Hallo, Mijn kleine kereltje heeft veel last van krampjes,heb al vanalles geprobeerd,nu wil ik venkelthee proberen,maar ik weet niet hoeveel je mag geven in een flesje, wie weet dit??
Hoi,
vervelend he, die krampjes… maar venkelthee wordt tegenwoordig door het voedingscentrum ontraden:
http://www.ouders.nl/mbab2006-krampjes.htm
en
http://kurl.nl?FDE
Ik heb Sophie ook een tijdje wat venkelthee gegeven, op aanraden van de cb … ik gaf zo’n 30 ml. wel slappe lauwe thee.
Cinababy ben ik mee gestopt, hielp voor geen meter.
Nu gebruik ik Orthiflor, dat is poeder en dat moet je steeds op een natte tepel doen.
Ik heb het bij een reformhuis gekocht en het is voor de darmflora.
Sophie krijgt nu dus ook geen thee meer en ik heb het idee dat haar darmklachten minder worden.
Ze huilt alleen nog weleens als ze scheetjes moet laten, maar niet meer zo erg
Ik drink zelf de venkelthee en heb het idee dat dat wel helpt, maar of dat ook echt zo is :shifty: …
venkelthee legt de darmen stil, maar je kan wel rooibos geven (wel de bio)
ik gaf met die leeftijd ongeveer 2x 20 cc per dag waarvan 1 keer voor de nacht.
werkte hier super!
Precies géén venkel…rooibos :thumbup:
Ik dronk zelf idd véél rooibosthee!
En wat Vic zegt…ik heb idd wel eens over dat poeder gehoord wat goed spul blijkt te zijn…
:hug: voor Jayden!
:think: :think: :think: dan zou het ook van de rooibos kunnen komen: wanneer ik geen venkelthee( :sick: ) drink, drink ik namelijk rooibos, en dat de gehele dag door…
Je hebt trouwens ook venkeldruppels speciaal voor babykrampjes
Bij Storm heeft ABC Dophilus geweldig geholpen!
Die moet je, als je bv geeft, op je tepel doen. En als je fv geeft gewoon erbij in de fles. Een potje is prijzig (geloof 25 euro), maar je doet er ongeveer 3 maanden mee (en hopelijk is het in de tijd wel een keertje over ).
Ik heb destijds ook rooiboosthee gebruikt. :thumbup: 1Keer venkelthee gedronken maar gatver… :sick:
@victoria wrote:
Ik heb Sophie ook een tijdje wat venkelthee gegeven, op aanraden van de cb … ik gaf zo’n 30 ml. wel slappe lauwe thee.
Cinababy ben ik mee gestopt, hielp voor geen meter.
Nu gebruik ik Orthiflor, dat is poeder en dat moet je steeds op een natte tepel doen.
Ik heb het bij een reformhuis gekocht en het is voor de darmflora.
Sophie krijgt nu dus ook geen thee meer en ik heb het idee dat haar darmklachten minder worden.
Ze huilt alleen nog weleens als ze scheetjes moet laten, maar niet meer zo erg
Helpt Orthiflor bij jouw kindje? Bij mij krijgt ze alleen maar groene, waterige ontlasting, maar helpt het geen meter voor de krampjes!
In een speciaalzaak voor thee vertelden ze me dat ik de thee zelf mocht drinken, maar mijn kindje zeker niet.