberen…

@mereltje85 wrote:

Hier wordt ook de nieuwe dosering geadviseerd, maar die is nogal moeilijk te krijgen heb ik begrepen.



Iemand een tip (mamamarije, waar haal jij dat) ? Supermarkt heeft ze hier niet, kruidvat niet.

Morgen maar eens de trekpleister en DA proberen…




waar woon jij ook alweer?

Want ik heb hier nog een flesje staan… wij zijn nu klaar en zit nog genoeg in voor 4 babies geloof ik :roll:



Mijn man heeft het geloof ik bij de apotheek gehaald… zal het hem zo eens vragen :lol:

nou oké overdrijven is ook een vak heb ik al wel door… flesje er even bijgepakt en denk dat je er nog een paar keer van kan doen, maar niet tot 13 weken :lol:



En zit idd etiket van de apotheek op.

Nu ik dit tik staat me ook iets bij dat de VK een receptje had geschreven voor de apotheek.

bij mij kwam het met het oude flesje neer op 25 druppels… :wall: dat duurt a een eeuwigheid voor het eruit is, en b is dat nogal een sloot en c ben ik halverwege echt de tel kwijt…hier kwam het dus vaak uit tussen de 5 (oude dosering) en de 20…

25 druppels :shock:



hier een flesje van kruidvat staat 3 druppels en flesje va davitamon staat 5 druppels…

25 :shock: :shock: ik vond 5 al lang duren…

Mamamarije, inmiddels hebben we t gevonden :). We wonen in B.eilen trouwens.



Fiep, 25 druppen, daar zou ik ook geen geduld voor hebben. Hier adviseren ze 150, dat zou dan 30 druppen zijn dacht ik. pfff. Ik ben maar blij dat we de nieuwe verpakking gevonden hebben.