@Sennapen wrote:
Nog geen 1 :oops:
Hier ook niet. Beneden heb ik de deur naar de gang toch dicht als ik niet zelf bij de trap ben. Misschien dat ik er boven alsnog één wil als beeb is geboren :think: .
@Sennapen wrote:
Nog geen 1 :oops:
3 traphekjes in huis; bovenaan de trap naar de eerste verdieping en 1 naar de zolder en dan nog 1 op de zolder.
Eigenlijk willen we er in de hal ook nog 1 voor de trap naar boven, maar dat past niet… De onderste traptrede heeft links geen muur en rechts wel. Als we het hekje willen plaatsen moet dat dus op de tweede of de derde trede, maar dan zit de leuning weer in de weg… Nu krijgt onze dochter sinds een week of 2 zelf de deur naar de hal open, dus ik heb haar al een paar keer van de trap geplukt…
In onze flat uiteraard niet 1!
In ons andere huis hebben we er maar liefst 6 . We hebben ze niet zelf geplaatst, mijn zus en haar man hebben dat gedaan (we wonen tijdelijk in hun huis) Huis heeft 4 verdiepingen, dus 3 trappen. Bij iedere trap zowel onder als boven een hekje. Maar ze staan nu uiteraard altijd open, behalve die op zolder.
Bij de keuken hebben we er nooit eentje gehad. Ik heb ze ook nooit echt gemist. Gaan jullie kinderen anders aan de pannen trekken ofzo?
Ik heb er 2: Eén bij de deur van de woonkamer. Daarmee heb ik namelijk de trap en de keuken meteen gedekt. En de andere bovenaan de trap. Als er geen kinderen zijn in de opvang, dan kan ik de hekjes ook gewoon eruit halen, maar als ze blijven zitten hebben we er ook weinig last van.
Wij nemen er vier of vijf. Beneden en boven aan elke trap één en misschien nog één tussen de woonkamer en keuken. Hier ook een deur tussen de woonkamer en de trap, maar ik vind het wel fijn als ze als ik op het toilet zit gewoon in de hal rond kan lopen zonder dat ze de trap op kan.
We logeren nu tijdelijk ergens en daar hebben we er één: tussen de woonkamer en de keuken. Vind ik wel zo veilig tijdens het koken en met de oven ed. Bovendien trekt ze anders iedere keer de hele keuken leeg en gaat ze met het eten van de kat spelen…
1 onderaan de trap in de kamer…
boven hebben wij een deur met een schaaf
en hiervoor zit een hekje.
dus 2
Wij hadden er 4 maar er zijn er 3 gesneuveld…
Voor nummer 4 er op uit trekt toch maar weer is in orde maken.
1 boven aan de trap en 1 beneden aan de trap
niks… en ze komen er ook niet. Ten eerste kan het boven heeeel slecht vanwege het oude huis en ben zelf meer van gevaren aanwijzen ed dan het voorkomen.
met heel veel dingen ben ik ook wel van het wijzen op… maar de trap vind ik toch wel iets die ik ze liever niet per ongeluk af zie zeilen.
Helemaal niet omdat ik een keertje met de 3e op de arm van de trap ben gevallen en heb ervaren hoe pijnlijk dat is.
Onze 3e kan veilig de trap op en af… maar toch loop ik er nog wel altijd voor/achter (hoe je het maar bekijkt).
Zeker als ik de jongste in bad doe en hij keutelt lekker om me heen vind ik het een erg prettig idee dat hij niet in zijn spel per ongeluk de trap afschuift… want voor ik hem dan zou kunnen helpen (dus jongste op veilige plek neerleggen en naar beneden rennen etc etc).
Nee ik laat ze lekker zitten waar ze zitten :thumbup: .
daar ben ik het mee eens… hier is het ook zo je waarschuwd wel…
en onze jongste kan heel goed trap lopen… maar ze is wel al een keer afgevallen… :shock:
ook wij hebben een oud huis, met houten trap etc. maar wij hebben er wel een oplossing voor gevonden.
waar een wil is, is een weg… (en een handige vader… )
2
eentje bovenaan de trap en eentje onderaan, deze is er zodat de honden niet naar boven kunnen
hondjes zijn al wat ouder en vooral toen de oudste (kindje) nog baby was, was mijn ene hondje niet gewend dat ik 's avonds veel boven was (bedritueel) die kwam mij dan steeds boven op zoeken, maar was dan vervolgens toch onrustig want niet gewend aan boven zijn; wilde dus weer naar beneden, maar de trap af lukte niet meer goed.
toen maar een hekje beneden geplaatst, dat gaf rust; nu wacht hij slapend onderaan de trap.
Hier ook nog geen traphekje :oops: . Maar zeker boven moet ik nu echt een traphekje hebben. Ik hang op de overloop de was op, dan is het wel handig dat de kleine daar kan kruipen. Ik heb al gekeken op internet en marktplaats, maar wat is een goeie? Iemand tips?
@marijke79 wrote:
alleen 1 boven bij de trap naar beneden.
Naar de zolder trap niet, en beneden bij de trap ook niet.
Eigenlijk is hij ook meer voor mischa, dat hij niet als hij snachts naar de wc wandelt per ongeluk naar beneden kukelt.
Kleine man kruipt boven nooit rond omdat de trap naar zolder open is, en hij zo onder de onderste tree door kan :roll:
Mandy, dat is ook een goed idee voor het spijlenhek bij ons boven aan de trap. Daar kan onze kleine man ook zo doorheen.
Ook hier alleen 1 bovenaan de trap. We hebben ze geleerd om alleen met ons de trap op en af te lopen. Op willen ze nog wel eens alleen kruipen, maar dan zijn we er altijd wel snel bij om hun te begeleiden.
De trap komt uit in de hal en daarvoor zit een deur. Die is altijd dicht (geen slot) en zullen dan ook niet zo vaak op het idee komen om zo naar boven te gaan (de jongste bedoel ik).
geen, ook niet gehad toen jolijn kleiner was. We hadden een open trap in de kamer, dus daar helpt geen hekje aan en ik wilde niet de halve woonkamer gaan barricaderen.
Bovenaan was wel een deur.
ik had er 2
1 boven,
en 1 voor de kleine zijn kamerdeur…
beneden ging niet, onderaan de trap,
heb een halve open trap,
en aan de openzijde is niks om op te hangen…
dus ik legde een plank op de trap!
laatst is mijn oudste van 10 jaar, vd trap gevallen,
en ohh zo hard :thumbdown:
struikelde over een schoen…
We hadden er 3. Maar een poosje geleden 1 weg gehaald omdat de kinderen zelden op zolder komen.
Nu hebben we er nog 1 beneden bij de trap en op de 1ste verdieping.
Wij hadden er 3. Eén boven aan de trap (die blijft voorlopig nog) en 1 onder aan de trap (die is weg) en 1 tussen de kamer en de keuken, want we hebben daar geen deur en met koken was dit wel erg handig.